Vectra C 2.2 DTI – Startproblemen, wat is het?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 2.2 DTI – Startproblemen, wat is het?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259727
    RickM89
      Lid sinds:
      16 November 2011

      Hoi allemaal,

      Gisteren hebben Martijn en ik een manier gevonden om de Vectra goed te starten met een omweg. Niet ideaal maar werkt wel.
      Misschien weten jullie wat het probleem is als ik vertel hoe we het voor elkaar kregen:

      Stap 1, motorkap open.
      Stap 2, haal de stekker van de temp-sensor af.
      Stap 3, draai de sleutel om en de Vectra zal nu voorgloeien.
      Stap 4, als het voorgloeien gedaan is draai je de sleutel verder om en de Vectra start meteen! geen moeite, geen gekuch, gewoon starten.
      Stap 5, stekker weer op de temp-sensor drukken.

      Wat zou het probleem kunnen zijn dat dit niet lukt als de Vectra niet voorgloeit?
      De brandstof toevoer is 100% in orde.

      Hoor het graag,

      Groetjes!
      Rick

      #18164542
      tijne
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2005

        Het blijft akelig stil

        #18164543
        stefanDTI
          Lid sinds:
          10 May 2007

          Retour slangen al eens bekeken op uitdroging ?
          Als deze slangen poreus worden krijg je lucht bij je brandstof en start hij slechter.

          #18164544
          tuinmeubel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 April 2010

            Iets met een valse temperatuur melding ? Als je die sensor lostrekt, doet ie het wel. Of misschien sluiting in die sensor ? :hmmz

            #18164545
            RickM89
              Lid sinds:
              16 November 2011

              Retourslangen waren OK toch, Martijn??

              #18164546
              tijne
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 January 2005

                Ja retour slangen zijn oke

                En themp senzor is ook oke want hij hoort niet re gloeien met deze buiten themp,

                #18164547
                tijne
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 January 2005

                  heeft niemand een idee?

                  ik wel namelijk en dat is lekker kleppen.

                  #18164548
                  RickM89
                    Lid sinds:
                    16 November 2011

                    Compressietest gisteren gedaan met Tijne evenals het vervangen van de retourleidinkies.
                    Compressie was OK.

                    Startprobleem vooralsnog niet opgelost.

                    Echt niemand ideeën?

                    #18164549
                    tuinmeubel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 April 2010

                      Nou ik word zo langzamerhand toch wel razend nieuwsgierig ! :???:

                      #18164550
                      RickM89
                        Lid sinds:
                        16 November 2011

                        Ik ook! en aangezien de auto toch nog wel wat walmt na t starten en zeker tijdens het proberen te starten verdenken Tijne en ik eigenlijk de verstuivers

                        #18164551
                        RickM89
                          Lid sinds:
                          16 November 2011

                          Vandaag nogmaals normaal geprobeerd te starten. Zonder succes… een hoop rook achter en de startmotor maakt over-uren….
                          Dan die stekker maar weer lostrekken, word er een beetje kriegel van :(

                          #18164552
                          tijne
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 January 2005

                            word toch verstuivers laten controleren rick.

                            maar ik ga eerst ff op vakantie.

                            #18164553
                            arjontje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 March 2006

                              @tijne wrote:

                              Ja retour slangen zijn oke

                              En themp senzor is ook oke want hij hoort niet re gloeien met deze buiten themp,

                              Heb je de waarde uitgelezen van de temp sensor?

                              #18164554
                              tijne
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 January 2005

                                Ja die is goed

                                #18164555
                                RickM89
                                  Lid sinds:
                                  16 November 2011

                                  Heeft er niemand nog een idee anders dan eventueel de verstuivers???

                                  #18164556
                                  gwriemersma
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 December 2010

                                    Je kunt bij diesel centrum ook laten testen kost iets van70euro
                                    Maar dan heb je zekerheid omtrent je brandstof systeem :D

                                    #18164557
                                    tuinmeubel
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 April 2010

                                      @RickM89 wrote:

                                      Heeft er niemand nog een idee anders dan eventueel de verstuivers???

