Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra C 19DT/H roetfilter DELETE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 april 2011 om 16:42 #17235647
Hallo,
waarom roetfilter eruit?
-meer vermogen door minder weerstand
-geen kans op defecte roetfilter:P1: ik heb zelf mijn swap gemaakt met volgende onderdelen:
uitlaatbuis 640mm met diameter 65mm( heb ik van insignia diesel gehaald)
2: driehoekflens met gaten van elkaar op 88mm (heb ik van zafira B 19DT flexible stuk voor roetfilter gehaald.
3: ophang haken kun je bij iedere demper vinden,heb insignia diesel eindemper en astra g benzine demper haken gebruikt.
flens afslijpen en op buis lassen buis met flens met dichting op monteren (achterkant schuift in de middenuitlaatlijn:thumbup
als alles gemonteerd is haken bijplooien naar wens en op de juiste plaats lassen en ophang rubbers monteren.
4: naar de chiptuner gaan en vragen voor de DPF uit het ECU management te halen. tevens ook EGR eruit programmeren:hmmz,heb je toch niet nodig en kan dus ook niet stuk….
5: indien alles werkt temperatuur sensor en luchtleiding weg werken die thv swap hangen…
bij vragen ECU upgrade PM of mail me!:afro
14 april 2011 om 18:11 #17855324Netjes gedaan !!
En krijg je nou geen problemen met de apk? aangezien er op je kenteken wel een roetfilter vermeld staat !
14 april 2011 om 19:55 #17855325Dat had ik ‘m idd ook al gevraagd via de u2u. Vind dit toch wel een optie. Paashaas heeft dat ook gedaan maar daar zien we niet zo veel meer van.:afro
Ben benieuwd naar de roetmeting en de visuele check.Safe driving Jurgen
15 april 2011 om 04:42 #17855326De roetmeting geloof ik wel.
De visuele check zet ik juist m’n vraagtekens bij !15 april 2011 om 06:29 #17855327Super idee, alleen gaat mijn TÜV dat absoluut niet leuk vinden. Een no-go voor mij helaas.:(
15 april 2011 om 15:07 #17855328Hoeveel scheelt dit dan uiteindelijk in koppel en vermogen?
Is misschien wel interessant om te doen. Volgens de kenteken check heeft mijn auto geen roetfilter.
15 april 2011 om 20:29 #17855329hallo:afro
ik woon in België……1ste gebeurd de roettest en ik ben zeker dat de uitstoot onder de grens waarde zal zijn.
de swap is gemaakt met originele stukken die al een roest laagje hadden,er zit ook nog een katalisator in…..
ik bedoel, de nieuwe wagens hebben hun roetfilter kort achter de turbo,waar bij mij de kat zit…..
en er zijn ook vectra’s 1900 zonder roetfilter dus ik denk niet dat de lokale apk het zal door hebben:hmmz
indien ik afgekeurd ben zal ik mijn filter terug plaatsen 15min werk….greets,
15 april 2011 om 20:37 #17855330ik laat jullie morgen weten hoeveel pk’s erbij komen,morgen terug op de testbank en dpf off program voltooien.
greets,:afro15 april 2011 om 20:42 #17855331[rquote=1914783&tid=146399&author=darksaint]ik laat jullie morgen weten hoeveel pk’s erbij komen,morgen terug op de testbank en dpf off program voltooien.
greets,:afro[/rquote]Nice:jerry
15 april 2011 om 21:29 #17855332[rquote=1914788&tid=146399&author=jraaf][rquote=1914783&tid=146399&author=darksaint]ik laat jullie morgen weten hoeveel pk’s erbij komen,morgen terug op de testbank en dpf off program voltooien.
greets,:afro[/rquote]Nice:jerry[/rquote]
^
ps die remschijven van jouw zijn deze apk vriendelijk?16 april 2011 om 05:21 #17855333Roetwaarden voor de APK schelen nog al, tussen Roetkatversies en NON roetkat versies.
Non roetkat versies mogen volgens mij een K-waarde hebben van 3
en de Roetkat versies 0,5 K-waarde.
houd dat wel een beetje in de gaten..
Willem
16 april 2011 om 10:18 #17855334[rquote=1914814&tid=146399&author=darksaint]
ps die remschijven van jouw zijn deze apk vriendelijk?
[/rquote]In Nederland wel, zijn originele OPC klauwen en grooved discs uit Engeland. Bij de keuring hier kijken ze alleen naar de dikte van de schijf en of ze werken uiteraard. In Belgie heb je voor zo iets weer een attest nodig heb ik mij op het Belgische forum laten vertellen.
Safe driving Jurgen
16 april 2011 om 19:16 #17855335Heel interesant topic dit, zat hier ook al mee in gedachte.
hij zou ook een stuk zuiniger moeten gaan lopen zo.
16 april 2011 om 19:30 #17855336[rquote=1914868&tid=146399&author=wim-v6]Roetwaarden voor de APK schelen nog al, tussen Roetkatversies en NON roetkat versies.
Non roetkat versies mogen volgens mij een K-waarde hebben van 3
en de Roetkat versies 0,5 K-waarde.
houd dat wel een beetje in de gaten..
Willem[/rquote]
Nee regels zijn anders.
Drukvulling motoren met een bouwjaar vanaf 01-01-1980
tot 01-07-2008 mogen 3.0 k hebbenatmosferische motoren met een bouwjaar vanaf 01-01-1980
tot 01-07-2008 mogen 2.5 k hebben.atmosferische en drukvulling motoren met een bouwjaar vanaf 01-07-2008 mogen 1.5 k hebben.
Over het wel of niet hebben van een dpf wordt niet gesproken.
