Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C 150 pk chiptune ervaringen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2012 om 14:05 #18029666
@jraaf wrote:
@demonius abraxis wrote:
Dat stukje testen in duitsland is dus pure onzin je laat je wagen niet chippen voor top snelheid maar voor het feit dat je meer trekkracht krijgt en daar heb je veel meer aan bij al zeer lage snelheden want daar trek je wagen mee snot.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
:hmmz moah, ik vind het toch wel heel erg fijn om die toegenomen trekkracht t kunnen testen op een stuk autobahn boven de 130 km per uur zonder dat ik constant moet op letten dat ik niet iemand van achter aan rijd die met 110 op de linkerbaan zit te slapen en dan heb ik het nog geeneens over al die bermsmurfen die we hier kennen :agent
Voort zijn genoemde Nederlandse chippers nog eens extra duur als je vraagt of ze je EGR willen uitprogrammeren en het DPF uitzetten is nog gekker. In Duitsland betaal ik hier in lusief voor en na rollerbank test 200 pietermannen en in Nederland mag ik daar zonder rollerbank 400 pietermannen neerleggen.
Ik ben nu 2 keer bij de jongens in Duitsland geweest en los van ‘t feit dat de toko er daar uit ziet als een smeerput weten ze heel veel van Opel en het beruchte fiat blok. Ik ben zeer te spreken over die gasten :angel
Groet jraaf
+1 Als je op de autobahn zit wil je de trekkracht tog even testen en geloof me, dan klaag je echt niet en rijd je met een bigsmile langs die rare beemers en audi’s en VW’s niet vergeten. Die van die EGR enzo was ik nog vergeten goed toegevoegd.
8 oktober 2012 om 14:07 #18029661Egr uitschakelen en dpf heeft mij ook niks gekost :grin:
Eds vraagt hier btw wel geld voor. Toen ik contact had met ze was het een hele op een stapeling van kosten waardoor het niet eens intresant werd.
Kijk bullpower of tunex werken met standaard aan gelevrde pakketjes. Dat spoelen ze erop en klaar is kees.
Unlimited tuning, fasttech en atm gaan eerst met jou bespreken van wat wil je wat hoop je en daar maken hun via dyno een mooi bijpassend plaatje bij.
Kijk wil je echt FIAT tuning ga dan eers bij massimo op de koffie die hebben autos gechipt waar zelfs eds zijn vingers niet aan brand :grin: maar goed hoelang je dan met je motor doet is nog maar de vraagVerstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
8 oktober 2012 om 14:25 #18029660Heb jij de DPF erondervandaan dan?
8 oktober 2012 om 14:31 #18029659Die is uitgeschakeld sinds afgelopen vrijdag. Stukje service van atm omdat ik daar problemen mee had. Vandeweek wordt die ook nog eens leeg gehaald (gaat nu zonder problemen van storingen).
Ik was tunen, dyno, egr uitschakelen en dpf uitschakelen 300 kwijt. En dyno ook meerdere runsVerstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
8 oktober 2012 om 14:49 #18029658Dus het uitprogrammeren van je DPF hebben ze gratis gedaan?
Dat noem ik nog eens service king:Groet jraaf
8 oktober 2012 om 14:51 #18029657Jupz had daar toen al om gevraagd maar ze zeiden zolang die werkt er lekker vanaf blijven. Maar na een storing hun gebelt en het verhaal voor gelegd en toen zeiden ze kom maar langs dat regelen we wel even
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
8 oktober 2012 om 14:56 #18029656Wat ze bij atm ook doen is wel eens tunings dagen organiseren. Bijvoorbeeld gisteren is er voor mondeo club op locatie zaandam zo’n dag geweest. De prijzen worden dan zeer aantrekkelijk als die dag vol zit en je kunt ook nog eens verschillende autos in actie zien of vergelijken.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
8 oktober 2012 om 14:59 #18029655@demonius abraxis wrote:
Egr uitschakelen en dpf heeft mij ook niks gekost :grin:
Eds vraagt hier btw wel geld voor. Toen ik contact had met ze was het een hele op een stapeling van kosten waardoor het niet eens intresant werd.
Kijk bullpower of tunex werken met standaard aan gelevrde pakketjes. Dat spoelen ze erop en klaar is kees.
Unlimited tuning, fasttech en atm gaan eerst met jou bespreken van wat wil je wat hoop je en daar maken hun via dyno een mooi bijpassend plaatje bij.
Kijk wil je echt FIAT tuning ga dan eers bij massimo op de koffie die hebben autos gechipt waar zelfs eds zijn vingers niet aan brand :grin: maar goed hoelang je dan met je motor doet is nog maar de vraagVerstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Wat waren de totale kosten dan bij EDS ??
