Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2014 om 14:44 #17268317
Hallo,
Ik heb een Vectra C uit 2004 benzine met 200.000km op de teller. Krijgt netjes zijn beurtjes, maar moet zeggen dat er vaak wat is.
Laat ik het zo omschrijven. Heb naast m’n wegenbelasting, verzekering en brandstof een 1000/1500 euro aan reparaties per jaar de afgelopen 2 jaar.
Het zijn die tripjes naar de garage hier en daar. Onderdeeltje hier en daar. Ik vind dat veel +-3k in twee jaar.Is dat normaal?
Ik heb een polo gehad uit 1989 en 10 jaar probleemloos mee gereden. Misschien 250 euro per jaar aan kosten.
Waar zit em dat in. Gewicht. Hoeveelheid elektronica?28 september 2014 om 15:28 #18255063Licht er maar net aan waarvoor je in de garage hebt gestaan.
28 september 2014 om 15:56 #18255064Rond de 10 jaar en 200.000km komen er vaak wat dingen die moeten, hebben wij met onze Astra ook gehad, de 3 jaar er naar was alleen een APK weer voldoende.
Dus ja wat is er aan gedaan, dan kun je pas zeggen of iets normaal of niet normaal is.28 september 2014 om 15:59 #18255065Je kan een auto uit 1989 met waarschijnlijk zeer basis uitrusting (gezien het jaartal) natuurlijk niet vergelijken met een flink nieuwere en luxere auto. In de vectra c zitten veel meer onderdelen en gezien de kmstand van die auto is het niet meer dan normaal dat er dingen kapot gaan. Ook het feit dat je maar 3k hebt gereden in 2 jaar tijd zal er ook geen goed aan doen, tenminste lijkt mij dat hij dan veel meer stilstaat dan rijd, wat voor geen enkele auto goed is.
Uiteraard is het zoals Haasje17 zegt ook maar net waarvoor hij in de garage staat.
28 september 2014 om 16:21 #18255066Een polo uit 89 met een moderne vectra uit 2004 vergelijken is appels en peren.
28 september 2014 om 16:29 #18255067Nee 3K (3000 euro) in kosten. In twee jaar.
ANWB is net geweest. Nu weer de startmotor defect. Niet aan te slingeren dat ding.
Ik begin maar helemaal niet op te noemen waarvoor die allemaal in de garage heeft gestaan.
De heilige koe maar een slachten :DIemand kopen? :D
28 september 2014 om 16:32 #18255068Als je het nou toch post… Misschien zijn het een of twee onderdelen die de rest steeds verzieken
29 september 2014 om 07:05 #18255069Als je er al zoveel geld in heb zitten zou ik de startmotor ook maar laten vervangen.
Tja 200.000 valt mee maar ik heb met die van mij ook hetzelfde gehad de 1ste 2 jaar waren de apk keuringen een rib uit me lijf maar de laatste 2 jaar gaat hij er fluitend door heen.
Vaak kopen we de mankementen van de vorige eigenaar, zijn die voorbij dan heb je er een heerlijke auto aan.En een goede garage is heel belangrijk, die waar ik de 1ste 2 jaar geweest ben kom ik nooit mee terug.
29 september 2014 om 10:53 #18255070Je kan inderdaad pech hebben dat net een aantal dingen achter elkaar komen. Soms heb je geluk. Ik heb met m’n huidige Vectra ook relatief méér kosten dan met de vorige. Die heb ik voor € 2700 6,5 jaar lang gereden (aanschaf, onderhoud + reparaties, gewoon all-in prijs). Dat waren auto’s die zo goedkoop en dankbaar zijn, dat krijg je met nieuwere generaties gewoon niet voor elkaar door grote hoeveelheden elektronica en toegenomen gewicht. Vergeet alleen even niet ‘t toegenomen comfort… ;)
29 september 2014 om 18:48 #18255071Heb er in 2009 12500 voor betaald. Maar ik wil niet weten wat ik er al aan heb uitgegevens.
Trouwen comfort? zo’n vectra station c met 235/40/r18 wielen en sportvering rijd nou niet bepaald als op een wolk:)
Elke hobbeltje komt er door. Maar een franse wil ik ook niet rijden.
Ach morgen gaat ie naar de garage. En dan maar eens goed na laten kijken.29 september 2014 om 19:38 #18255072Wellicht zijn er forum leden in de buurt die je voor een schappelijk bedrag kunnen helpen?
30 september 2014 om 03:36 #18255073Ik snap het dus niet, klagen klagen klagen. TJa is die orgneel op die 18inch wiellen geleverd? Denk het niet.
Reparaties laat me raden, Vliegwiel, Koppeling, Bak? Remschijven en Blokken? Veren Schokdempers?
Welk type motor licht erin?Tja das allemaal slijtage dus wat moet je dr mee. Als je niet opsomt wat er is vervangen vind ik je topic dus nutteloos en tevens je vraag.
30 september 2014 om 03:58 #18255074Naja ik vind dat je een beetje zeurend overkomt.
