Vectra c 1.9 cdti door beide voorveren gezakt.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra c 1.9 cdti door beide voorveren gezakt.

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17626151
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      origineel gepost door nijdamb
      Ziet er echt niet best uit. En dan denk je dat je in een “veilige” auto rijdt.
      Zal maar met je kinderen achterin de auto en bij hogere snelheid gebeuren !

      Wij rijden ook een Opel Vectra sw van 2005. De ene dure reparatie na de andere, dan ga je al nadenken. En dan lees je dit en denk je alleen nog maar: nooit meer een Opel !

      Ik ken dat, begon zelf ook te twijfelen. Ik (en vele met mij) betaal er goed geld voor, en het gaat allemaal veel te snel stuk

      #17626152
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Heb geen gebroken veren mee gemaakt, wel een draagarm die afbrak, schijnt ook zo’n fijn kwaaltje te zijn (vectra A). Je schrikt toch, als je met je kinderen in de auto zit en je wiel slaat vast in de wielkast. Ook ik heb een dag daarvoor nog ruim 200 gereden. :hmmz

        #17626153
        ReNeGade316
          Lid sinds:
          27 November 2007

          bizarre shit man dat is echt zwaar *** dat moet toch niet kunnen is gewoon levensgevaarlijk heb (gelukkig) nog nooit zoiets gezien of meegemaakt

          #17626154
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Nadeel van een 2e hands auto, (in dit geval ook nog een diesel, vaak lease, en veel lease rijders rijden niet erg voorzichtig), Je weet niet hoe ermee is omgesprongen, is er veel mee door de stad en over drempels geregd, ja dan hebben de veren al veel mee gemaakt en zullen ze makkelijker breken dan wanneer de boel netjes behandeld is.

            Willem

            #17626155
            The Red Lizard
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 July 2009

              Kwerkte eerst bij OpelDealer Nedam in roermond…hadden plusminus 45 a 50 doorgangen op een dag(waren met 13 monteurs) en moet bekennen dat het erg vaak voor kwam dat bij een vectra C een voorveer gebroken was(beide in 1 keer nog nooit gezien)..

              In 95procent van de gevallen was het de LV veer die gebroken was, en idd zoals Wim al aangeeft, de kwalitiet van de onderdelen is zichtbaar minder…
              Na mijn inzien is het breken van veren bij de Astra G begonnen(vooral achter)..maar denk nie dat het een opelkwaal is alhoewel…….

              Werk nu bij Boy Heijnen in roermond (Saab,Kia,Opel)…
              Een 9-3 Sportsedan staat op een vectra onderstel en ook hierbij breken de veren regelmatig, en ook in 95 procent van de gevallen breekt de LV veer..

              Lijkt me sterk dat dit nog toeval is

              #17626156
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                afgelopen donderdag bij mijn pa zijn vec C Z19DT de rechterveer vervangen omdat ie gebroken was

                #17626157
                fast cow
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  heb ik ook gehad met mijn b2 links voor alleen leverde het voor mij geen probleem op, kheb er nog 1 maand mee gereden en toen met de grote beurt laten vervangen

                  #17626158
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    De linker voor veer van mijn ma is laatst ook gebroken.(Corsa C)
                    het leek wel kerst als je over een bultje of kuiltje reed.

                    #17626159
                    jorisor
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Hoe kan je een gebroken voor constanteren. Ik moet zeggen dat linksvoor af en toe herrie maakt (niet het geluid van de rolbeugel, dan herken ik wel) maar ik kan geen breuk vinden en de auto staat nog normaal op de veren. 1 jaar geleden 1-2 keer gehoord, en de laatste tijd is het weer teruggekomen.

                      Alvast bedankt voor alle reactie.

                      Groeten Joris

                      #17626160
                      yzf1kr
                        Lid sinds:
                        3 January 2005

                        origineel gepost door The Red Lizard
                        In 95procent van de gevallen was het de LV veer die gebroken was, en idd zoals Wim al aangeeft, de kwalitiet van de onderdelen is zichtbaar minder…
                        Na mijn inzien is het breken van veren bij de Astra G begonnen(vooral achter)..maar denk nie dat het een opelkwaal is alhoewel…….

