Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C 2.2 Diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2013 om 17:37 #17254963
Beste medeweggebruikers,
Ik heb even zitten rondkijken naar een Vectra C 2.2 Diesel voor het geval ik een vast contract krijg bij m’n werkgever.
Nu vraag ik me alleen af, hoe is de vergelijking tussen mijn rappe B 2.6 V6 en de eerder genoemde Vectra C 2.2. Lever ik veel in qua vermogen? Zijn de sedans veel zwaarder? Hoe is het verbruik?
Station is ook een optie, misschien handig voor revisieblokken die ik moet ophalen :PAlvast bedankt!
30 januari 2013 om 17:48 #18101586zijn meen ik uit hoofd rond de 1400 kg.
Station (oke, oke wel 3.0 diesel) weegt 1605 kg.
Volgens autoweek:
Vectra c station 2.2 diesel: 1500 KG leeg
Vectra c sedan 2.2 diesel: 1430 kg leegScheelt dus qua wegenbelasting 1 tabel.
30 januari 2013 om 19:09 #18101587Mja, is sowieso een stap hoger, aangezien m’n B op papier 1293kg weegt, en dan nog de overschakeling naar diesel :P
Had ook al een keer gelezen dat je met een C niet kan ‘smijten’.
Maar vraag me ook af hoe ‘sportief’ ik nog kan rijden. Scheuren zoals met de B zal niet meer gaan, maar hoeveel procent van dat zal ik er voor terug krijgen aan het doortrekken.
Niet dat ik van bijvoorbeeld een C20XE overstap naar een 1.7D :PIk denk dat een 3.0 diesel buiten m’n geldbereik ligt qua aanschaf, dus daarom de keuze voor de 2.2 :)
30 januari 2013 om 19:16 #181015883.0 zal ik je ook zeker niet aanraden, mits koppeling en druklager van pomp nog nooit vervangen zijn..
Zijn dure geintjes bij de 3.0.
Overigens betaal ik hier in limburg 425 per kwartaal voor 1605 KG diesel.
Met die diesels kan je wel redelijk lekker weg komen, maar tis zeer belangrijk ze eerst goed op temperatuur te hebben en pas max in 3e versnelling toeren gaan jagen.
Houd er alleen wel rekening mee dat een benzine altijd wel vlotter is dan een diesel.
Moet hier ook echt op tijd anticiperen en trekken met m’n diesel om m’n collega met een Citroen 3.0 benzine bij te houden.30 januari 2013 om 19:17 #18101589Waarom geen B 2.2DTI? Rijd zelf eentje en gaat als de brandweer(Gechipt)
30 januari 2013 om 19:40 #18101590De C 2,2 Dti is een heerlijke kilometervreter met veel koppel onderin, en voldoende vermogen. :thumbup
Heb zelf enkele jaren ( totaal ongeveer 100.000 km ) naar volle tevredenheid een C 2,2 Dti-Station gereden.
Destijds ook bewust voor de 2,2 gekozen versus de 1,9 CDTi vanwege het koppel wat al bij lagere toeren vrij komt.Mijn 2,2 Dti station woog 1500 kg op kenteken.
Gemiddeld verbruik was ongeveer 1 liter op 17,5 km op de snelweg, en rond de 1 op 16 bij meer stad / lokale wegen.
Nog zuiniger kon makkelijk, maar dan moest je wel heel erg voorzichtig gaan rijden.
Met de caravan van 1500 kg erachter richting zuid-Frankrijk, ging het verbruik terug naar gemiddeld 1 op 9.30 januari 2013 om 19:51 #18101591Ik heb een tijd terug in een Ford Transit Connect 1.8 Turbo Diesel gereden, maar met z’n 1400KG was hij nog behoorlijk snel van z’n plek af moet ik eerlijk zeggen :o Hopelijk kan ik zoiets ook verwachten van een Vectra :P Niet dat dit mijn doel is, maar mocht het nodig zijn, dat het kan :)
Waarom geen B, tja, goeie vraag :P Ik denk een streven naar vooruitgang en een efficientere motor.
Het verbruik van 1 op 16 klinkt al aardig mooi als je nagaat dat ik nu minimaal 1 op 12,5 verbruik. Extra kosten door de wegenbelasting en de lagere literprijs, heb ik er hierdoor al makkelijk uit
Ik verwacht niet dat ik veel aanhangers mee zal slepen eigenlijk, maar alles is mooi meegenomen :)
Zie trouwens net ook dat een Z19DTH een mooie kandidaat is, alleen weet ik het verbruik nog niet echt (Helmer!! :D).30 januari 2013 om 22:27 #18101592De C 2.2dti is een heerlijke auto. Rij er momenteel zelf mee en geen moment spijt! Ïk heb wel lederen bekleding en stoelverwarming er in dat rijd wel heerlijk. Maar over twee weken gaat die er wel mogelijk uit…
30 januari 2013 om 23:01 #18101593Ik heb 2jaar een B2 Elegance leder gehad , heerlijk, Nu een B2 Sport ,Bijde 2.2DTI Rijd heerlijk.