Net als hier boven mij al wordt gezegt als je niet kan opsommen wat je hebt laten doen kan je van ons ook geen normaal antwoord krijgen.
Zijn bij elk auto merk wel hoge kosten voor bepaalde reparaties.
+ als u zo iemand bent die alles geloofd kan het ook makkelijk zijn dat je garage daar gebruik van maakt door u dingen te laten vervangen/repareren die eigenlijk niet nodig zijn.Kijk ik ga nu niet lopen beweren dat u zo iemand bent, maar aangezien u van ons vraagt om zomaar uit het niets te gaan zeggen van: Jah die kosten zijn normaal of nee dat is niet normaal.
Dat betuigd nou niet van enorm veel intelligentie.Nogmaals probeer ik hier nu niet de boeman te zijn maar wat meer info helpt u vraag natuurlijk wel
30 september 2014 om 05:35 #18255075Ik heb het redelijk op een rijtje. Ik heb bachelor in electronica engineering. Maar als je geen fatsoenlijk tools heb, geen analyse software hebt en je kent de computer architectuur niet van een auto dan blijf je bezig. Een garage is er natuurlijk helemaal op ingesteld auto’s binnen afzienbare tijd te kunnen repareren. Ondanks iemand intelligentie of kennis is het zonder goed gereedschap niet mogelijk je auto goed te analyseren en te repareren. Ik sta er bijvoorbeeld van verbaasd dat OPEL de boord computer op het motorblok zet. Ik probeer gewoon een beeld te vormen wat er met mijn auto aan de hand kan zijn voordat ik em weg breng. Doen jullie toch ook.
Al eens gehoord van “planned obsolescence”. Simpele timers waar je een datum in programmeert en ploep je auto valt uit. Dit is bij wet gewoon toegestaan!!
Ik sta er niet raar van te kijken dat fabrikanten dit doen. In de TV branche heel normaal Samsung heeft er al voor in de rechtbank gezeten.
Dus ja met mijn kennis zit het wel goed. Maar het wordt alweer nasty merk ik.Ik vind dat een auto met 198000km en 10 jaar oud geen 1000-2000 euro per jaar aan kosten mag genereren. Maar dat is mijn mening.
Sluit t topic maar.30 september 2014 om 05:38 #18255076https://archive.org/details/PlannedObsolescenceDocumentary” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 september 2014 om 05:45 #18255077Maar post je problemen dan! Ik ga niet wéér herhalen waarom we nu niks met je vraag kunnen, dat is al genoeg uitgelegd.
Mijn ouders reserveren elke APK al 1000 euro voor hun Vectra omdat ze die kosten voor een auto simpelweg verwachten.
En als jij die auto hebt gekocht met een paar onderdelen die toen nog net niet versleten waren, kom je makkelijk aan die 3000. Een auto rijdt niet voor niks30 september 2014 om 06:32 #1825507818 inch er onder met lage banden tja dan is er geen comfort.
En dan moet je niet gek opkijken als de ophanging, veren, dempers sneller versleten zijn.En ik weet dat je met een polo giga hard over varkensruggen kan rijden, tja dat moet je met een verlaagde Vectra niet doen.
Tja en idd. € 1000,00 per jaar voor apk en onderhoud is niet gek toch. Ik heb me Vectra een simpele 1.6 16v 4 jaar terug voor € 2400,00 gekocht en ook daar zitten al een nieuwe middendemper / katalysator / 4 nw banden / draagarmrubbers / egr eerst laten reinigen en nu af laten blinden. Dan kost nou eenmaal een hoop geld.
Maar inruilen en een andere kopen is ook duur.
Je koopt 2de hands nu eenmaal vaak de rommel van een ander.
En wat is nu € 1500,00 per jaar op 25.000 km??? per jaar.
30 september 2014 om 06:38 #18255079Het probleem zit hem er vaak in dat wanneer iemand het idee heeft opgevat zijn auto te verkopen er geen geld meer aan wil uit geven
Dit is iets wat ik heel vaak tegen kom
De persoon die de auto dan koopt heeft vervolgens te maken met achterstallig onderhoud boven op de normale slijtageWat de 1 een boel geld vind vind de ander normaal persoonlijk denk ik dat als je normaal gebruik van je auto maakt toch gauw tegen een aantal kosten oploopt
Je zegt zelf al dat jou kennis gereedschap en vaardigheden op dit gebied niet toereikend zijn om je eigen auto te onderhouden tja dan lopen de kosten gauw op
We zitten hier op dit forum enkel om elkaar te helpen en niet om elkaar af te zeiken (een enkeling daar gelaten)
Zelf doe ik alles aan mijn auto en rijd ongeveer 35k per jaar
Door alles zelf te doen druk ik de kosten maar door de km die ik maak loopt het toch snel weer op reken maar eens uitBanden 1set per 1,5 jaar rijd zomer op 19″en winter op 16″
Olie en filters minimaal 2x per jaar
Remblokken 1x per 2 jaar
Lampen (er sneuvelen bij mij ieder jaar toch wel veel) Mist Dim Kenteken etc etc
Veren schokbrekkers
ApkEn dan heb ik het niet eens over de dingen die ik preventief heb vervangen of om dat ik weer eens last van MOD WOEDE had
Maar goed dit zijn dingen die ik dus allemaal zelf doe tel daar dan in het geval de in dit geval iets minder gelukkigen nog een garage tarieven bij waar ook nog eens onderschijd moeten worden gemaakt in VOD of Universele Garage
Al deze dingen bij elkaar opgeteld een :vertag maar ook een HEERLIJKE RIDE king:
30 september 2014 om 06:56 #18255080Jou Auto rijd naar 10 jaar ook nog als een nieuwe!!!
