Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C 150 pk chiptune ervaringen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2012 om 20:58 #17248935
Hallo,
Heeft iemand ervaringen met het rijgedrag e.d. Van de vectra c 150 pk 1.9 cdti ?
Hoor t graag.
Gr.
Dj
27 mei 2012 om 07:21 #18029710EDS in Marl ( duitsland )
Tussen de 4 en 500 euro.
Vermogen van 150pk naar 190 a 200pk en van 315Nm naar 400Nm, afhankelijk van de conditie van je motor.
De mijne, net een nieuwe inlaat en wervelkleppen (toen) kwam uit op 212PK en 457Nm! :angelEDS is een goed bedrijf, ze weten wat ze doen. Klanten contact is wat minder ( maar daar zijn het Duitsers voor :sleeping ) En je vec op de rollerbank (Dynotest) zien is een must !!
http://youtu.be/0FHT71Irkwc” onclick=”window.open(this.href);return false;27 mei 2012 om 08:12 #18029711Ik zou ook EDS zeggen
zelf géén problemen gehad met EDS ( klanten contact ) dus niks mis met mee
sprak en mailde wel netjes (naja) in het duits :Dbeetje moeite mag wel, je wil toch wat van hun
27 mei 2012 om 08:24 #18029712@StinG wrote:
Ik zou ook EDS zeggen
zelf géén problemen gehad met EDS ( klanten contact ) dus niks mis met mee
sprak en mailde wel netjes (naja) in het duits :Dbeetje moeite mag wel, je wil toch wat van hun
Ik/wij spraken ook gewoon Duits, maar ik doelde op het weinig melden van wat ze allemaal aan het doen zijn.
Wij waren met 3 auto’s daar en opeens , na een uurtje , was de mijne al klaar….
Maar ach… Feit blijft dat de Dynorun het leukste gedeelte is ! :wors27 mei 2012 om 09:02 #18029713Hey Speaker,
De auto heeft nu standaard 111…dzkm gereden.. als ik m nu standaard chip zou het toch geen probleem moeten zijn?
ik heb namelijk gehoord dat de wervelkleppen kapot gaan. en ook de epg e.d. door het roet.
27 mei 2012 om 09:30 #18029714Ik heb de mijne pas bij 240Dkm laten doen, dus dat is geen probleem.
Wat je kan doen is: een nieuw inlaatspruitstuk er op laten zetten (is incl. wervelkleppen) en dan bij EDS laten tunen en je EGR uit laten zetten. Dat scheelt al heel veel vervuiling.
Ook kan je ff in dit topic kijken: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=115642&hilit=fiat+toepassing” onclick=”window.open(this.href);return false;27 mei 2012 om 10:06 #18029715Yups,
Heb zelf ook fase 1 bij 180.000 K laten doen.
Zeer tevreden.Groet jraaf
8 oktober 2012 om 08:40 #18029709Wat is nou de december-aktie prijs waar ik sommigen wel eens over hoor? En hoe maak je een afspraak? Gewoon mailtje sturen?
8 oktober 2012 om 09:51 #18029704Bij de december actie krijg je 100 euro korting. Dus dan betaal je 400 ipv 500. Had die mijne in december 2011 laten doen. Contact kan ook gewoon in het engels. Die vrouw achter de balie spreekt vloeiend engels. Ik had in ieder geval geen problemen met contact. Autopapieren is een must moet je bij je hebben anders geen tuning.
Galaxy Nexus Tapatalk
8 oktober 2012 om 10:04 #18029702In de december actie vindt ik persoonlijk 400 euro nog aan de dure kant.
Er zijn hier in nederland ook bedrijven die een rollerbank gebruiken en precies het zelfde vermogen halen uit je vectra.
Ik zou dus gewoon eens wat mailtjes sturen naar diverse bedrijven en dan gewoon tegen elkaar uitspelen qua prijs (zorg uiteraard wel dat ze chippen met rollerbank)
Ik heb persoonlijk niks tegen eds ofzo maar zoals al wordt aangegeven contact is erg bagger daar.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
8 oktober 2012 om 10:24 #18029695EDS is inderdaad goed maar ik ben het compleet met Ralf eens.
