Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C 2.2 DTI – Startproblemen, wat is het?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2013 om 13:34 #17259727
Hoi allemaal,
Gisteren hebben Martijn en ik een manier gevonden om de Vectra goed te starten met een omweg. Niet ideaal maar werkt wel.
Misschien weten jullie wat het probleem is als ik vertel hoe we het voor elkaar kregen:Stap 1, motorkap open.
Stap 2, haal de stekker van de temp-sensor af.
Stap 3, draai de sleutel om en de Vectra zal nu voorgloeien.
Stap 4, als het voorgloeien gedaan is draai je de sleutel verder om en de Vectra start meteen! geen moeite, geen gekuch, gewoon starten.
Stap 5, stekker weer op de temp-sensor drukken.Wat zou het probleem kunnen zijn dat dit niet lukt als de Vectra niet voorgloeit?
De brandstof toevoer is 100% in orde.Hoor het graag,
Groetjes!
Rick3 augustus 2013 om 20:34 #18164542Het blijft akelig stil
3 augustus 2013 om 20:49 #18164543Retour slangen al eens bekeken op uitdroging ?
Als deze slangen poreus worden krijg je lucht bij je brandstof en start hij slechter.3 augustus 2013 om 20:57 #18164544Iets met een valse temperatuur melding ? Als je die sensor lostrekt, doet ie het wel. Of misschien sluiting in die sensor ? :hmmz
3 augustus 2013 om 21:57 #18164545Retourslangen waren OK toch, Martijn??
4 augustus 2013 om 03:32 #18164546Ja retour slangen zijn oke
En themp senzor is ook oke want hij hoort niet re gloeien met deze buiten themp,
8 augustus 2013 om 05:38 #18164547heeft niemand een idee?
ik wel namelijk en dat is lekker kleppen.
10 augustus 2013 om 05:28 #18164548Compressietest gisteren gedaan met Tijne evenals het vervangen van de retourleidinkies.
Compressie was OK.Startprobleem vooralsnog niet opgelost.
Echt niemand ideeën?
10 augustus 2013 om 06:25 #18164549Nou ik word zo langzamerhand toch wel razend nieuwsgierig ! :???:
10 augustus 2013 om 06:53 #18164550Ik ook! en aangezien de auto toch nog wel wat walmt na t starten en zeker tijdens het proberen te starten verdenken Tijne en ik eigenlijk de verstuivers
12 augustus 2013 om 07:22 #18164551Vandaag nogmaals normaal geprobeerd te starten. Zonder succes… een hoop rook achter en de startmotor maakt over-uren….
Dan die stekker maar weer lostrekken, word er een beetje kriegel van :(12 augustus 2013 om 07:52 #18164552word toch verstuivers laten controleren rick.
maar ik ga eerst ff op vakantie.
12 augustus 2013 om 11:01 #18164553@tijne wrote:
Ja retour slangen zijn oke
En themp senzor is ook oke want hij hoort niet re gloeien met deze buiten themp,
Heb je de waarde uitgelezen van de temp sensor?
12 augustus 2013 om 11:16 #18164554Ja die is goed
23 augustus 2013 om 08:53 #18164555Heeft er niemand nog een idee anders dan eventueel de verstuivers???
23 augustus 2013 om 09:49 #18164556Je kunt bij diesel centrum ook laten testen kost iets van70euro
Maar dan heb je zekerheid omtrent je brandstof systeem :D23 augustus 2013 om 09:59 #18164557@RickM89 wrote:
Heeft er niemand nog een idee anders dan eventueel de verstuivers???
Ik geef het op… :???:
23 augustus 2013 om 10:30 #18164558Probeer anders die test is bij diesel centrum dan weten we gelijk hoe en wat kwa brandstof pomp en verstuivers en 70 euro is niet veel geld.
Gr martij
23 augustus 2013 om 11:35 #18164559Zijn het niet gewoon je gloeibougies? Er wordt volgens mij altijd gegloeid alleen bij lage temperaturen langer met meer vermogen.
Kan zijn dat ze bij laag vermogen niet meer goed gloeien.23 augustus 2013 om 12:33 #18164560Ik denk dat yzf1kr wel eens gelijk zou kunnen hebben.
Bij veel moderne diesels (o.a. Saab) gebeurt het voorgloeien al op het moment dat je de auto van slot haalt (en niet pas wanneer je de sleutel omdraait in het contact). Gebruikersgemak zeg maar. Echt als bestuurder zelfstandig voorgloeien zit er dan ook niet meer in.
Het beetje energie dat er nu naartoe gaat is waarschijnlijk niet voldoende om je ‘versleten?’ gloeibougies voldoende te laten werken.(dit is dus meer algemeen, niet opel-specifiek… ik kan er flink naast zitten)
23 augustus 2013 om 12:37 #18164561Ik heb via Google nog een interessant artikel gevonden over de functie van het vloersysteem in moderne diesels. Vanaf tapatalk helaas niet eenvoudig een link te plaatsen. Ik zal vanavond even de link plaatsen.
Oog zelf even zoeken op “starten zonder gloeibougies” dan vind je een pdf.23 augustus 2013 om 13:12 #18164562Kk heb het verhaal gevonden en gelezen best interessant maar naar mijn mening niet van toepassing op deze auto
Namerlijk als ik de bougy’s met de hand laat gloeien een 2 sec dan slaat de motor niet of zeer moeizaam aan
Als ik hem een sec of 10 a15 laat gloeien dan slaat hij keurig netjes aan.
Persoonlijk ben ik nog steeds bang voor een te lage themp door de compressie
Ik heb de compressie gemeten en die komt op een 20 bar uit ( volgens mij is dat voldoende maar kan iemand dat bevestigen) en anders blijft er naar mijn idee alleen maar de verstuivers over dat deze niet goed meer werken ( dus dat de nevel niet fijn genoeg is)Wat is jullie idee hier over?
Gr martijn
23 augustus 2013 om 13:26 #18164563Je kunt de gloeibougies niet uitsluiten. De verstuivers kunnen ook.
Ik zou beginnen met de goedkoopste testen…
23 augustus 2013 om 13:43 #18164564@tijne wrote:
Kk heb het verhaal gevonden en gelezen best interessant maar naar mijn mening niet van toepassing op deze auto
Namerlijk als ik de bougy’s met de hand laat gloeien een 2 sec dan slaat de motor niet of zeer moeizaam aan
Als ik hem een sec of 10 a15 laat gloeien dan slaat hij keurig netjes aan.
Persoonlijk ben ik nog steeds bang voor een te lage themp door de compressie
Ik heb de compressie gemeten en die komt op een 20 bar uit ( volgens mij is dat voldoende maar kan iemand dat bevestigen) en anders blijft er naar mijn idee alleen maar de verstuivers over dat deze niet goed meer werken ( dus dat de nevel niet fijn genoeg is)Wat is jullie idee hier over?
Gr martijn
Volgens mijn databank dient de compressie 25-28 bar te zijn. met onderling max 1 bar verschil.
23 augustus 2013 om 15:23 #18164565 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.