vectra C 19DT/H roetfilter DELETE

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra C 19DT/H roetfilter DELETE

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235647
    darksaint
      Lid sinds:
      6 March 2011

      Hallo,
      waarom roetfilter eruit?
      -meer vermogen door minder weerstand
      -geen kans op defecte roetfilter:P

      1: ik heb zelf mijn swap gemaakt met volgende onderdelen:

      uitlaatbuis 640mm met diameter 65mm( heb ik van insignia diesel gehaald)

      2: driehoekflens met gaten van elkaar op 88mm (heb ik van zafira B 19DT flexible stuk voor roetfilter gehaald.

      3: ophang haken kun je bij iedere demper vinden,heb insignia diesel eindemper en astra g benzine demper haken gebruikt.

      flens afslijpen en op buis lassen buis met flens met dichting op monteren (achterkant schuift in de middenuitlaatlijn:thumbup

      als alles gemonteerd is haken bijplooien naar wens en op de juiste plaats lassen en ophang rubbers monteren.

      4: naar de chiptuner gaan en vragen voor de DPF uit het ECU management te halen. tevens ook EGR eruit programmeren:hmmz,heb je toch niet nodig en kan dus ook niet stuk….

      5: indien alles werkt temperatuur sensor en luchtleiding weg werken die thv swap hangen…

      bij vragen ECU upgrade PM of mail me!:afro

      #17855324
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        Netjes gedaan !!

        En krijg je nou geen problemen met de apk? aangezien er op je kenteken wel een roetfilter vermeld staat !

        #17855325
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          Dat had ik ‘m idd ook al gevraagd via de u2u. Vind dit toch wel een optie. Paashaas heeft dat ook gedaan maar daar zien we niet zo veel meer van.:afro
          Ben benieuwd naar de roetmeting en de visuele check.

          Safe driving Jurgen

          #17855326
          speaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2007

            De roetmeting geloof ik wel.
            De visuele check zet ik juist m’n vraagtekens bij !

            #17855327
            SiggieTigra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 October 2009

              Super idee, alleen gaat mijn TÜV dat absoluut niet leuk vinden. Een no-go voor mij helaas.:(

              #17855328
              Erwin
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Hoeveel scheelt dit dan uiteindelijk in koppel en vermogen?

                Is misschien wel interessant om te doen. Volgens de kenteken check heeft mijn auto geen roetfilter.

                #17855329
                darksaint
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  hallo:afro

                  ik woon in België……1ste gebeurd de roettest en ik ben zeker dat de uitstoot onder de grens waarde zal zijn.
                  de swap is gemaakt met originele stukken die al een roest laagje hadden,er zit ook nog een katalisator in…..
                  ik bedoel, de nieuwe wagens hebben hun roetfilter kort achter de turbo,waar bij mij de kat zit…..
                  en er zijn ook vectra’s 1900 zonder roetfilter dus ik denk niet dat de lokale apk het zal door hebben:hmmz
                  indien ik afgekeurd ben zal ik mijn filter terug plaatsen 15min werk….

                  greets,

                  #17855330
                  darksaint
                    Lid sinds:
                    6 March 2011

                    ik laat jullie morgen weten hoeveel pk’s erbij komen,morgen terug op de testbank en dpf off program voltooien.
                    greets,:afro

                    #17855331
                    jraaf
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 January 2008

                      [rquote=1914783&tid=146399&author=darksaint]ik laat jullie morgen weten hoeveel pk’s erbij komen,morgen terug op de testbank en dpf off program voltooien.
                      greets,:afro[/rquote]

                      Nice:jerry

                      #17855332
                      darksaint
                        Lid sinds:
                        6 March 2011

                        [rquote=1914788&tid=146399&author=jraaf][rquote=1914783&tid=146399&author=darksaint]ik laat jullie morgen weten hoeveel pk’s erbij komen,morgen terug op de testbank en dpf off program voltooien.
                        greets,:afro[/rquote]

                        Nice:jerry[/rquote]
                        ^
                        ps die remschijven van jouw zijn deze apk vriendelijk?

                        #17855333
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Roetwaarden voor de APK schelen nog al, tussen Roetkatversies en NON roetkat versies.

                          Non roetkat versies mogen volgens mij een K-waarde hebben van 3

                          en de Roetkat versies 0,5 K-waarde.

