Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C 150 pk chiptune ervaringen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2012 om 09:53 #18029724
Hey sorry jongens mijn fout is een astra H station uit 2004 :roll: tsss te snel geweest…
31 oktober 2012 om 18:16 #18029725Ik denk dat er motorisch best wat meer vermogen uit gehaald kan worden, maar hoe gaat het dan met je koppeling, dubbele-massavliegwiel ..die kringen gaan relatief snel kappot, met nog meer vermogen gaan ze volgens mij nog sneller naar de kl*te..
31 oktober 2012 om 19:31 #18029726Volgens mij is 190 a 200 pk prima veilig. Daarboven zou ik niet durven.
1 november 2012 om 07:47 #18029727@ZafirB wrote:
Ik denk dat er motorisch best wat meer vermogen uit gehaald kan worden, maar hoe gaat het dan met je koppeling, dubbele-massavliegwiel ..die kringen gaan relatief snel kappot, met nog meer vermogen gaan ze volgens mij nog sneller naar de kl*te..
Dat valt wel mee, omdat je simpelweg niet constant het maximale koppel aanspreekt !!
1 november 2012 om 10:38 #18029728De truc bestaat er ook in niet teveel koppel te halen op lagere toeren, maar het koppel vloeiend op te laten komen en zo langmogelijk aan te houden.
8 november 2012 om 10:39 #18029729Hmm, net telefoontje van ATM gehad dat de dyno nog niet beschikbaar is :cry Pas over twee weken…
Maar ik laat de afspraak toch gewoon doorgaan zaterdag, heb me er nu teveel op verheugd… :afro Dan misschien later nog een keertje voor een dynorun gaan.
8 november 2012 om 13:45 #18029730Helemaal blij! :D
Gebeld met Unlimited Tuning in Amersfoort, of ik daar geen dynorun achteraf kan doen. Leek hen geen probleem, maar ze wilden het wel even afstemmen met ATM, omdat ze daar veel mee samenwerken.
Nu kan ik voor het zelfde bedrag eerst naar Unlimited, dan ga ik door naar ATM voor het tunen en weer terug naar Unlimited voor de laatste run op de dyno!Normaal kost het € 125,00 als je geen tuningproduct afneemt, nu gewoon € 75,00 zoals bij ATM.
Helemaal blij met deze service! king:
8 november 2012 om 14:25 #18029731Beterrrrrrrr :thumb Dat is nog eens service :thumb
Het is vooral leuk om te weten wat de eerste run doet voor het tunen. Mijn vec kwam met de standaard setup niet verder dan 138,8 PK :sleepingVeel plezier a.s. zaterdag :thumb
Groet jraaf8 november 2012 om 14:42 #18029732Ja, idd daar ben ik ook erg benieuwd naar. Maar toch wil je ook graag weten wat je uiteindelijk hebt.
Ik laat het weten!
8 november 2012 om 17:56 #18029733Waarom ga je niet gewoon helemaal naar Unlimited Tuning? Zij kunnen niets minder dan ATM. En qua prijs kun je er na overleg ook uit komen.
8 november 2012 om 18:04 #18029734Omdat ik de afspraak al bij ATM heb staan, ATM 190 pk / 400 Nn beloofd ipv 180 pk / 385 Nm en € 100,00 goedkoper is.
8 november 2012 om 19:56 #18029735Dit had je allemaal bij Unlimited Tuning kunnen aangeven, incl. prijs. Waren jullie er echt wel uitgekomen, ik ken UT namelijk er goed.
Als ATM deze waardes redt, Unlimited Tuning haald deze waardes dan al helemaal. Ze zijn alleen wat voorzichtiger met uitspraken dus.
Maar Chiel, anyhow: veel plezier met de tuning! Ik ben erg benieuwd!
8 november 2012 om 23:16 #18029736Ik heb mijn 150pk laten tunen bij Apec, Deinze België.
Dit is een firma die nogal gekend is, en een concullega is van het bekende heinz in België.
