Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C 2.2 GTS Diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2015 om 22:59 #17273104
Hi,
Ik heb net een tweedehands Vectra C gekocht, de 2.2 GTS (y22 motor) Hatchback versie met 270.000 op de teller. Hij is niet helemaal perfect, maar kon m voor een mooi prijsje kopen.
Had op de dag van ophalen meteen al een probleem dat de auto in de noodloop schoot. Bleek een sensor op de nokkenas te zijn, die nu kostenloos is vervangen. Nu rijdt ie helemaal 100% lekker (ik klop af). Zal eerdaags even een paar foto’s van de auto posten.Paar kleinigheden die ik ga aanpakken:
-Autosleutels beide verrot. Knopjes doorgedrukt van de behuizing en als ik in de behuizing kijk liggen de micro-switches er los in. Ik ga ze opsturen naar Priad, daar kunnen ze voor 35 eu per sleutel nieuwe microswitches op de printplaatjes zetten en ze in een (op origineel lijkende) nieuwe behuizing zetten.
-Automatische vergrendeling linker achterportier is kapot (is dat makkelijk zelf te repareren?)
-Er zitten stalen velgen op met lelijke wieldoppen. Dus ben op marktplaats op zoek naar andere lichtmetalen velgen (met goede banden, want die zijn ook aan vervanging toe). Weet iemand precies welke maten velg/band onder mijn uitvoering passen?
-Het leer om mijn versnellingspookknop is kapot. Ik heb een nieuw leren omhulsel gekocht en geleverd gekregen. Snap alleen niks van de bijgeleverde handleiding. Hoe krijg je het oude leer van de pookknop af en het nieuwe er weer op?
-Ik wil er graag een andere autoradio in. Er zit nu een VDO CD2005 in, maar wil er graag een pioneer in hebben met bluetooth mogelijkheden. Twijfel nog tussen een enkeldin of dubbeldin model. Als ik enkel din zou doen: waar kan ik een frame bestellen dat de 2din ruimte in de vectra geschikt maakt voor een 1din? Verder: ik las wat over als ik de radio vervang dat dat dan gevolgen zou kunnen hebben voor de aircobediening? En: blijft de boardcomputer het dan doen? Ik vind het prima om de display van de nieuwe radio te gebruiken hoor, maakt mij niet uit als de radioinfo niet meer op het boardcomputerdisplay wordt getoond. Stuurbediening zou ik wel graag behouden, maar las dat Pioneer daar kastjes voor heeft voor plm 50 eu.
Kan een Pioneer radio (zoals de DEH-X8700DAB) gewoon op de bestaande stekkers worden aangesloten of is een verloop ISO kabel nodig voor mijn specifieke auto?Nou hoop vragen he? Hoop dat enkelen wat zaken herkennen en me op weg kunnen helpen..
12 augustus 2015 om 07:42 #18293343Gefeliciteerd met de aankoop. We wachten op de :kewlpics . :)
12 augustus 2015 om 12:10 #18293344Gefeliciteerd en we wachten idd op de foto’s!
12 augustus 2015 om 14:25 #18293345:kewlpics welkom
12 augustus 2015 om 20:49 #18293346Dank allemaal! Heb net een paar mooie originele velgen opgehaald, die laat ik er morgen even onder zetten. Dan maak ik wat foto’s (mijn avatar verraadt al wat) want zoals ie er nu uit ziet met die plastic wieldoppen, dat wil niemand zien haha.
Is er iemand die wat van mijn vragen hierboven kan beantwoorden? Of kan ik die beter in afzonderlijke threads (voor elke vraag een nieuwe thread) stellen? Groetjes, Martijn.14 augustus 2015 om 19:07 #18293347Hier is ie!