                                      Ik geef het op… :???:

                                      #18164558
                                      tijne
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 January 2005

                                        Probeer anders die test is bij diesel centrum dan weten we gelijk hoe en wat kwa brandstof pomp en verstuivers en 70 euro is niet veel geld.

                                        Gr martij

                                        #18164559
                                        yzf1kr
                                          Lid sinds:
                                          3 January 2005

                                          Zijn het niet gewoon je gloeibougies? Er wordt volgens mij altijd gegloeid alleen bij lage temperaturen langer met meer vermogen.
                                          Kan zijn dat ze bij laag vermogen niet meer goed gloeien.

                                          #18164560
                                          Kano
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2012

                                            Ik denk dat yzf1kr wel eens gelijk zou kunnen hebben.

                                            Bij veel moderne diesels (o.a. Saab) gebeurt het voorgloeien al op het moment dat je de auto van slot haalt (en niet pas wanneer je de sleutel omdraait in het contact). Gebruikersgemak zeg maar. Echt als bestuurder zelfstandig voorgloeien zit er dan ook niet meer in.
                                            Het beetje energie dat er nu naartoe gaat is waarschijnlijk niet voldoende om je ‘versleten?’ gloeibougies voldoende te laten werken.

                                            (dit is dus meer algemeen, niet opel-specifiek… ik kan er flink naast zitten)

                                            #18164561
                                            yzf1kr
                                              Lid sinds:
                                              3 January 2005

                                              Ik heb via Google nog een interessant artikel gevonden over de functie van het vloersysteem in moderne diesels. Vanaf tapatalk helaas niet eenvoudig een link te plaatsen. Ik zal vanavond even de link plaatsen.
                                              Oog zelf even zoeken op “starten zonder gloeibougies” dan vind je een pdf.

                                              #18164562
                                              tijne
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                25 January 2005

                                                Kk heb het verhaal gevonden en gelezen best interessant maar naar mijn mening niet van toepassing op deze auto

                                                Namerlijk als ik de bougy’s met de hand laat gloeien een 2 sec dan slaat de motor niet of zeer moeizaam aan

                                                Als ik hem een sec of 10 a15 laat gloeien dan slaat hij keurig netjes aan.

                                                Persoonlijk ben ik nog steeds bang voor een te lage themp door de compressie
                                                Ik heb de compressie gemeten en die komt op een 20 bar uit ( volgens mij is dat voldoende maar kan iemand dat bevestigen) en anders blijft er naar mijn idee alleen maar de verstuivers over dat deze niet goed meer werken ( dus dat de nevel niet fijn genoeg is)

                                                Wat is jullie idee hier over?

                                                Gr martijn

                                                #18164563
                                                Kano
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2012

                                                  Je kunt de gloeibougies niet uitsluiten. De verstuivers kunnen ook.

                                                  Ik zou beginnen met de goedkoopste testen…

                                                  #18164564
                                                  arjontje
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    31 March 2006

                                                    @tijne wrote:

                                                    Kk heb het verhaal gevonden en gelezen best interessant maar naar mijn mening niet van toepassing op deze auto

                                                    Namerlijk als ik de bougy’s met de hand laat gloeien een 2 sec dan slaat de motor niet of zeer moeizaam aan

                                                    Als ik hem een sec of 10 a15 laat gloeien dan slaat hij keurig netjes aan.

                                                    Persoonlijk ben ik nog steeds bang voor een te lage themp door de compressie
                                                    Ik heb de compressie gemeten en die komt op een 20 bar uit ( volgens mij is dat voldoende maar kan iemand dat bevestigen) en anders blijft er naar mijn idee alleen maar de verstuivers over dat deze niet goed meer werken ( dus dat de nevel niet fijn genoeg is)

                                                    Wat is jullie idee hier over?

                                                    Gr martijn

                                                    Volgens mijn databank dient de compressie 25-28 bar te zijn. met onderling max 1 bar verschil.

                                                    #18164565
                                                    tijne
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      25 January 2005

                                                      @arjontje wrote:

                                                      Volgens mijn databank dient de compressie 25-28 bar te zijn. met onderling max 1 bar verschil.

                                                      En met welk toerental word dat gemeten? Ik heb het op de startmotor gedaan dus dat is een 550 rpm ong.

                                                      Gr. Martijn

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.