Deze heeft voor mij een op maat gemaakte tuning gedaan, wat hij trouwens
voor iedere wagen doet. Hij test eerst de wagen op origneel vermogen op zijn rollen
testbank, daarna na de tuning, kwam mijn Vectra met 189pk eruit, na de eerste run.Hierbij werd ook de egr uitgeschakeld, en geremapped, alsook de dpf filter leeggehaald (zelf gedaan)
en uitgeprogrammeerd, no more regenerates for me…9 november 2012 om 09:10 #18029737Leuke foto, hoeveel is het nu geworden na alles uitgevoerd te hebben?
10 november 2012 om 17:30 #18029738Vandaag bij Unlimited Tuning geweest in Amersfoort. Het was nog mooier geregeld, ze hebben eerst de software uitgelezen en naar ATM gestuurd. Die hebben de software herschreven en teruggestuurd. UT heeft toen een basisrun gedaan, daarna de software ingelezen en een nieuwe run gedaan.
Verbazingwekkend was dat hij na 7 jaar 152pk en 363Nm! :D Daar stond ik echt van te kijken!
Na de tuning heeft ie 192pk en 407Nm! :agent king: :D :D :D :D
Hier een filmpje van het geheel (op YouTube kun je er nog wat geschreven commentaar bij zien)
[youtube:3iq5qd80]http://www.youtube.com/watch?v=oWCCVGP7MfI[/youtube:3iq5qd80]
10 november 2012 om 17:52 #18029739Netjes hoor !!
Doet me denken aan 3 jaar geleden:
[youtube:209xf9sp]http://www.youtube.com/watch?v=0FHT71Irkwc[/youtube:209xf9sp]
15 november 2012 om 18:17 #18029740@speaker wrote:
@CAlberts wrote:
We zullen het gaan zien in de praktijk! Ik ben er van overtuigd dat je bij dezelfde rijstijl zuiniger zult rijden (ja, ik ben eigenwijs :p ). En natuurlijk zullen we af en toe het vermogen flink aanspreken, anders slipt je de hele boel dicht idd.
Zeker eigenwijs Chiel ! :thumb
Bij mij maakt het dus niks uit qua verbruik. Ik rij gemiddeld 1:16 !!! Elke keer weer !!Tja, wel eigenwijs, maar mijn verbruik is wel degelijk lager! Ik deed eerst gemiddeld 1:17, nu 1:19! :D
22 november 2012 om 12:14 #18029741Ik rij nu met een Vec C 2006 – 1.9 150pk automaat en wil al een tijdje de auto laten tunen. Geraak er nu meer en meer van overtuigd om dit snel te laten doen, omdat ik dus ook een roetfilter heb en dat eigenlijk enorm beu begin te worden. Want af en toe komt er een storing, net omdat ik te zuinig rij !! :swear Dan moet ik even vol gas op de R4 of autostrade gaan rijden om de regeneratie in gang te trekken!
Vraag is nu: wat gebeurt er bij de jaarlijkse keuring? De papieren geven toch aan dat je een DPF hebt? En waarschijnlijk zal de roettest toch wat hoger aangeven? Bestaat de kans niet dat je afgekeurd wordt ?
@ Jaycee, wat was de prijs in Deinze ? Ik woon zelf nabij Gent, dus Apec is vlakbij. Mijn andere keuze valt op ATM, net omdat ze iets aan de EGR & DPF doen
22 november 2012 om 20:24 #18029742Zolang ie er visueel onder hangt en je Vec of Sig voor januari 2007 (NL regels) op kenteken is gezet komt een gezond blok binnen de marge en dus geen afkeur.
Na 2007 gaat de meting via OBD en zien ze dat ie er uitgeprogrammeerd is en heb je afkeur.Groet jraaf
22 november 2012 om 21:16 #18029743@jraaf wrote:
Zolang ie er visueel onder hangt en je Vec of Sig voor januari 2007 (NL regels) op kenteken is gezet komt een gezond blok binnen de marge en dus geen afkeur.