15 augustus 2015 om 08:11 #18293348Sleutels : je kunt voor de sleutels ook gaan voor klapmodel deze zijn via ebay te koop en met Op-com te activeren
Voor de radio gewoon compleet upgraden een DVD90 met aux en uhp4 erin vergt wat aanpassingen maar dan heb je ook wat king:P.S foto is wat donker maar je Vec ziet er blinkend uit
16 augustus 2015 om 23:28 #18293349Dank je G, ja foto is idd vrij laat op de avond genomen, maak snel wat mooiere.
Haha ok upgraden naar de DVD90 zeg je. Ik zou niet eens weten of die nog te koop zijn (als ik zo google) en zo te zien moet ik het scherm van de boardcomputer dan vervangen door een kleurenscherm. Navigatie gebruik ik via mijn telefoon, dus lijkt me nogal wat moeite. Ik vind het monochroom scherm in de auto voor de boardcomputer prima en kan leven zonder info van mijn radio op dat scherm, als de boardcomputer maar blijft werken. Vind het ook niet erg als de stuurbediening het niet meer doet (kan immers prima bij de radio). Ik vind de pioneer DEH-X8700DAB geweldig, ik wil alleen maar handsfree kunnen bellen en heb bluetooth nodig om muziek te kunnen streamen. Maar is dat zonder problemen te doen in een vectra van mijn type? Of doen een hoop andere dingen het niet meer als ik de standaard cd2005 ontkoppel?
Voor de sleutel: de electronica in beide sleutels die ik erbij kreeg is defect, zag dat de microswitches kapot zijn. Heb er 1 naar PRIAD opgestuurd (2 was geen optie, heb er toch 1 nodig om te kunnen rijden), zij kunnen het fixen. Daarna moet ik misschien bij de dealer de sleutel even laten registreren, we’ll see!
Als er nog iemand meer antwoorden weet op mijn vragen (ook over de pookknop, het automatische slot op het linker achterportier ed) dan heel graag!
Groetjes, Martijn.19 augustus 2015 om 05:59 #18293350Instellen van de sleutel kan ook met op-com
7 september 2015 om 15:26 #18293351Sorry even niet online geweest ivm vakantie. Dank voor de reactie! Tja zo’n op-com heb ik helaas niet (ben ook niet zo technisch). Loont het moeite om zo’n ding te kopen? Of kan een opel-dealer dat ook gewoon?
Verdere vragen die ik nog open heb staan (gecopierd uit OP en de vragen die reeds beantwoord zijn/die ik heb opgelost zijn verwijderd):
-Automatische vergrendeling linker achterportier is kapot (is dat makkelijk zelf te repareren?)
-Het leer om mijn versnellingspookknop is kapot. Ik heb een nieuw leren omhulsel gekocht en geleverd gekregen. Snap alleen niks van de bijgeleverde handleiding. Hoe krijg je het oude leer van de pookknop af en het nieuwe er weer op? Zag overigens ook dat de hele pookhoes lelijk is, misschien kan de hele pook met pookhoes en al vervangen worden? Weet iemand dat?
-Ik wil er graag een andere autoradio in. Er zit nu een VDO CD2005 in, maar wil er graag een pioneer in hebben met bluetooth mogelijkheden. Twijfel nog tussen een enkeldin of dubbeldin model. Als ik enkel din zou doen: waar kan ik een frame bestellen dat de 2din ruimte in de vectra geschikt maakt voor een 1din? Verder: ik las wat over als ik de radio vervang dat dat dan gevolgen zou kunnen hebben voor de aircobediening? En: blijft de boardcomputer het dan doen? Ik vind het prima om de display van de nieuwe radio te gebruiken hoor, maakt mij niet uit als de radioinfo niet meer op het boardcomputerdisplay wordt getoond. Stuurbediening zou ik wel graag behouden, maar las dat Pioneer daar kastjes voor heeft voor plm 50 eu.
Kan een Pioneer radio (zoals de DEH-X8700DAB) gewoon op de bestaande stekkers worden aangesloten of is een verloop ISO kabel nodig voor mijn specifieke auto?Dank alvast! Groetjes, Martijn.
