Vectra C 1.9 CDTI start probleem / stotteren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 1.9 CDTI start probleem / stotteren

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    speaker
    Deelnemer

@stiggel wrote:

Hallo allen,

Ik stuitte op bovenstaand topic, waar ik destijds ook een bijdrage aan geleverd heb. Toen was ik het bezit van een Signum.
      De reden dat ik er naar zocht is dat ik met mijn huidige auto (2009 Vec. 1.9 CDTi, 120 pk met 185.000 km) hetzelfde startprobleem heb.
      En blijkbaar is het dus een euvel wat bij deze motor hoort? Ik ben er echter nog steeds niet achter hoe ik dit probleem verholpen krijg?
      Wie help mij?

Groet,
      STiGGEL

Jeroen ,
      Wat ik toen gedaan heb is de stekkers van de injectoren gecontroleerd. Bij het aandrukken bleek dat er 1 ( of meerdere ) niet goed aansloten. Ik heb toen om te proberen de stekkers met tie-wraps strak getrokken en ben een paar dagen zo gaan rijden.
      En bij mij wat dit het probleem.
      Dus dit zou het KUNNEN zijn !
      Zo niet :
      Heb je onlangs je distributie-set laten vervangen?? als dit zo is zou het ook kunnen dat hij niet goed op tijd is gezet. Dat geeft ook stotter problemen!

Tevens kan slecht starten ook komen door een slecht vliegwiel. ( maar ik dacht dat jij die al vervangen had toch? )

Ik hoop dat je er wat mee kan!
      ( ik blijf er nog even over na denken ! ) :thumb

stiggel
      Deelnemer

Hallo allen,

Allereerst Speaker: Hartelijk dank voor je snelle reactie… ;) :thumb
        Ik heb mijn distributieset incl. waterpomp bij exact 150k. laten vervangen. Het startprobleem treedt slechts af en toe op. En alleen bij warme motor, koud start ie altijd perfect. Als het optreedt dan schudt de auto en hoor je een soort van rammel bij de startpoging, die vervolgens mislukt. Herstart gaat meestal wel prima. En ik zet ‘m altijd eerst enkele seconden op contact voordat ik ‘m start (tot alle controlelampjes gedoofd zijn).

Vliegwiel heb ik overigens nog niet vervangen (je verwart mij met een bekende van mij met dezelfde Vec.), maar als ik deze test (door koppeling bij stationair draaien in z’n vrij op te laten komen) lijkt het erop dat deze nog goed is.

Als eerste zou ik graag de stekkers van de injectoren, net als Speaker, controleren. Ik heb echter de ballen verstand van auto’s, dus wie heeft er een fotootje waarop deze stekkers afgebeeld staan? Of wellicht heeft Speaker een foto van z’n injectoren met tiewraps?

Hartelijke groet,
        STiGGEL

@speaker wrote:

@stiggel wrote:

Hallo allen,

Ik stuitte op bovenstaand topic, waar ik destijds ook een bijdrage aan geleverd heb. Toen was ik het bezit van een Signum.
        De reden dat ik er naar zocht is dat ik met mijn huidige auto (2009 Vec. 1.9 CDTi, 120 pk met 185.000 km) hetzelfde startprobleem heb.
        En blijkbaar is het dus een euvel wat bij deze motor hoort? Ik ben er echter nog steeds niet achter hoe ik dit probleem verholpen krijg?
        Wie help mij?

Groet,
        STiGGEL

Jeroen ,
        Wat ik toen gedaan heb is de stekkers van de injectoren gecontroleerd. Bij het aandrukken bleek dat er 1 ( of meerdere ) niet goed aansloten. Ik heb toen om te proberen de stekkers met tie-wraps strak getrokken en ben een paar dagen zo gaan rijden.
        En bij mij wat dit het probleem.
        Dus dit zou het KUNNEN zijn !
        Zo niet :
        Heb je onlangs je distributie-set laten vervangen?? als dit zo is zou het ook kunnen dat hij niet goed op tijd is gezet. Dat geeft ook stotter problemen!

Tevens kan slecht starten ook komen door een slecht vliegwiel. ( maar ik dacht dat jij die al vervangen had toch? )

Ik hoop dat je er wat mee kan!
        ( ik blijf er nog even over na denken ! ) :thumb

speaker
        Deelnemer

Nr3 zijn de injectoren ( de rest is voor een andere how2 ! ) :thumb

stiggel
          Deelnemer

En is het gewoon een kwestie van die stekkers aandrukken?

speaker
            Deelnemer

jep !

stiggel
              Deelnemer

Onlangs grote beurt gehad, waarbij o.a. brandstoffilter vervangen is. Helaas doet het probleem zich nog steeds voor.
                En bij koude start moet ik tegenwoordig soms ook flink “doorstarten” om ‘m aan de praat te krijgen.
                Wie o wie heeft een idee?

STiGGEL

marco777

Hallo,

ik heb zelf ook pas een opel vectra c 1.9 cdti en heb ook start problemen. elke morgen start hij slecht en moet doorstarten. nu het weer langzaam kouder wordt, merk ik dat het erger wordt. ik heb al heel wat gelezen over het probleem en helpt zo’n reparatiesetje? en is dat makkelijk zelf te vervangen? en is het aangeraden om alle 4 de kabels te vervangen?

alvast bedankt voor feedback

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.