Vectra C 150 pk chiptune ervaringen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 150 pk chiptune ervaringen?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 165)
  • Auteur
    Berichten
  • #18029641
    iquick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2011

      Eds komt niet altijd op 200pk uit ik heb er zelf 196pk 200pk zegt niks de nm’s zijn belangrijker. Niet ieder 200pk heeft ook 400+nm. Ik ken mensen die ook 195pk hebben en 390nm. Het varieert meestal.

      Galaxy Nexus Tapatalk

      #18029640
      demonius abraxis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 May 2012

        Het is heel simpel.
        1 wat is de staat van je motor
        2 hoe zit het met je wervelklep (alleen DTH)
        3 hoe is de onderhouds historie vanje auto
        4 hoe ga jijmet je auto om.

        Dat zijn dingen die belangrijk zijn voor wat je uit je motor kan halen.
        Verder is het zeker bij een dyno run van belang dat je olie op pijl is en dat je koelvloei stof op pijl is.
        Wat je ook in de gaten moet houden is dat je de bandenspanning even checkt.

        Dat zijn dingen die een tuner ook vaak aan geeft dat je moet doen want als er ook maar 1 vloeistof niet goed staat is het of bij vullen of geen tuning.

        Maar wat atm ookal zei je moet je blok niet altijd helemaal vol 100% tunen maar net iets er onder voor behoud van je motor.
        Ik zelf denk dat iquick met zijn 196pk een zeer gunstige tuning heeft en dat je daar vanuit mag gaan.
        De 212pk van speaker of zelfs 222pk is vol 100% met de nodige nieuwe onderdelen oftewel in veel gevallen niet echt realistisch.
        Dus voor toekomstige klanten van die dan ook ga uit van 190 195 pk en +/- 400nm dan zit je echt super netjes.

        Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

        #18029639
        CAlberts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 December 2010

          @Mattao: En jij hebt ook een Z19DTH? Wie heb je gesproken?

          #18029638
          BlueAstraG
            Lid sinds:
            24 December 2011

            Ik zou bovenstaand verhaal eens doen bij Unlimited Tuning, dit is ook de absolute top van Nederland. Even tegen elkaar uitspelen en vergelijken. Ik weet dat UT zeker leuke dingen kan met jouw motortype. Eigenlijk met elk motortype.

            #18029637
            Mattao
              Lid sinds:
              24 July 2012

              @CAlberts wrote:

              @Mattao: En jij hebt ook een Z19DTH? Wie heb je gesproken?

              Hi,

              Ik heb een diesel 1.9 met 150 pk.
              Ik weet niet meer wie ik heb gesproken maar hij bevestigde jouw afspraak in november.
              Ik zal Unlimited ook bellen en kijken wat hun zeggen.

              Mvgr,

              Mattao

              #18029636
              Mattao
                Lid sinds:
                24 July 2012

                Hi,

                Net Unlimited gesproken in Amersfoort, deze gasten weten wel wat ze doen.
                Ik begreep dat er op 21 oktober een speciale tuning dag is voor de Astra rijders?
                Maar toch blijven ze duur, Xtreme tuning plus rollenbank test zou komen op € 439,20 en dat is een speciale aanbieding.
                Dan blijft ATM goedkoper, en zij werken ook met ATM.
                Dus nu alleen nog maar EDS en dan is het de knoop doorhakken.

                Mvgr,

                Mattao

                #18029635
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Of het boven de 200 pk slecht zou zijn? De vraag is dan wat is het maximale wat de motor kan hebben wanneer ploft een motor.

                  Speaker heeft ook uit zijn motor 212 pk gekregen en zonder problemen.

                  Maar wat is het doel van chippen. Hoofdzaak een zuinigere auto. En de extra pk’s voor de fun.
                  Met of zonder chippen. Met de rechter voet krijg je ook een standaard motor met gemak kapot

                  #18029634
                  iquick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2011

                    Idd vooral de M32 onder de astra die krijg je zonder tuning zelfs kapot.