7 september 2015 om 17:46 #18293352Op-com loont zichzelf altijd
Wat betreft heehele deur vergrendeling dit kan een kabel zijnvoor of je motortje
Wat betreft je pook
De knop kan eraf houd er rekening mee dat deze gelijmd zit een dus heel vastwel kan zitten
Je kuntwel besluiten om de pook in het geheel te vervangen
De radio ik zou kiezen voor een dubbel din
Dit alles heeft geen invloed op je kachel airco bedieningHoop dat je een beetje geholpen bent
8 september 2015 om 00:08 #18293353@gwriemersma wrote:
Op-com loont zichzelf altijd
Wat betreft heehele deur vergrendeling dit kan een kabel zijnvoor of je motortje
Wat betreft je pook
De knop kan eraf houd er rekening mee dat deze gelijmd zit een dus heel vastwel kan zitten
Je kuntwel besluiten om de pook in het geheel te vervangen
De radio ik zou kiezen voor een dubbel din
Dit alles heeft geen invloed op je kachel airco bedieningHoop dat je een beetje geholpen bent
Hey dankjewel weer!
Nog een vraag dan: waar zou ik een nieuwe pook (met nieuwe pookknop en pookhoes) kunnen krijgen denk je?
Aah, okay mooi dat ik de radio gewoon kan vervangen zonder dat het invloed heeft op de kachel/airco. Ik ga maar eens op zoek naar een leuk model dan… Vind de pioneers altijd erg goed klinken, maar vind dubbeldin een beetje overbodig aangezien ik het grote scherm niet echt functioneel vind (navigatie en songs heb ik op mijn mobiel staan, die in een mooie houder geplaatst is). Zou de DEH-X8700DAB van pioneer (enkel din) gewoon werken? En weet je dan misschien waar ik een goed double-din naar enkel-din frame zou kunnen bestellen?
En zo’n op-com, waar zou ik die kunnen bestellen? Ik begreep dat er usb op-coms zijn die je op je laptop kan aansluiten?8 september 2015 om 05:08 #18293354Autoradio kun je gewoon vervangen dit is niet van invloed op je kachel/airco, een enkel din radio werkt gewoon alleen als je stuurbediening hebt en deze wil blijven gebruiken zal je een extra kabel bij de radio moeten bestellen. Ikzelf heb het frame voor dubbel naar enkel din besteld bij de VOD dan krijg je exact het juiste model en kleur maar een goede car audio zaak heeft ze ook.
De op-com kun je inderdaad m.b.v. een usb aansluiting koppelen aan je laptop, op het forum zijn/waren meerdere personen die deze verkochten check anders even het op-com gedeelte van het forum misschien dat je hier iets tegen komt.8 september 2015 om 22:56 #18293355Hi Renegade316, dank voor je antwoorden!
Vragen die nu openstaan (jullie helpen me echt, dank daarvoor!):
-Die opcoms duizelen me een beetje (heb de eerste twee pagina’s opcom gelezen), weet iemand waar ik een goede kan kopen (misschien via dit forum) met ‘werkende’ software? Dan kan ik de sleutel die het nu niet doet (ab en startonderbreking) misschien zelf inleren (en storingen zelf uitlezen).
-Hoe kom ik aan een nieuwe (of tweedehands net uitziende) versnellingspook met pookhoes? Iemand een idee?
-En wat kost het dan ongeveer om bij de dealer de oude pook te verwijderen en de nieuwe te plaatsen? Of is dat makkelijk zelf te doen?
-Is het duur om de centrale vergrendeling in de linkerachterdeur te laten fixen als het een motortje of draadboom contactje is?Groetjes en fijne avond, Martijn.
14 september 2015 om 22:16 #18293356Hi allemaal,
Hoop dat het geen probleem is dat ik dit draadje nog een keer bump… Heeft iemand misschien antwoord op mijn vragen in de post boven deze?