Ik was 350euro kwijt voor de mijne !8 oktober 2012 om 15:02 #18029654Als ik daar kwam zou ik voor iets meer als 550 klaar zijn. Ik zou dan zelfs met 4 andere opel rijders komen en die waren dat ook kwijt.
Ik ben samen met mijn buurman na het horen van dat bedrag direct afgehaakt. De andere zijn wel gegaan en waren dat idd kwijt.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
8 oktober 2012 om 15:05 #18029652Kan je DPF dan zomaar uitschakelen? Dat hoor ik ook voor het eerst. Normaal verwijder je zo een ding toch dat lijkt in mijn geval het beste
8 oktober 2012 om 15:06 #18029651@iquick wrote:
Kan je DPF dan zomaar uitschakelen? Dat hoor ik ook voor het eerst. Normaal verwijder je zo een ding toch dat lijkt in mijn geval het beste
Hij moet zowiezo uit je software en dan idd of leeg of verwijderen.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
8 oktober 2012 om 15:40 #18029649Ik was voor phase 1 200ps/400NM no egr 399 kwijt.
DPF uitschakelen 200 knaken.Groet jraaf
8 oktober 2012 om 15:42 #18029647Okee. Ik heb geen DPF (thank God)
8 oktober 2012 om 15:44 #18029648@jraaf wrote:
Ik was voor phase 1 200ps/400NM no egr 399 kwijt.
DPF uitschakelen 200 knaken.Groet jraaf
Mag aannemen dat dit begrap dan wel incl het volledig leegkloppen was of vervangen voor holle pijp. Zo niet is dat serieus veel geld voor een software matig aanpassing
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
8 oktober 2012 om 15:47 #18029646@demonius abraxis wrote:
@iquick wrote:
Kan je DPF dan zomaar uitschakelen? Dat hoor ik ook voor het eerst. Normaal verwijder je zo een ding toch dat lijkt in mijn geval het beste
Hij moet zowiezo uit je software en dan idd of leeg of verwijderen.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ja dat snap ik, eerst software dan verwijderen. Maar ik dacht aan iets anders vandaar dat ik even de weg kwijt was. Denk dat ik dat ook maar ga doen, even vragen bij EDS wat het kost software en leeghalen.
@jraaf wrote:
Ik was voor phase 1 200ps/400NM no egr 399 kwijt.
DPF uitschakelen 200 knaken.Groet jraaf
Zal vast de december actie zijn geweest :jerry
Galaxy Nexus Tapatalk
8 oktober 2012 om 15:54 #18029645@demonius abraxis wrote:
@jraaf wrote:
Ik was voor phase 1 200ps/400NM no egr 399 kwijt.
DPF uitschakelen 200 knaken.Groet jraaf
Mag aannemen dat dit begrap dan wel incl het volledig leegkloppen was of vervangen voor holle pijp. Zo niet is dat serieus veel geld voor een software matig aanpassing
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
Nope slechts softwarematig uitschrijven. Leegkloppen a 80 euro per, max 2 uur. Geen december actie, was in september.
Vandaar mijn verbazing over de prijs die jij noemt. Gaan zij ‘m ook voor je leeg kloppen.Denk dat ik eens kontact met ze op neem. Heb mijn 3de ritje naar Marl nog niet uitgevoerd :afro Dat zijn betere prijzen. Ik heb ook nog een offerte liggen uit lelystad, 500 inclusief leegkloppen.
Groet jraaf
8 oktober 2012 om 16:03 #18029644Das alleen software.
Leegkloppen doe ik zelf bij me maatje die heb een brug staan in zijn hobby hok 8-).
Wat het normaal kost van uitprogrammeren weet ik niet. Bij mij was het stukje na zorg :-).
In eemnes hebben ze een brug bij atm dus neem aan dat hun hem ook leeg halen.
Maar goed misschien mensen nu dat je ook verder moet kijken en bedrijven moet benaderen. Ik snap jullie wel want eds is gewoon een serieuze optie en ze halen mooie waardes. Maar inmiddels zijn er meer die het zelfde doen als hun.
Het blijft uit eindelijk een persoonlijke kwestie en gevoel.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
8 oktober 2012 om 16:30 #18029643Zal zeker waar zijn dat er meer en meer tuners komen die serieus met je vec aan de slag gaan maar ik was voor ‘t eerst bij EDS in september 2009 en eenmaal een goede ervaring, tja waarom zou je dan anders willen? En ik sjop best wel rond, ben al een tijdje bezig met die DPF onzin. Ga nu dus ook maar eens mijn ‘licht’ opsteken king: Eemnes zij je, das om de hoek bij mij.