16 april 2011 om 19:41 #17855337[rquote=1915364&tid=146399&author=arjontje][rquote=1914868&tid=146399&author=wim-v6]Roetwaarden voor de APK schelen nog al, tussen Roetkatversies en NON roetkat versies.
Non roetkat versies mogen volgens mij een K-waarde hebben van 3
en de Roetkat versies 0,5 K-waarde.
houd dat wel een beetje in de gaten..
Willem[/rquote]
Nee regels zijn anders.
Drukvulling motoren met een bouwjaar vanaf 01-01-1980
tot 01-07-2008 mogen 3.0 k hebbenatmosferische motoren met een bouwjaar vanaf 01-01-1980
tot 01-07-2008 mogen 2.5 k hebben.atmosferische en drukvulling motoren met een bouwjaar vanaf 01-07-2008 mogen 1.5 k hebben.
Over het wel of niet hebben van een dpf wordt niet gesproken.[/rquote]
:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
Mooi! Dus op zoek naar een sloop dpf voor de looks:afroSafe driving Jurgen
16 april 2011 om 19:42 #17855338[rquote=1915377&tid=146399&author=jraaf][rquote=1915364&tid=146399&author=arjontje][rquote=1914868&tid=146399&author=wim-v6]Roetwaarden voor de APK schelen nog al, tussen Roetkatversies en NON roetkat versies.
Non roetkat versies mogen volgens mij een K-waarde hebben van 3
en de Roetkat versies 0,5 K-waarde.
houd dat wel een beetje in de gaten..
Willem[/rquote]
Nee regels zijn anders.
Drukvulling motoren met een bouwjaar vanaf 01-01-1980
tot 01-07-2008 mogen 3.0 k hebbenatmosferische motoren met een bouwjaar vanaf 01-01-1980
tot 01-07-2008 mogen 2.5 k hebben.atmosferische en drukvulling motoren met een bouwjaar vanaf 01-07-2008 mogen 1.5 k hebben.
Over het wel of niet hebben van een dpf wordt niet gesproken.[/rquote]
:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
Mooi! Dus op zoek naar een sloop dpf voor de looks:afroSafe driving Jurgen
[/rquote]Oja let op dit zijn NEDERLANDSE apk eisen per 01-04-2011.
en de regels kunnen veranderen.17 april 2011 om 19:17 #17855339Engelse CDTI met MOT test resultaten gevonden voor en na DPF vrwijdering….
Results last year:
Smoke Test Limit: 1.50 1/m
Mean value 0.43 1/m
Fast passTodays test after having a dpf removal, re-map and egr disabled/blanked:
Smoke Test Limit: 3.00 1/m
Mean value 2.72 1/mHeeft het zin om een uur voor dat de APK plaats vindt eens een lekker uurtje te branden…..:hmmz Dit om die waarden wat naar beneden te krijgen.
Safe driving Jurgen.
17 april 2011 om 19:42 #17855340hallo:afro
gisteren naar de testbank geweest…maar er stond nog een RS4,golf5,siat STI en golf 4 voor mij voor chipttuning:puke
na sluitingstijd was het aan mij maar…stroompanne in de gemeente …:swear,geen stroom,geen testbank….
uitgesteld naar latere datum…
ivm met roet uitstoot,ik zal dinsdag mijn uitstoot meten,zodat jullie een gedacht krijgen.:vertag
ook mijn limmiter getest vandaag:wors en gaat idd sneller dan 196km/h…..
17 april 2011 om 19:49 #17855341[rquote=1916051&tid=146399&author=darksaint]
ook mijn limmiter getest vandaag:wors en gaat idd sneller dan 196km/h…..[/rquote]
Dat mag wel, de mijne ging 252 op de rollerbank:afro
Safe driving Jurgen.20 april 2011 om 17:19 #17855342Zit in het roetfilter ook een catalysator, of zit deze apart?.
Vandaag een nieuw roetfilter besteld in de UK, aangezien een bij de opel dealer 2000 euro kost.
Gr. Joris
20 april 2011 om 21:50 #17855343je roetfilter is idd ingedeeld in 2 stukken.
maar de katalisator zit kort na de turbo….deze zaterdag ecu herschrijven en nog x testbank.
en volgende week roettest…20 april 2011 om 21:53 #17855344[rquote=1916065&tid=146399&author=jraaf][rquote=1916051&tid=146399&author=darksaint]
ook mijn limmiter getest vandaag:wors en gaat idd sneller dan 196km/h…..[/rquote]
Dat mag wel, de mijne ging 252 op de rollerbank:afro
Safe driving Jurgen.[/rquote]op de weg zal je geen 252km halen omdat rij wind ook parten speelt.
ik denk dat mijn vectra stopt aan 230…maar zover ben ik nog niet gegaan:angel
20 april 2011 om 22:03 #17855345[rquote=1918223&tid=146399&author=darksaint]je roetfilter is idd ingedeeld in 2 stukken.
maar de katalisator zit kort na de turbo….deze zaterdag ecu herschrijven en nog x testbank.
en volgende week roettest…[/rquote]
Maar hoe kan het dat een roetfilter bij de opeldealer ca 2000 euro kost, terwijl een (imitatie?) filter van een vauxhall vectra uit de UK nog geen 400 inclusief verzendkosten kost. Dan moet hier toch wel verschil in zitten?
20 april 2011 om 22:16 #17855346een nieuwe filter kost idd rond 2000€.
maar je kunt ook filters krijgen die hersteld zijn(dmv hoogoven,product reiniging.)
mss is het geen nieuwe en wel revisie filter?…24 april 2011 om 22:22 #17855347gisteren programmatie afgewerkt, nieuw vermogen =
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.