                    Galaxy Nexus Tapatalk

                    #18029633
                    BlueAstraG
                      Lid sinds:
                      24 December 2011

                      Ik denk dat je bij Unlimited Tuning wel een wat positievere prijs eruit kan slepen Mattao!

                      #18029632
                      demonius abraxis
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 May 2012

                        Als ut idd wel eens zaken doet met atm dan is daar zeker de zelfde prijs te krijgen als bij atm.
                        Maar mocht je eerder willen er zijn meer locaties met een dyno bank van atm.
                        Een andere oplossing is als je samen tegelijk met calberts gaat je misschien iets meer korting kunt krijgen. En je ziet dan gelijk de verschillen in de motoren voor en na tuning (altijd intresant toch)

                        Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

                        #18029631
                        speaker
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 March 2007

                          Wat demonius zegt klopt wel. Ik heb voordat ik naar EDS ging een vers inlaatspruitstuk er op gezet en alle vloeistoffen vervangen en een heleboel schoongemaakt. Die waardes van 212pk en 222pk geven alleen aan dat je motor in top conditie is. Zelfs bij EDS stonden ze er van te kijken. 222pk was nog niet eens de volle 100% , maar 212pk en 457Nm is meer dan zat en ik ben er ,nogsteeds, blij mee !!

                          Wanneer gaat de motor er van kapot ?! Eigenlijk niet! het ligt gewoon aan je eigen rijstijl EN hoe je hem onderhoudt !!!
                          Ik heb hem nu bijna 100.000km met 212pk en hem nog geen last gehad van iets. Ik ververs wel sinds EDS elke 10 tot 15Dkm de olie en oliefilter. Gewoon uit voorzorg.

                          Enne… Tunen omdat ie zuiniger wordt !? Nee , dat was niet de reden en hij verbruikt nogsteeds het zelfde als daarvoor , dus financieel schiet je er niks mee op ! Het is gewoon lekker om , nog, meer pk’s onder je kont te hebben en elke keer een big smile hebt als je de pk-tjes aanspreekt.

                          #18029630
                          CAlberts
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 December 2010

                            @Mattao wrote:

                            @CAlberts wrote:

                            @Mattao: En jij hebt ook een Z19DTH? Wie heb je gesproken?

                            Hi,

                            Ik heb een diesel 1.9 met 150 pk.
                            Ik weet niet meer wie ik heb gesproken maar hij bevestigde jouw afspraak in november.
                            Ik zal Unlimited ook bellen en kijken wat hun zeggen.

                            Mvgr,

                            Mattao

                            Sorry, ik keek op mijn telefoon en had je handtekening niet gezien. :angel

                            Er is inderdaad één man, Roelofs, die doet alle PR voor België en NL. Refereerde je aan mij ofzo?

                            @speaker wrote:

                            (…)
                            Enne… Tunen omdat ie zuiniger wordt !? Nee , dat was niet de reden en hij verbruikt nogsteeds het zelfde als daarvoor , dus financieel schiet je er niks mee op ! Het is gewoon lekker om , nog, meer pk’s onder je kont te hebben en elke keer een big smile hebt als je de pk-tjes aanspreekt.

                            Is niet helemaal waar Peter. ATM zegt – terecht – dat je minder hoeft te schakelen, omdat je over een groter toerenbereik het hogere koppel hebt. Als je op dezelfde manier blijft rijden (dwz niet ineens gaat lopen trappen ivm de hogere pk’s) dan zul je wel degelijk een lager verbruik hebben.

                            #18029629
                            speaker
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 March 2007

                              Ik loop hem echt niet aldoor maar op zijn staart te trappen hoor Chiel , maar het gebruik over de afgelopen 100.000 km is echt het zelfde als daar voor !