                        Werk nu bij Boy Heijnen in roermond (Saab,Kia,Opel)…
                        Een 9-3 Sportsedan staat op een vectra onderstel en ook hierbij breken de veren regelmatig, en ook in 95 procent van de gevallen breekt de LV veer..

                        Nee, het is niet Opel specifiek.
                        Het probleem zit in een combinatie van zwaarder wordende auto’s en het steeds populairder worden van drempels en rotondes.

                        De reden dat de LV veer vaker breekt komt door rotondes. Mensen pikken toch vaak de binnenkant van de rotonde mee, en daar houden de veren niet van.

                        #17626161
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          origineel gepost door jorisor
                          Hoe kan je een gebroken voor constanteren. Ik moet zeggen dat linksvoor af en toe herrie maakt (niet het geluid van de rolbeugel, dan herken ik wel) maar ik kan geen breuk vinden en de auto staat nog normaal op de veren. 1 jaar geleden 1-2 keer gehoord, en de laatste tijd is het weer teruggekomen.

                          Alvast bedankt voor alle reactie.

                          Groeten Joris

                          Auto opkrikken, en de veer bekijken..

                          Willem

                          #17626162
                          Harald1967
                            Lid sinds:
                            7 March 2010

                            origineel gepost door speaker
                            @ Harald : 1100 euro voor de reparatie van een Dynamo ???
                            Is er een gouden ingezet ???

                            Hahaha…ja dat zou je denken he. Was dat maar waar, dan hadden we hem thuis natuurlijk verpatst en een gereviseerde er in laten zetten king:.
                            Nee….waar wij in Kroatië zaten kenden ze geen gereviseerde dynamo’s :fy1. Ze konden alleen nieuwe bestellen/plaatsen. En een nieuwe kost in NL zo’n 1300 euries en een gereviceerde zo’n 600 euro.
                            Dit is natuurlijk door ons nagevraagd bij de ANWB :P, want we dachten natuurlijk ook dat we gen**** werden. :(

                            #17626163
                            luger
                              Lid sinds:
                              4 September 2010

                              Hallo allemaal,

                              Ben er gister achtergekomen dat mijn rechter voorveer gebroken is. Soort gelijk als Harald, maar dan
                              een stukje korter. Nu is mij verteld bij de garage dat het handig is beide voorveren gelijk te vervangen
                              en vervolgens de boel te laten uitlijnen. En dit alles voor 350 euro. Is dit een beetje een schappelijke
                              prijs en/of is het makkelijk het zaakje zelf te vervangen?
                              B.V.D,

                              Lu

                              #17626164
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Vectra C en Corsa C hebben veel last van afgebroken veren….

                                Heb laatst auto’s moeten maken waarvan er gewoon 3 gebroken veren onder de auto zaten.

                                het komt wel eens voor dat een veer breekt, je ziet het ook vaak na de winter of tijdens de winter.
                                De pekeltroep die over de veren komt tast het metaal aan, gaat roesten enz enz….Temperatuursverschillen enz enz.

                                Maar bij de vectra en corsa valt het gewoon op dat ze zoveel breken.
                                Bestel gewoon immitatie, die zijn dan gelijk ook voorzien van een stukje slang om de veer. De dealer heeft daar die dure plastic dingetjes voor.

                                De nieuwe veren altijd zo plaatsen dat ie niet helemaal tegen de aanslag aan ligt, een vingerdikte er tussen houden. Anders gaat ie knappen, met inveren draait een veer iets, doordat ie dan tegen de aanslag aanligt springt ie in zn onderste schotel.

                                #17626165
                                alio79
                                  Lid sinds:
                                  12 October 2010

                                  Pot jan duvel…..ik heb ook een gebroken LV veer meegemaakt. Wist niet wat ik zag, had er nog nooit van gehoord. Signum z19dt….mag niet kunnen vind ik.

                                  #17626166
                                  yzf1kr
                                    Lid sinds:
                                    3 January 2005

                                    McLambo heeft nog een setje Eibachs te koop voor de GTS.
                                    Zelf de voorveren vervang is wel te doen, maar een stuk moeilijker.

                                    Maar als je dat setje van McLambo koopt voor 100 euro, en 50 euro betaald voor het uitlijnen. Dan ben je goedkoper uit, en je hebt betere veren.

                                  16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.