Thanks voor de tip
9 oktober 2012 om 09:14 #18029708Vandaag wat mailcontact gehad met ATM Eemnes. Kosten zijn € 299,00 exclusief testbank. Voor de testbank rekenen ze € 75,00 (al geprobeerd dit er bij in te praten, maar dat lukt niet king: )
Volgens de website kom je na tuning uit op 190 pk en 400 nm (ipv 150 pk en 320 nm).
Klinkt op zich wel goed. Al denk ik wel dat de testbank een must is. Ze gegevn aan dat sommigen dit niet perse nodig vinden en dat ze daarom ook een prijs hebben zonder testbank.
Met Fasttech heb ik ook contact gehad. Op mijn vraag waarom hun theoretische resultaten lager zijn en hun prijs hoger (namelijjk € 450,00), reageerde ze alsvolgt:
Beste Chiel,
Vermogensopgaven op papier zijn natuurlijk mooi, maar 90% van de zogenaamde tuningbedrijven heeft niet eens een degelijke bank om een auto te meten.
Die vermogensopgaven zijn dan ook elders van websites gekopieerd of het is een grove schatting.
Wij rekenen 450 euro inclusief voor een degelijk tuning, wat een brandstofbesparing oplevert bij deellast en een vermogenswinst bij vollast.
Veel bedrijven doen op alle kenvelden die ze kunnen herkennen een procentuele verhoging 10 20 of 30% dit is geen juiste manier van tuning.
Er zijn best wel wat bedrijven in Nederland welke een goed product leveren, maar er word ook behoorlijk wat geprutst her den der.Tja, wat je daar nou weer mee moet… Beetje vaag antwoord. :hmmz
Bovendien gaat het mij ook voor een groot deel om het zuiniger rijden. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Zou het voor dat aspect nog uitmaken naar welke tuner je gaat?
9 oktober 2012 om 09:58 #18029707Vanmorgen om 10:00 uur een mailtje naar EDS gestuurd. Reactie om 10:54 uur! (slechte communicatie…? :hmmz )
EDS geeft inderdaad aan dat men uit komt op 200pk/450 Nm voor € 495,00.
Waarom zou ik dan kiezen voor bijvoorbeeld Fasttech met 183pk/385Nm voor € 450,00…?
9 oktober 2012 om 10:17 #18029705Ik heb mijn astra 2.0 16V Diesel (x20DTL) met 185nm met 82 pk laten chippen naar 250nm met 110PK. Dit heb ik laten doen bij http://www.Tuneart.de Echt goed geholpen en was toen €250 betaald.
Heb inmiddels ruim 1ton ermee verder gereden. Zonder problemen. Veel succes met jullie keus.
9 oktober 2012 om 10:20 #18029706Eds geeft de boven grens aan en zoals eerder aan gegeven de nederlandse bedrijven geven een ondergrens aan.
Stel jou motor is minder goed als je dacht en ze halen de jou beloofde 200pk en 450nm niet omdat de motor een slecht onderhouds verleden heb dan baal je okkal zal je nu wel van niet zeggen.
Daarom zeggen ze bij fasttech een lagere winst die zowiezo haalbaar is en alles wat meer is is dan voor jou mee genomen
Maar qua zuinig rijden ligt dat puur aan de zware voet waar jezelf mee rijdt.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
9 oktober 2012 om 10:43 #18029703Is dat zo’n handige app die Tapatalk Ralf? Ik bedoel, ik typ een soortgelijk verhaal neer op me foon en meneer is me weer te snel af. Weer ja! :ass
Maar dat we op 1 lijn zitten staat vast. Tuners zoals Unlimited Tuning en ATM doen niets onder aan EDS. Alleen de prijs is beter van de betreffende NL tuners. De technologie is ook beter.
En zoals gezegd, EDS geeft de meest positieve waardes op. De genoemde NL tuners doen dat niet.
9 oktober 2012 om 10:50 #18029701Ik begin echt geinterreseerd te raken in ATM. Maar waarom is volgens jullie de technologie beter dan bij EDS?
9 oktober 2012 om 10:56 #18029700Het enigste verschil is dat ze bij atm op dit moment redelijk nieuw dyno banken hebben staan. Geloof in eemnes sinds aug zelfs een 4×4 bank.
Oftewel ze zijn druk aan het investeren in nieuwe technieken.
Mijn astra is overigens in belgie door atm gechipt bij een van hun locaties daarVerstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.