31 januari 2013 om 10:01 #18101594Ik rij nu ook al ruim anderhalf jaar in een 2.2 DTI. Echt een heerlijke wagen. Ik rij zelf veel op cruise control en haal 1 op 19.5 gemiddeld. Kan ruim 1100 km op een tank diesel. Tis geen racemonster, maar wil wel uit de voeten als het moet
31 januari 2013 om 14:29 #18101595Heb toendertijd proef gereden in een 125 pk versie en dat ding kwam goed van z’n plek. Vol koppel al van af 1500 toeren. EDS kan die druk op rond de 155 a 160 PK voor je brengen. Als je dan nog een B12 kit van Bilstein neemt en een Wiechers veerpoot brug kun je behoorlijk ‘gummen’ en sportief rijden. Aansluitens is een Powerflex investering dan ook nog eens mogelijk. Kortom fijne en spaarzame diesel die minder storingsgevoelig is dan de ZDTH versie. Mijn vebruik is ongeveer 15 kilometer op een liter met de Z1.9DTH EDS fase 1 Dat is met DPF :thumbdown
Groet jraaf.
31 januari 2013 om 16:09 #18101596Kijk, dat zijn mooie stukken informatie :) Thnx!
Heb ook nog zitten zoeken naar de verschillen qua uitgaven voor de 2 auto’s (B; Y26SE en C; Y22DTR).
Kilometers: 35.000 per jaar
Vectra B Y26SE: Verbruik van 1 op 10, benzineprijs € 1,779, Gewicht: 1293kg (€ 680,-)
Vectra C Y22DTR: Verbruik van 1 op 16, dieselprijs ~ € 1,500, Gewicht: 1430kg (1476,-)Hierbij ben ik dus de helft goedkoper uit met een diesel :P Maargoed, dat is allemaal nog maar te zien als ik m’n baan kan behouden (1 juli). Ik ben dus eigenlijk vrij vroeg met m’n ‘onderzoek’ :P
31 januari 2013 om 16:41 #18101597Ik rijd ook een B2 2.2… Helaas niet geheel vlekkeloos!
Zoals Wim, en ook CarloAstra omschreven richting mij, het blok is te sterk voor de overige mechanische delen!
Dit heeft me een versnellingsbak, tussenas en kineet gekost! Trok zo alles aan stront :(
Rechtdoor gaat fantastisch! Maar je moet niet ‘alles’ vragen als je flink instuurt, want dat vinden die onderdelen echt niet grappig!Ook zit ik al aan de tweede turbo, deze bleek bij aankoop al kapot. Het variabele deel zat vast op vol vermogen! Dit rijdt super, alles is in elk toerengebied beschikbaar :jerry Nadeel is het gefluit.
Nu met de vervangende turbo merk ik het verschil zeker.Voordelen van de Vectra:
Ik heb een complete uitvoering, ik mis alleen dakraam en navigatie, voor de rest alles er op en er aan!
Ook is het best een goed trekpaard! Paardentrailer met paard er in? Redt de Vec makkelijk!Over een paar maanden, als ik contractverlenging krijg gaat de diesel helaas het veld ruimen :cry
Succes met je zoektocht!Gr.
Pastra31 januari 2013 om 17:18 #18101598@Klopper wrote:
Ik heb een tijd terug in een Ford Transit Connect 1.8 Turbo Diesel gereden, maar met z’n 1400KG was hij nog behoorlijk snel van z’n plek af moet ik eerlijk zeggen :o Hopelijk kan ik zoiets ook verwachten van een Vectra :P Niet dat dit mijn doel is, maar mocht het nodig zijn, dat het kan :)
Waarom geen B, tja, goeie vraag :P Ik denk een streven naar vooruitgang en een efficientere motor.
Het verbruik van 1 op 16 klinkt al aardig mooi als je nagaat dat ik nu minimaal 1 op 12,5 verbruik. Extra kosten door de wegenbelasting en de lagere literprijs, heb ik er hierdoor al makkelijk uit
Ik verwacht niet dat ik veel aanhangers mee zal slepen eigenlijk, maar alles is mooi meegenomen :)
Zie trouwens net ook dat een Z19DTH een mooie kandidaat is, alleen weet ik het verbruik nog niet echt (Helmer!! :D).Transit connect: als je die al snel van zijn plek vind komen (met de snelste 1.8TDCi is ie nog niet vooruit te stampen (leeg)
Y22DTR: vectra-B en C, enige vooruitgang (eerder achteruitgang kwalitatief gezien) is de auto eromheen, de 2.2diesel in de Vectra-B en C zijn exact gelijke van elkaar.
