Vectra C 2.2 DTI – Startproblemen, wat is het?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 2.2 DTI – Startproblemen, wat is het?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #18164566
    arjontje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 March 2006

      @tijne wrote:

      @arjontje wrote:

      Volgens mijn databank dient de compressie 25-28 bar te zijn. met onderling max 1 bar verschil.

      En met welk toerental word dat gemeten? Ik heb het op de startmotor gedaan dus dat is een 550 rpm ong.

      Gr. Martijn

      Dat staat er helaas niet bij.

      #18164567
      PaulAstra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 August 2013

        Het starttoerental is wel oke? Hoe sneller de motor rond gaat hoe warmer de samengeperste lucht in de cilinders zal worden. Dan slaat hij dus makkelijker aan.

        Ik denk persoonlijk dat je het daar in moet zoeken.

        Accu & accuklemmen ok? worden de accuklemmen heet als je probeert te starten?

        #18164568
        tijne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2005

          @PaulAstra wrote:

          Het starttoerental is wel oke? Hoe sneller de motor rond gaat hoe warmer de samengeperste lucht in de cilinders zal worden. Dan slaat hij dus makkelijker aan.

          Ik denk persoonlijk dat je het daar in moet zoeken.

          Accu & accuklemmen ok? worden de accuklemmen heet als je probeert te starten?

          Nou dat is allemaal in orde want dat klinkt normaal (toerental dus)

          #18164569
          stefanDTI
            Lid sinds:
            10 May 2007

            Iemand al gedacht aan de ringen onder de verstuivers ?
            Dat is ook een veel voorkomend probleem bij deze motoren (afdichtingen)

            #18164570
            tijne
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2005

              @stefanDTI wrote:

              Iemand al gedacht aan de ringen onder de verstuivers ?
              Dat is ook een veel voorkomend probleem bij deze motoren (afdichtingen)

              Nou ik weet niet hoe rick er over denkt maar ik wil (als ik terug ben van vakantie) de verstuivers laten controleren en daarna terug plaatsen met nieuwe ringen dus dan hebben we die optie ook gelijk gehad.

              Maar bedankt voor het mee denken

              Gr martijn

              #18164571
              PaulAstra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 August 2013

                @stefanDTI wrote:

                Iemand al gedacht aan de ringen onder de verstuivers ?
                Dat is ook een veel voorkomend probleem bij deze motoren (afdichtingen)

                Dat is in elk geval een bekend probleem. Vaak kun je dit herkennen aan een zwart geworden brandstoffilter.

                Het verklaard alleen niet dat hij met de truc van het voorgloeien wel ineens aanpakt. Als er dan lucht in het systeem zou zitten zal hij dan ook moeilijk moeten aanslaan.

                Al eens geprobeerd om te starten met een extra accu erbij aan via een paar startkabels?

                #18164572
                tijne
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 January 2005

                  @PaulAstra wrote:

                  @stefanDTI wrote:

                  Iemand al gedacht aan de ringen onder de verstuivers ?
                  Dat is ook een veel voorkomend probleem bij deze motoren (afdichtingen)

                  Dat is in elk geval een bekend probleem. Vaak kun je dit herkennen aan een zwart geworden brandstoffilter.

                  Het verklaard alleen niet dat hij met de truc van het voorgloeien wel ineens aanpakt. Als er dan lucht in het systeem zou zitten zal hij dan ook moeilijk moeten aanslaan.

                  Al eens geprobeerd om te starten met een extra accu erbij aan via een paar startkabels?

                  Nee dat heb ik nog niet geprobeerd maar er zit een achterlijk grote accu in (bijna 90 amp geloof ik en er hoort 74amp in) maar wat zou het start toerental moeten zijn voor een 2.2 dti ( wie kan dat ff bekijken bij het starten?

                  Zou het nog kunnen schelen als hij word gewtart in p of in n? Het is een automaat?

                  Gr tijne

                  #18164573
                  Bartjex88
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 June 2009

                    mijn b 2.2dti draait 600rpm:)

                    #18164574
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Bartex: Tijdens starten????

                      Tijdens starten is 550 toeren een net toerental..

                      Willem

                      #18164575
                      tijne
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 January 2005

                        Oke dat is dus niet het probleem ik hoop dat we het probleem hebben gevonden als de verstuivers er uit zijn

                        Over 2 weken weten we meer

                        #18164576
                        Bartjex88
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 June 2009

                          Jupz, Draaid idd hoog, mijn vorige 2.2DTI haalde juist450

                          #18164577
                          RickM89
                            Lid sinds:
                            16 November 2011

                            Paar dagen terug bij het wegrijden bij het stoplicht een enorme knal onder de motorkap en een enorme zwarte rookpluim achter de Vec vandaan. Sindsdien fluit hij enorm hard mis ik wat vermogen en als ik hoge toeren draai slaat mijn veccie in noodloop en is opnieuw starten vereist.. het houd niet op!!!