8 oktober 2012 om 10:57 #18029690Tuurlijk zijn er zat bedrijven maar over de autobahn testen enz. is wel een andere ervaring. Dus is het wel waard voor die prijs. Wat communicatie betreft, ja is bagger maar engels spreken ze wel. Ik zou zeggen benader een paar bedrijven hier en vergelijk de prijzen.
Galaxy Nexus Tapatalk
8 oktober 2012 om 11:02 #18029688Op zich ben ik er wel uit dat ik naar EDS wil. Maar ik snap weinig van hun website. Waar gaat het precies om, is het IPF of is EDS Phase 1? M.a.w. waar moet ik naar vragen?
8 oktober 2012 om 11:28 #18029686Ok, maar WAAROM wil je naar EDS? Om het feit dat hier een EDS cultuurtje hangt? EDS is goed maar ik kan wel een tuner uit Nederland bedenken die MINSTENS even goed werk aflevert voor minder geld.
8 oktober 2012 om 11:29 #18029685En ja, dat is een chip op maat inclusief dyno before & after..
8 oktober 2012 om 11:45 #18029682Wie is dat dan? Wat mij ook wel bevalt is dat EDS de garantie van de motor overneemt.
8 oktober 2012 om 12:00 #18029680De garantie is bij elke chiptuner over te nemen.
Wat johan zegt dat eds cultuur wat hier hangt is echt zwaar irritant.
Goeie chiptuners zijn fasttech, unlimited tuning, atm-chiptuning en vast vele andere.
Al deze 3 kun je garantie bij over laten nemen en hebben ook dyno banken.
Dat stukje testen in duitsland is dus pure onzin je laat je wagen niet chippen voor top snelheid maar voor het feit dat je meer trekkracht krijgt en daar heb je veel meer aan bij al zeer lage snelheden want daar trek je wagen mee snot.
Maar goed er is dus genoeg keus alleen moet je mailen of bellen ipv hier advoes vragen en dan gelijk ervan uit gaan dat het goed is.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
8 oktober 2012 om 12:22 #18029678Advies vraag ik om ervaringen te vernemen. Websites vertellen vaak alleen succesverhalen.
Als ik kijk naar de anderen, blijft mijn voorkeur naar EDS gaan. Fasttech zit lekker dichtbij voor mij, maar levert ‘maar’ 34 pk op en 65 Nm voor eveneens € 450,00. Unlimited Tuning lever ‘slechts’ 30 pk op en 55 Nm voor € 399,00, maar dan zit er nog geen dyno bij. Kost nog eens € 75,00. Tot slot ATM met 40 pk en 80 Nm extra. Staan geen prijzen bij, maar is voor mij een aardig eindje rijden.
Laten we niet gaan ‘ruzien’ om waar je zou moeten chippen, dat gaat natuurlijk nergens over. Ieder heeft zn eigen ervaringen en voorkeuren. Is niet gezegd dat de ene goed is en de ander dan direct slecht.
8 oktober 2012 om 12:32 #18029676Ga niet van websites uit maar van persoonlijk contact met tuners das veel belangrijker.
Iedere tuner zet cijfers neer wat minimaal haalbaar is maar voeren ten alletijden een maat tuning uit vandaar ook de dyno run. Maar goed het blijft persoonlijke keus. Nogmaals ga je voor persoonlijk contact of voor het zoals jullie noemen het duitse mindere contact.
En dyno moet je via mail of telefonisch contact erbij onderhandelen.Als je een tv gaat kopen ga je ook voor het onderste uit de kan en probeer je ook kabels of wandsteun erbij te krijgen voor de laagste prijs (ik wel althans)
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
8 oktober 2012 om 13:10 #18029672@CAlberts wrote:
Laten we niet gaan ‘ruzien’ om waar je zou moeten chippen, dat gaat natuurlijk nergens over.
Dit zal niet zo snel gebeuren, zowel met Ralf als ik.
Weet wel dat er meer dan EDS is, al zijn ze erg goed. Hier op het Opel Forum krijg je standaard alleen EDS voor je bord maar dat vind ik misplaatst en eerlijk gezegd ook wat kortzichtig.
En waarom? Nederland heeft heel wat te bieden aan tuners, ook tuners die NIETS onder doen aan EDS.
Ik zag al voorbeelden langskomen zoals Unlimited Tuning en ATM bijvoorbeeld.Ik ben het geheel met Ralf eens, persoonlijk contact is stukken beter dan wat de betreffende site aangeeft en het EDS-cultuurtje hierzo.