Z19DT(L)(H) motoren kennen veel zwakke punten die een gat kunnen slaan in de portomonee, zeker als je er een koopt met al wat kilometers op de klok.
denk dan aan:
– Koppelings set Compleet met vliegwiel
– M32 versnellingsbak welke meer dan normaal kapot gaan
– EGR die wel problemen wil geven
– roetfilterstoringen op de DPF versies
– inlaat wervelkleppenverhaal op de DTH versies.Willem
31 januari 2013 om 18:40 #18101599@WimV6: Transit Connect gaat aardig door hoor :) Alleen moet je er niet teveel van verwachten als je bijv 300kg achterin hebt liggen. Koppeling vind ik wel geslaagd :D Met een beetje strak schakelen merk je geen enkele schok of vertraging en gaat hij constant door…
Maar voor zover ik het nu begrijp is het voorste onderstel van de auto niet zo berekend op het sportievere rijden?31 januari 2013 om 22:36 #18101600We zijn blijkbaar verwend, de 100pk Combo’s 1.7CDTi zijn met gereedschaps kasten (vol) vlotter als een lege Connect 1.8TDCi, daarnaast ook nog zuiniger en comfortabeler.
Willem
1 februari 2013 om 17:03 #18101601@Klopper wrote:
Maar voor zover ik het nu begrijp is het voorste onderstel van de auto niet zo berekend op het sportievere rijden?
In principe wel, maar ik maakte de fout door vol in te sturen en vol vermogen/trekkracht te vragen. Hierdoor was er zoveel frictie dat vanalles kapot werd getrokken. Heeft ook met ouderdom te maken, dit was bij een km-stand van ongeveer 230.000. Maar verder kun je gewoon lekker hoeken en gas geven, maar niet bij haaks de hoek om, dat vinden de onderstellen bij andere modellen en merken niet fijn op den duur :jerry
Gr.
Pastra1 februari 2013 om 17:48 #18101602een 2.2 Diesel Kent weinig problemen, enige zwakke punt is dat deze motor niet van rustig rijden houd, daar krijg je problemen met de EGR en Variabele turbo van.
Ook de Vectra-B kent niet al te veel problemen, (al het gezeur met de CanBus, CIM REC UEC zooi heb je niet in een B, hooguit een keer een kapotte Multitimer, welke je kan pakken uit elke Astra-G / Zafira-A / Vectra-B voor een 10tje op de sloop.
Willem
1 februari 2013 om 18:06 #18101603turbo slangen willen toch ook weleens af en toe ploffen bij die dingen??
niet dat dat de grootste kosten zijn1 februari 2013 om 18:09 #18101604Dat zijn zeker niet de grootste kosten, en dat komt VEEL vaker voor bij de Vectra-C als bij de Vectra-B
Willem
1 februari 2013 om 19:19 #18101605Kortom; ik kan beter voor een B gaan ipv een C?
En verder ben ik veel meer bekend met Profibus en Interbus dan met Canbus :PIk zal er nog wel over nadenken en logischerwijs; op moeten wachten :P Zag bij de B’tjes al mooie vervangers (SE I, SE II en Onyx), alleen moet ik dan nog even de keuze maken tussen sedan en station…
1 februari 2013 om 19:29 #18101606Rij al 11 jaar met een vectra b 2.2 Dti geprogrammeerd naar 156 pk, heeft nu 160000 km waarvan 155000 van mij zelf, moet zeggen is de beste auto wat ik ooit heb gehad, gewoon nog nooit stukken
Gehad, behalve normale slijtage zoals gloeikaarsen en batterij, rij er nog altijd even graag bij dus
Mag voor mij nog een tijdje meegaan, en ja gaat echt wel goed vooruit hoor, top motor !1 februari 2013 om 20:55 #18101607Ik rij zelf in Y2.2DTR een GTS uit 2005 en dat bevalt me gewoon erg goed. Als ik terugdenk aan Astra G Coupé (benzine) die ik had en dan vergelijk met mijn overstap naar diesel vind ik opzich nog best meevallen met trekkracht. Mijn GTS kan in ieder geval wel lekker mee rondscheuren naar mijn mening dan. Als ik zo bekijk heb ik in mijn GTS in half jaar tijd 2 bonnetjes gehad en in Coupé geen 1.. Zo ga ik bijna denken dat mijn diesel sneller is gaan rijden haha.
Ander verhaal: qua verbruik ben ik zeer tevreden. ik kom vaak uit op 800-900 km als ik algemeen rij: binnendoor en snelwegen.
Toen ik op vakantie ging naar Oostenrijk vanuit Deurne. heb ik hele rit niks hoeven tanken. pas toen ik in oostenrijk aankwam vlakbij bij het huis. Ben dik tevreden mee! Op mijn boardcomputer kwam 1377 uit dat ik kon gaan rijden met mijn tank.Als je dat neemt ga je in verbruik helemaal niet achteruit, en wegenbelastig is wel even aan dure kant maar dat valt mee als je veel rijd;-)
Ik hoef mijn vectra niet te gaan chippen of wat dan ook. Vind hem al snel zat!(das wel ieder eigen mening)3 februari 2013 om 08:13 #18101608Hoi ik ben van een audi a6 station 2,5v6 diesel naar een opel signum 2,2 diesel gegaan maar merk weinig verschil alleen is de opel een stuk zuiniger en luxer en ik kan er behoorlijk mee laagvliegen gr marcel
(misschien is een signum een optie)3 februari 2013 om 17:38 #18101609@ Marcel Kranen: dan noem je ook wel een Motor op zeg, is een van de slechtste diesels ooit van de VAG groep!!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.