Fijne avond! Groetjes, Martijn.15 september 2015 om 07:54 #18293357Pook kun je bij kleingunnewieken kopen net als motortje adviseer portier
Beide is prima zelf te doen
Voor de pook is volgens mij how-to
Voor het motortje moet je even kijken bekleding verwijderen maar ook dat is prima te doen
Kosten bij de VOD zal flinke duit kosten :vertagOp-com weet niet heb zelf één van ongeveer 35euro dus. Even kijken
15 september 2015 om 22:35 #18293358Dank gwriemersma! Ik ga me erin verdiepen en wat zoeken op dit forum, top! Fijne avond, Martijn.
27 november 2015 om 01:04 #18293359Ok even een update, laatste status:
1. Ik wil er graag een andere autoradio in. Er zit nu een VDO CD2005 in, maar wil er graag een pioneer in hebben met bluetooth mogelijkheden. Twijfel nog tussen een enkeldin of dubbeldin model. Als ik enkel din zou doen: waar kan ik een frame bestellen dat de 2din ruimte in de vectra geschikt maakt voor een 1din? Verder: ik las wat over als ik de radio vervang dat dat dan gevolgen zou kunnen hebben voor de aircobediening? En: blijft de boardcomputer het dan doen? Ik vind het prima om de display van de nieuwe radio te gebruiken hoor, maakt mij niet uit als de radioinfo niet meer op het boardcomputerdisplay wordt getoond. Stuurbediening zou ik wel graag behouden, maar las dat Pioneer daar kastjes voor heeft voor plm 50 eu.
Kan een Pioneer radio (zoals de DEH-X8700DAB) gewoon op de bestaande stekkers worden aangesloten of is een verloop ISO kabel nodig voor mijn specifieke auto?
->opgelost, heb er nu deze pioneer 8700DAB ingebouwd en het werkt. Boardcomputer werkt ook nog. Zie mijn ervaring in deze thread:
(viewtopic.php?f=6&t=172547&start=25)
2. Autosleutels beide verrot. Knopjes doorgedrukt van de behuizing en als ik in de behuizing kijk liggen de micro-switches er los in. Ik ga ze opsturen naar Priad, daar kunnen ze voor 35 eu per sleutel nieuwe microswitches op de printplaatjes zetten en ze in een (op origineel lijkende) nieuwe behuizing zetten.
->Uiteindelijk bleek ik 2 reservesleutels mee te hebben gekregen waar ik de auto kocht waarvan er 1 geen werkende transponder had (dus startonderbreker) en beiden hadden geen werkende afstandbediening. Een nieuwe klapsleutel besteld en laten inleren bij dealer (plm 100 eu)
3. Het leer om mijn versnellingspookknop is kapot. Ik heb een nieuw leren omhulsel gekocht en geleverd gekregen. Snap alleen niks van de bijgeleverde handleiding. Hoe krijg je het oude leer van de pookknop af en het nieuwe er weer op?
->Dit ga ik niet eens proberen. Maar zoek wel een nieuwe pookknop, en liefst ook een nieuwe pookhoes. Bij Kleingunnewiek en Winparts gekeken, maar er is teveel keuze en de meeste knoppen zijn voor een zesbak. Ik heb ook nog een achteruitrijmechaniek onder de pookknop. Wie o wie heeft de gouden tip voor me? En als ik zo’n knop dan bestel kan ik de huidige er dan gewoon af ‘trekken’ en de nieuwe erop ‘slaan’? En qua pookhoes? Is dat ingewikkeld?
4. Automatische vergrendeling linker achterportier is kapot (is dat makkelijk zelf te repareren?)
Hoe makkelijk is het om de bekleding van dat portier aan de binnenzijde te verwijderen zodat ik kan kijken of er draadjes los zitten? En welk motortje heb ik nodig als deze kapot blijkt te zijn?Ik hoop op wat hulp bij de rode items, en hoop dat ik met de info in de groene items anderen wat help..
Fijne avond allemaal. Groetjes, Martijn. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.