Na 2007 gaat de meting via OBD en zien ze dat ie er uitgeprogrammeerd is en heb je afkeur.Groet jraaf
Dat is vanaf 1-1-2006 via Eobd, dus auto’s voor 2006 zijn goed en na 1-1-2006 heb je dat roetmeting gedoe via Eobd. Heb ik vorige week nog na gevraagd. Ik zei tegen de monteur waar ik auto apk keur dat ik mijn DPF er onder vandaan wilde hebben, werd mij gezegd dat de auto dan niet door de keuring komt. Wat ik op internet heb gelezen in een pdf bestand is dat Eobd word uitgevoerd om te kijken of er milieu specifieke foutcodes zijn opgeslagen in de ECU. Zo ja, word de auto getest op hoeveelheid roet. Zo niet dan is het goedgekeurd. Dus een goede tuner kan de foutcodes gewoon wissen lijkt mij.
Galaxy Nexus Tapatalk
22 november 2012 om 21:52 #18029744@iquick wrote:
Dat is vanaf 1-1-2006 via Eobd, dus auto’s voor 2006 zijn goed en na 1-1-2006 heb je dat roetmeting gedoe via Eobd. Heb ik vorige week nog na gevraagd. Ik zei tegen de monteur waar ik auto apk keur dat ik mijn DPF er onder vandaan wilde hebben, werd mij gezegd dat de auto dan niet door de keuring komt. Wat ik op internet heb gelezen in een pdf bestand is dat Eobd word uitgevoerd om te kijken of er milieu specifieke foutcodes zijn opgeslagen in de ECU. Zo ja, word de auto getest op hoeveelheid roet. Zo niet dan is het goedgekeurd. Dus een goede tuner kan de foutcodes gewoon wissen lijkt mij.
Galaxy Nexus Tapatalk
:hmmz Ik had die info juist van mijn apk meester die bij de vod loopt. Die had ‘t over 2007.
Wat betrefd het uitlezen via de obd, als je geen DPF meer in je ECU aanwezig hebt kunnen ze ook de verzadiging en eventuele milieu specifieke foutcodes niet waarnemen. dat feit zou afkeur zijn. De tuners programmeren het DPF namelijk gewoon ‘uit’ de ECU.Groet jraaf
22 november 2012 om 22:06 #18029745@jraaf wrote:
:hmmz Ik had die info juist van mijn apk meester die bij de vod loopt. Die had ‘t over 2007.
Wat betrefd het uitlezen via de obd, als je geen DPF meer in je ECU aanwezig hebt kunnen ze ook de verzadiging en eventuele milieu specifieke foutcodes niet waarnemen. dat feit zou afkeur zijn. De tuners programmeren het DPF namelijk gewoon ‘uit’ de ECU.Groet jraaf
http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/Over%20RDW/Naslagwerk/Eisen%20EOBD-scantool.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het zijn auto’s die na 31-12-2005 voor het eerst zijn toegelaten. Dus waarschijnlijk zit je VOD keurmeester verkeerd.
Dat met de foutcodes snap ik dus niet. Er is een forumlid hier die de dpf onder zijn zafira had verwijderd en door de apk was gekomen. Alleen welke bouwjaar dat was weet ik niet. Zal even dat topic tevoorschijn moeten halen.
Galaxy Nexus Tapatalk
23 november 2012 om 20:35 #18029746Ik woon in Belgie, kent iemand regelgeving van Belgie. Begon al te hopen op het einde van mn DPF, maar als keuring lastig gaat doen… :(
23 november 2012 om 20:45 #18029747Zelf misschien al antwoord gevonden: als het niet een wagen van euro5 is, zou het goed moeten verlopen op de keuring! Lets hope so :)
24 november 2012 om 08:44 #18029748Het gaat om auto’s vanaf 2007 , dus niet vanaf eind 2005.
Ook gaat ie niet aan de OBD , maar wordt er gekeken op het dashboard of er een lampje van de DPF brandt. Is dit niet zo , dan is hij goedgekeurd!Regels zijn laatst , alweer, veranderd !!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.