                          houd dat wel een beetje in de gaten..

                          Willem

                          #17855334
                          jraaf
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 January 2008

                            [rquote=1914814&tid=146399&author=darksaint]
                            ps die remschijven van jouw zijn deze apk vriendelijk?
                            [/rquote]

                            In Nederland wel, zijn originele OPC klauwen en grooved discs uit Engeland. Bij de keuring hier kijken ze alleen naar de dikte van de schijf en of ze werken uiteraard. In Belgie heb je voor zo iets weer een attest nodig heb ik mij op het Belgische forum laten vertellen.

                            Safe driving Jurgen

                            #17855335
                            Vec Station
                              Lid sinds:
                              23 December 2007

                              Heel interesant topic dit, zat hier ook al mee in gedachte.

                              hij zou ook een stuk zuiniger moeten gaan lopen zo.

                              #17855336
                              arjontje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 March 2006

                                [rquote=1914868&tid=146399&author=wim-v6]Roetwaarden voor de APK schelen nog al, tussen Roetkatversies en NON roetkat versies.

                                Non roetkat versies mogen volgens mij een K-waarde hebben van 3

                                en de Roetkat versies 0,5 K-waarde.

                                houd dat wel een beetje in de gaten..

                                Willem[/rquote]

                                Nee regels zijn anders.

                                Drukvulling motoren met een bouwjaar vanaf 01-01-1980
                                tot 01-07-2008 mogen 3.0 k hebben

                                atmosferische motoren met een bouwjaar vanaf 01-01-1980
                                tot 01-07-2008 mogen 2.5 k hebben.

                                atmosferische en drukvulling motoren met een bouwjaar vanaf 01-07-2008 mogen 1.5 k hebben.

                                Over het wel of niet hebben van een dpf wordt niet gesproken.

                                #17855337
                                jraaf
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 January 2008

                                  [rquote=1915364&tid=146399&author=arjontje][rquote=1914868&tid=146399&author=wim-v6]Roetwaarden voor de APK schelen nog al, tussen Roetkatversies en NON roetkat versies.

                                  Non roetkat versies mogen volgens mij een K-waarde hebben van 3

                                  en de Roetkat versies 0,5 K-waarde.

                                  houd dat wel een beetje in de gaten..

                                  Willem[/rquote]

                                  Nee regels zijn anders.

                                  Drukvulling motoren met een bouwjaar vanaf 01-01-1980
                                  tot 01-07-2008 mogen 3.0 k hebben

                                  atmosferische motoren met een bouwjaar vanaf 01-01-1980
                                  tot 01-07-2008 mogen 2.5 k hebben.

                                  atmosferische en drukvulling motoren met een bouwjaar vanaf 01-07-2008 mogen 1.5 k hebben.

                                  Over het wel of niet hebben van een dpf wordt niet gesproken.[/rquote]
                                  :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
                                  Mooi! Dus op zoek naar een sloop dpf voor de looks:afro

                                  Safe driving Jurgen

                                  #17855338
                                  arjontje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 March 2006

                                    [rquote=1915377&tid=146399&author=jraaf][rquote=1915364&tid=146399&author=arjontje][rquote=1914868&tid=146399&author=wim-v6]Roetwaarden voor de APK schelen nog al, tussen Roetkatversies en NON roetkat versies.

                                    Non roetkat versies mogen volgens mij een K-waarde hebben van 3

                                    en de Roetkat versies 0,5 K-waarde.

                                    houd dat wel een beetje in de gaten..

                                    Willem[/rquote]

                                    Nee regels zijn anders.

                                    Drukvulling motoren met een bouwjaar vanaf 01-01-1980
                                    tot 01-07-2008 mogen 3.0 k hebben

                                    atmosferische motoren met een bouwjaar vanaf 01-01-1980
                                    tot 01-07-2008 mogen 2.5 k hebben.

                                    atmosferische en drukvulling motoren met een bouwjaar vanaf 01-07-2008 mogen 1.5 k hebben.

                                    Over het wel of niet hebben van een dpf wordt niet gesproken.[/rquote]
                                    :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
                                    Mooi! Dus op zoek naar een sloop dpf voor de looks:afro

                                    Safe driving Jurgen
                                    [/rquote]

                                    Oja let op dit zijn NEDERLANDSE apk eisen per 01-04-2011.
                                    en de regels kunnen veranderen.