Maar goed, JIJ beslist. Maar laat het niet afhangen, nogmaals, van het cultuurtje hier en de websites van tuners. Persoonlijk contact is much better.
8 oktober 2012 om 13:24 #18029671AnoniemLid sinds:
1 January 1970Er zijn inderdaad in nederland ook genoeg goeie tuners, maar het punt is dat EDS veel waar voor je geld bied en de tuners hier in nederland kunnen hier amper tegen concurreren. De prijzen liggen hier gewoon net een stukje hoger als je een run wel hebben op de bank en een full custom chip. Tevens is de apparatuur hier in nederland gewoon wat nieuwer en geavanceerder. EDS zit in een verrotte varkensschuur en gebruiken apparatuur waar de kameel van jezus nog mee gechipt is.. Ook doen zij alleen GM producten en niet universeel, is het personeel vast iets goedkoper etc.
Al die dingen bij elkaar maakt ze gewoon net wat goedkoper.
8 oktober 2012 om 13:37 #18029670Ik denk dat de EDS cultuur puur komt doordat het een bekende Opel tuner is en dat zij het maximale eruit halen. Wat er op de website staat kan worden gehaald maar ook weer niet dit hangt allemaal af van de motorconditie soms kom je hoger uit dan wat er gegeven staat. Op de website van EDS staat dat zij 200pk uit de DTH blok halen, ik mis nog altijd 8% van de gegeven 50pk extra. Ik weet niet of de tuners in Nederland dit ook hebben maar EDS haalt ook de begrenzer weg. Je kan maar een keer geld uitgeven voor een chiptuning dus kwestie van prijs kwaliteit verhouding berekenen. Je kan tenslotte niks testen.
8 oktober 2012 om 13:46 #18029669Goede tekst Mark en Iquick, goed onderbouwd ook. Geen sarcasme. :thumb
MAAR onderschat de tuners van Nederland niet. Tegenwoordig kunnen ze daadwerkelijk meer dan concurreren met EDS. Het is niet EDS dit, EDS dat.
EDS is gewoon 1 van de betere opties, niet meer dan dat.Nederland staat niet stil. Neem maar eens contact op met bijv. Unlimited Tuning en doe je verhaal uitgebreid. Ook dit verhaal. Je kunt écht wel onderhandelen en een chip op maat krijgen, minstens zo snel/goed/mooi geprijst als bij EDS. Het is maar net wat je wens is want alles wordt op maat geschreven. Inclusief Dyno before and after. Wil je extreme tuning, prima, doen ze dat. Wil je de begrenzers eruit, kan ook.
Persoonlijk contact ladies and gentlemen!
8 oktober 2012 om 13:53 #18029668Dat persoonlijk contact is het hem juist. Kijk worden er goude bergen beloofd en wordt het uit eindelijk een bronze berg dan baal je best wel, daarom spelen de nederlandse tuners een veilige schatting.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
8 oktober 2012 om 13:56 #18029667@demonius abraxis wrote:
Dat stukje testen in duitsland is dus pure onzin je laat je wagen niet chippen voor top snelheid maar voor het feit dat je meer trekkracht krijgt en daar heb je veel meer aan bij al zeer lage snelheden want daar trek je wagen mee snot.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
:hmmz moah, ik vind het toch wel heel erg fijn om die toegenomen trekkracht t kunnen testen op een stuk autobahn boven de 130 km per uur zonder dat ik constant moet op letten dat ik niet iemand van achter aan rijd die met 110 op de linkerbaan zit te slapen en dan heb ik het nog geeneens over al die bermsmurfen die we hier kennen :agent
Voort zijn genoemde Nederlandse chippers nog eens extra duur als je vraagt of ze je EGR willen uitprogrammeren en het DPF uitzetten is nog gekker. In Duitsland betaal ik hier in lusief voor en na rollerbank test 200 pietermannen en in Nederland mag ik daar zonder rollerbank 400 pietermannen neerleggen.
Ik ben nu 2 keer bij de jongens in Duitsland geweest en los van ‘t feit dat de toko er daar uit ziet als een smeerput weten ze heel veel van Opel en het beruchte fiat blok. Ik ben zeer te spreken over die gasten :angel
Groet jraaf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.