                            #18164578
                            PaulAstra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              13 August 2013

                              lijkt op een lekke turboslang

                              #18164579
                              RickM89
                                Lid sinds:
                                16 November 2011

                                Slangen net allemaal nog eens nagekeken. Niks gevonden. Het gefluit komt niet bij de turbo vandaan maar meer bij het inlaat gedeelte bij de intercooler ergens… moeilijk te checken in me eentje :p

                                #18164580
                                PaulAstra
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  13 August 2013

                                  inderdaad ff met z’n tweetjes kijken. 1 onder de kap, de ander even een straal gas geven.

                                  waarschijnlijk is de slang die aan je inlaat vastzit een stukje ingescheurd.

                                  #18164581
                                  Bartjex88
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 June 2009

                                    Slang naar de intercooler:)Kwaaltje van de vectra c;)

                                    #18164582
                                    tijne
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 January 2005

                                      rick is met zijn vec op dit moment bij mij in moerdijk.

                                      ben even aan het zoeken geweest en met de laptop er aan een ritje gemaakt en wat blijkt de turbo geeft volgas een 3 bar inplaats van 2 bar.

                                      dus even aan het kijken geweest en de turbo timing zat muur vast. geprobeert om de turbo open te maken om te kijken of ik er wat mee kan en nu blijkt dat hij zijn schoepen voor de helft kwijt is.(is iets door heen gegaan)

                                      dus dit is langzaam aan einde motor blok met het start probleem en een kapotte turbo en de rest wat nog aan de auto gedaan moet worden.

                                      #18164583
                                      gwriemersma
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 December 2010

                                        Das :fy1 :argue :puke :ass

                                        #18164584
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          Bekend probleem dat de schoepen vast gaan zitten bij de laatste Y20DTH’s en Y22DTR’s

                                          Mensen blijven ”te lief” voor hun Dieseltje, en zo kan roet en vuil de kans krijgen de boel te blokkeren..

                                          Willem

                                          #18164585
                                          tijne
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 January 2005

                                            @wim-v6 wrote:

                                            Bekend probleem dat de schoepen vast gaan zitten bij de laatste Y20DTH’s en Y22DTR’s

                                            Mensen blijven ”te lief” voor hun Dieseltje, en zo kan roet en vuil de kans krijgen de boel te blokkeren..

                                            Willem

                                            maare willem de y20dth heeft toch geen variabele turbo?

                                            #18164586
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              Weet niet of de C dat wel of niet heeft, de Y20DTH in de B in ieder geval niet.

                                              Dan heeft de Waste gate vast gezeten, en dat is wel een vreemde zaak.. dat komt vrijwel nooit voor namelijk.

                                              Variabele kleppen wel, die gaan regelmatig vast zitten..

                                              #18164587
                                              tijne
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                25 January 2005

                                                @wim-v6 wrote:

                                                Weet niet of de C dat wel of niet heeft, de Y20DTH in de B in ieder geval niet.

                                                Dan heeft de Waste gate vast gezeten, en dat is wel een vreemde zaak.. dat komt vrijwel nooit voor namelijk.

                                                Variabele kleppen wel, die gaan regelmatig vast zitten..

                                                de c was een y22dtr en die heeft een variabele turbo die vast zat.

                                                maar ik heb een y20dth en die heeft een waste gate. maar heeft die ook variabele kleptiming?

                                                #18164588
                                                tijne
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 January 2005

                                                  nou ik kan weer is niet slapen omdat het probleem niet op gelost is.

                                                  weet iemand of ik via op com de timing van de brandstof pomp kan controleren? kwam namerlijk net ergens een stukje tegen van een zafira met de zelfde motor en de zelfde problemen en daar bij stond de pomp op 5grade voor bdp en die hebben ze op 6graden voor bdp gezet en alle start problemen waren op gelost.

                                                  #18164589
                                                  PaulAstra
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    13 August 2013

                                                    ik heb wel eens een keer een distributieketting opnieuw afgesteld met een soortgelijk probleem. Maar dat was er wel 1 met 500.000km. de ketting was in dat geval heel iets opgerekt…

                                                    #18164590
                                                    tijne
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      25 January 2005

                                                      Ja dat probleem had deze zafira ook maar dan bij 285

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.