                                    #17855339
                                    jraaf
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 January 2008

                                      Engelse CDTI met MOT test resultaten gevonden voor en na DPF vrwijdering….
                                      Results last year:
                                      Smoke Test Limit: 1.50 1/m
                                      Mean value 0.43 1/m
                                      Fast pass

                                      Todays test after having a dpf removal, re-map and egr disabled/blanked:
                                      Smoke Test Limit: 3.00 1/m
                                      Mean value 2.72 1/m

                                      Heeft het zin om een uur voor dat de APK plaats vindt eens een lekker uurtje te branden…..:hmmz Dit om die waarden wat naar beneden te krijgen.

                                      Safe driving Jurgen.

                                      #17855340
                                      darksaint
                                        Lid sinds:
                                        6 March 2011

                                        hallo:afro

                                        gisteren naar de testbank geweest…maar er stond nog een RS4,golf5,siat STI en golf 4 voor mij voor chipttuning:puke

                                        na sluitingstijd was het aan mij maar…stroompanne in de gemeente …:swear,geen stroom,geen testbank….

                                        uitgesteld naar latere datum…

                                        ivm met roet uitstoot,ik zal dinsdag mijn uitstoot meten,zodat jullie een gedacht krijgen.:vertag

                                        ook mijn limmiter getest vandaag:wors en gaat idd sneller dan 196km/h…..

                                        #17855341
                                        jraaf
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 January 2008

                                          [rquote=1916051&tid=146399&author=darksaint]

                                          ook mijn limmiter getest vandaag:wors en gaat idd sneller dan 196km/h…..[/rquote]

                                          Dat mag wel, de mijne ging 252 op de rollerbank:afro
                                          Safe driving Jurgen.

                                          #17855342
                                          jorisor
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Zit in het roetfilter ook een catalysator, of zit deze apart?.

                                            Vandaag een nieuw roetfilter besteld in de UK, aangezien een bij de opel dealer 2000 euro kost.

                                            Gr. Joris

                                            #17855343
                                            darksaint
                                              Lid sinds:
                                              6 March 2011

                                              je roetfilter is idd ingedeeld in 2 stukken.
                                              maar de katalisator zit kort na de turbo….

                                              deze zaterdag ecu herschrijven en nog x testbank.
                                              en volgende week roettest…

                                              #17855344
                                              darksaint
                                                Lid sinds:
                                                6 March 2011

                                                [rquote=1916065&tid=146399&author=jraaf][rquote=1916051&tid=146399&author=darksaint]

                                                ook mijn limmiter getest vandaag:wors en gaat idd sneller dan 196km/h…..[/rquote]

                                                Dat mag wel, de mijne ging 252 op de rollerbank:afro
                                                Safe driving Jurgen.[/rquote]

                                                op de weg zal je geen 252km halen omdat rij wind ook parten speelt.

                                                ik denk dat mijn vectra stopt aan 230…maar zover ben ik nog niet gegaan:angel

                                                #17855345
                                                jorisor
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  [rquote=1918223&tid=146399&author=darksaint]je roetfilter is idd ingedeeld in 2 stukken.
                                                  maar de katalisator zit kort na de turbo….

                                                  deze zaterdag ecu herschrijven en nog x testbank.
                                                  en volgende week roettest…

                                                  [/rquote]

                                                  Maar hoe kan het dat een roetfilter bij de opeldealer ca 2000 euro kost, terwijl een (imitatie?) filter van een vauxhall vectra uit de UK nog geen 400 inclusief verzendkosten kost. Dan moet hier toch wel verschil in zitten?

                                                  #17855346
                                                  darksaint
                                                    Lid sinds:
                                                    6 March 2011

                                                    een nieuwe filter kost idd rond 2000€.
                                                    maar je kunt ook filters krijgen die hersteld zijn(dmv hoogoven,product reiniging.)
                                                    mss is het geen nieuwe en wel revisie filter?…

                                                    #17855347
                                                    darksaint
                                                      Lid sinds:
                                                      6 March 2011

                                                      gisteren programmatie afgewerkt, nieuw vermogen =

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.