                              Nog even een tip voor als je hem hebt laten tunen: Trek rustig op in zijn 1e en 2e versnelling ( want daarmee vermoord je z’n bak wel degelijk ). Pas als hij in zijn 3 staat kan je rustig aan het ga dieper in trappen.
                              Het is natuurlijk gewoon de kunst om ‘gewoon’ te blijven rijden.
                              Des al niet te min hebben sommige mensen al moeite om de verleiding van 150pk te weerstaan. In de onderhoudshistorie van mijn vec stond dat de 1e eigenaar ( de vorige dus ) om de 20.000km nieuwe voorbanden moest ( 1 x zelfs na 15.000km !!! )
                              Ik doe met mijn banden tussen de 40 en 60.000km ( licht er aan welk merk en dus welke kwaliteit )

                              #18029628
                              jraaf
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 January 2008

                                Misschien nog een belangrijke toevoeging op alle bovengenoemde tips voor als je bij de ‘tuinder’ staat :afro Naast oliepijl, oliefilter en koelvloeistofpijl, zorg voor een NIEUW luchtfilter!

                                Dat scheelt een hoop in het eindresultaat.
                                En zoals Peet al zegt; omdat ie zuiniger wordt is allen voor moeder thuis op de bank. We gaan hier voor ‘t aantal pk’s en koppel EXTRA om flink te kunne ‘gassen’ :jerry

                                Groet jraaf

                                #18029627
                                jraaf
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 January 2008

                                  @CAlberts wrote:

                                  Is niet helemaal waar Peter. ATM zegt – terecht – dat je minder hoeft te schakelen, omdat je over een groter toerenbereik het hogere koppel hebt. Als je op dezelfde manier blijft rijden (dwz niet ineens gaat lopen trappen ivm de hogere pk’s) dan zul je wel degelijk een lager verbruik hebben.

                                  Dit puntje vind ik nog wel een discussie waard :afro
                                  Dit mag dan wel zo zijn maar het is algemeen bekend dat je met dit blok (Z1.9DTH) nou niet de zuiniheidsprijs moet gaan scoren. Er heeft zelfs bij de dealer een tijd lang een folder gelegen die voorschrijft dat je de standaard 150 pk ook dient aan te spreken omdat als je er ‘lui’ en dus zuinig mee gaat rijden de boel dichtslipt door de lage verbrandingswaarde. Folder raadde dan aan om beter een 120 of zelfs 100 pk versie te nemen.

                                  Met andere woorden, als je ‘m laat chippen kun je misschien wel zuiniger rijden maar je doet er verstandig aan om de extra pk regelmatig aan te spreken met beleid zoals Peet al zegt:

                                  Normaal in 1 en 2 en vanaf 3 kun je los :afro
                                  Groet jraaf

                                  #18029626
                                  CAlberts
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 December 2010

                                    We zullen het gaan zien in de praktijk! Ik ben er van overtuigd dat je bij dezelfde rijstijl zuiniger zult rijden (ja, ik ben eigenwijs :p ). En natuurlijk zullen we af en toe het vermogen flink aanspreken, anders slipt je de hele boel dicht idd.

                                    #18029625
                                    speaker
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      8 March 2007

                                      @CAlberts wrote:

                                      We zullen het gaan zien in de praktijk! Ik ben er van overtuigd dat je bij dezelfde rijstijl zuiniger zult rijden (ja, ik ben eigenwijs :p ). En natuurlijk zullen we af en toe het vermogen flink aanspreken, anders slipt je de hele boel dicht idd.

                                      Zeker eigenwijs Chiel ! :thumb
                                      Bij mij maakt het dus niks uit qua verbruik. Ik rij gemiddeld 1:16 !!! Elke keer weer !!

                                      #18029716
                                      kawamanCP
                                        Lid sinds:
                                        29 October 2012

                                        ik lees hier overal dingen over opblazen en vermogen ec..