Het belangrijkste blijft de glimlach als je tevreden onderweg bent, en met de mooi Vectra C,s is dat toch iets makkelijker dan met het oude b,tje.
Maar dan heb ik het geluk dat is een een Omega v6 kan rijden die als je daar klepseals / db riem laat vervangen je in 1 keer al € 1200,00 lichter bent.
30 september 2014 om 07:05 #18255081Daarnaast zijn veel dingen ook simpel op te lossen. Als je met bepaalde problemen bij de dealer komt, zal die altijd willen vervangen terwijl het soms iets heel simpels is, bv schoonmaken. Zal je de auto wegdoen maak je iemand anders heel gelukkig met al je onderhoud ;)
Post je problemen hier, kijk bij vervanging of iemand op t forum in de buurt wat kan betekenen (is altijd goedkoper dan de dealer uurprijs) en soms is het zo simpel dqt je er zelf misschien verbaast naar staat te kijken.
Je weet immers ook niet wat je terug koopt, en hoe nieuwer de auto, hoe meer elende in bv elektronische onderdelen. Ik lach me suf met mn Astra uit ’95 ter vergelijking met mn broer en zn auto’ s uit ’10.
Greetz Emiel
30 september 2014 om 07:36 #18255082Alsof je een electronica engineer moet zijn om problemen te zoeken. Of duur gereedschap nodig hebt. Als je zo ongelofelijk slim bent, probeer dan eens fatsoenlijk te sleutelen. Heb je de helft van je kosten al terug. Heb net zelf voor nog geen 200euro mn 2 auto’s een beurt gegeven. 1 grote en 1 kleine.
30 september 2014 om 07:41 #18255083En de eerste vec c is semi canbus. Dus daar zijn meestal niet zoveel problemen mee.
Veel dealers doen enkel uitlezen owja foutmelding dit ff vervangen onee was het toch niet uitlezen o dit is ook nog stuk ff vervangen.En tja verstand of verder denken of terugnemen van niet nodig gewisselde elektronica doen ze meestal niet helaas.
30 september 2014 om 07:49 #18255084Bij de VOD moet je ook niet komen, gewoon een goede garage vinden in de buurt en ze kunnen echt de auto wel uitlezen, geen VOD voor nodig.
Vaak denkt een kleine garage ook veel meer mee dan een VOD. Net als bijvoorbeeld met het afblinden van de EGR dat doet de VOD niet, die smeren je een nieuwe unit aan. Tja en dan heb je dit TOP forum en lees je dat het ook anders en veel goedkoper kan. Helaas laat mijn handigheid te wensen over en doet de dorpsgarage dit werk voor me alleen koop ik dan zelf de blindplaat. zo ook met dempers van de Omega gedaan zelf gekocht en hun ze er onder laten zetten
30 september 2014 om 07:56 #18255085Oplossing: Vec de deur uit doen en een NIEUWE auto kopen (welk merk eender) Met een beetje geluk geen hoge garagerekeningen de eerste paar jaar…..maar een afschrijving van circa 3000 Euro na 2 jaar in het D-segment zal tegen gaan vallen…
30 september 2014 om 08:28 #18255086Ik zit nog lang niet zo lang op het forum als de mede forum gebruikers en misschien heb ik ook wel totaal geen recht van spreken maar ik vindt wel dat er een beetje kansloos word gereageerd van beide kanten. Niet iedereen heeft zoveel verstand van auto’s als de gemiddelde forum gebruiker hier, en je hoeft inderdaad geen electronica engineer te zijn om problemen op te zoeken. Maar om dat nou dan weer tegen hem te gaan gebruiken gaat ook nergens over. Iemand zegt dat hij dom overkomt, hij zegt ik ben electronica engineer ( wat ik snap omdat er wordt gezegd dat hij dom overkomt ) en vervolgens wordt dat weer tegen hem gebruikt. Reageer gewoon normaal op elkaar in plaats van elkaar af te zeiken. Straks kom je elkaar tegen op een meeting of weet ik veel wat, dat lijkt me zo ongemakkelijk als de pest.
Misschien moet ik me er niet mee bemoeien en had ik ook mn bek moeten houden maar ik wil toch kwijt dat ik vindt dat er overdreven gereageerd word.
BLIJ ZIJN :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.