                                        Ik weet verschillende 1.9CDTI 150pk blokjes rondrijden met 275+ pk….
                                        en 1ntje ervan is mijn broer zijn astra G station. volgens mij had die een verbruikt van 5L /100km.
                                        ik heb er ook nog 1 getuned naar 210pk en DPF verwijdert deze verbruikte 4.2L/100km maar daar wordt dan ook rustig mee gereden.
                                        Wanneer deze blokjes goed getuned zijn, dan moet die bij dezelfde rijstijl wel echt zuiniger worden…
                                        toen mijn broer zijn astra kocht had hij de eerste 3 maand een verbruik van 7L/100 en na eerste keer tunen ging dit al naar 5.5L

                                        wat ik nog overal lees is het dichtslippen…. gewoon de EGR afzetten in de software en klaar is kees. geen vervuiling meer, DPF idem dito en tuurlijk moet je niet altijd als je oma rijden… maar een 100pk kopen ipv een 150 om minder risico te hebben op dichtslippen vind ik echt de grootste nonsens die ik al gelezen heb van dealers uit…

                                        PS als je wervelkleppen kapot zijn… gewoon verwijderen die zooi, gaten in de collector dicht maken en in de software laten afzetten… scheelt top power en gezever.
                                        Dit is ook gedaan bij men broer zijn auto, zelfde als de vlinder van de gasklep afhalen.

                                        #18029717
                                        jraaf
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 January 2008

                                          @KawamanCP, Klinkt interessant 275 PK uit een Astra G :jerry Welk blok had ie daar in gezet? Een Z1.9DTH :hmmz
                                          Of trekt ie dat uit de 1.7 CDTI? Ik weet dat VMAXX een Z1.9DTH 250 PK versie in het programma heeft echter dient er dan wel een grotere Turbo op gezet te worden en een grotere Interkoeler. Hoeveel koppel heeft zo een blok nog onder de 2000 toeren zonder wervelkleppen? :hmmz

                                          Ben wel benieuwd, zou niks liever dan die wervelkleppen onzin uitzetten. Weet alleen uit ervaring dat dat blok niet vooruit te branden is onder de 2000 toeren.
                                          Volgend verhaal op vectra-c.com gevonden.

                                          I could not detect any improved performance from the new inlet manifold. Bear in mind I had already superglued open the swirl flaps on the old one.
                                          I then refurbished the old inlet manifold and completely removed the swirl flaps, filling in the spindle holes with aluminium weld but this could have been done with epoxy.
                                          I then ported the inlet manifold, removed the newish inlet manifold (which is now for sale) and replaced with the original which operates without EGR and totally without any swirl function.
                                          During this period the car has been tuned from 150 bhp standard or whatever it was to 269 bhp and over 400 ft.lbs. When the power is not being used the economy is still good but I ignore the digital dashboard readout as it is totally inaccurate, currently showing 58 mpg but nearer 45 mpg I would guess because obviously the fuel rail pressure has been increased to further compound the inaccuracy of the on board computer.
                                          I understand it is possible to fine tune the on board computer to make it accurate but I have not yet found someone that can do this.

                                          Groet jraaf

                                          #18029718
                                          kawamanCP
                                            Lid sinds:
                                            29 October 2012

                                            De astra G is idd een 150pk 2004.
                                            Er zit een hybride turbo op met intercooler dowpipe 3″ zonder kat of dpf, en 30 percent grotere injecotren om 300pk te halen.

                                            Maar 275pk is haalbaar met 20percent grotere injectoren.

                                            Onder 2000rpm lever je idd wat koppel in. Maar de motor Is zoveel soeplere bovening zonder wervelkleppen en zonder gasklep…. :-) lekker jakkeren met een diesel geweldig toch met een verbruik van 1op 20…. Rijdt welmeer als een benzine nu. :D

                                            bij ons hing er veel smurrie in de inlaat collector. deze is schoongemaakt en geflowd, gaten van de wervelkleppen zijn toegelast.

                                            #18029719
                                            iquick
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 July 2011

                                              Astra G station met een 1900 150pk of bedoel je astra H station. Een Astra G heeft geen 1.9 150pk. Wel interessant de behaalde waarde.

                                              Galaxy Nexus Tapatalk

                                              #18029720
                                              jraaf
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 January 2008

                                                @iquick wrote:

                                                Astra G station met een 1900 150pk of bedoel je astra H station. Een Astra G heeft geen 1.9 150pk. Wel interessant de behaalde waarde.

                                                Galaxy Nexus Tapatalk

                                                Precies, vandaar mijn vraag of ie een Z1.9DTZH in z’n ‘G’ had gehangen :afro
                                                Maar heb net vectra-c.com door lopen akkeren en er zijn daar dus gasten die idd die :swear wervelkleppen gewoon dichtlijmen met vloeibaar staal nadat ze ‘t beruchte stangetje hebben verwijderd en 240+ pk waarden halen in combinatie met het volledig uitschakelen van de EGR :thumbup

                                                Groet jraaf

                                                #18029721
                                                speaker
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  8 March 2007

                                                  @jraaf wrote:

                                                  @iquick wrote:

                                                  Astra G station met een 1900 150pk of bedoel je astra H station. Een Astra G heeft geen 1.9 150pk. Wel interessant de behaalde waarde.

                                                  Galaxy Nexus Tapatalk

                                                  Precies, vandaar mijn vraag of ie een Z1.9DTZH in z’n ‘G’ had gehangen :afro
                                                  Maar heb net vectra-c.com door lopen akkeren en er zijn daar dus gasten die idd die :swear wervelkleppen gewoon dichtlijmen met vloeibaar staal nadat ze ‘t beruchte stangetje hebben verwijderd en 240+ pk waarden halen in combinatie met het volledig uitschakelen van de EGR :thumbup

                                                  Groet jraaf

                                                  Hmz.. ik voel een projectje opkomen ! :hmmz

                                                  #18029722
                                                  iquick
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 July 2011

                                                    @speaker wrote:

                                                    @jraaf wrote:

                                                    @iquick wrote:

                                                    Astra G station met een 1900 150pk of bedoel je astra H station. Een Astra G heeft geen 1.9 150pk. Wel interessant de behaalde waarde.

                                                    Galaxy Nexus Tapatalk

                                                    Precies, vandaar mijn vraag of ie een Z1.9DTZH in z’n ‘G’ had gehangen :afro
                                                    Maar heb net vectra-c.com door lopen akkeren en er zijn daar dus gasten die idd die :swear wervelkleppen gewoon dichtlijmen met vloeibaar staal nadat ze ‘t beruchte stangetje hebben verwijderd en 240+ pk waarden halen in combinatie met het volledig uitschakelen van de EGR :thumbup

                                                    Groet jraaf

                                                    Hmz.. ik voel een projectje opkomen ! :hmmz

                                                    Hier nog een m’n hand begint te jeuken :swear Zal dat gelijm en gelas geen problemen opleveren in de toekomst? Die dingen zitter er tenslotte niets voor niets op :hmmz Op de AON rijd er ook een gozer met 240pk+ maar daar zit niks anders op dan intercooler, hybride turbo enz. En dit is dan weer iets heel anders.

                                                    #18029723
                                                    jraaf
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 January 2008

                                                      Als ik het goed begrijp uit de verhalen van onze Engelse ‘vrienden’ zijn de EGR en de Wervelkleppen in eerste instantie voor ‘t milieu :vertag Als je wervelkleppen niet meer functioneren, dat heet als de 3de klep die door de actuator niet meer in beweging te krijgen is krijg je noodloop. Er is de manier van de 1, 2 en 4de klep dicht te lijmen in de 10 uur positie en de 3 de doet dan nog steeds z’n werk. Of ze alle vier dichtlijmen maar dan moet je wel in de ecu de actuator uitschakelen anders krijg je een noodloop. In beide gevallen dient ook de EGR uitgeschakeld en afgedopt te zijn. Als laatste doen ze er dan via het gasklephuis nog een Carb reiniging door.

                                                      Of het gevolgen heeft voor de APK? Ze komen daar er door de volgens mij strengere MOT mee door.
                                                      Of het gevolgen heeft voor de toekomst? Er rijdt er nu een rond met 20.000 mile op de klok met het origineel eerste inlaatspruitstuk wat is dichtgelijmd :thumb

                                                      IK VOEL OOK EEN MOD AANKOMEN!!!!! :jerry :jerry
                                                      Groet jraaf

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 165)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.