Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra c 1.9 cdti door beide voorveren gezakt.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2010 om 15:44 #17626151
origineel gepost door nijdamb
Ziet er echt niet best uit. En dan denk je dat je in een “veilige” auto rijdt.
Zal maar met je kinderen achterin de auto en bij hogere snelheid gebeuren !Wij rijden ook een Opel Vectra sw van 2005. De ene dure reparatie na de andere, dan ga je al nadenken. En dan lees je dit en denk je alleen nog maar: nooit meer een Opel !
Ik ken dat, begon zelf ook te twijfelen. Ik (en vele met mij) betaal er goed geld voor, en het gaat allemaal veel te snel stuk
8 maart 2010 om 15:48 #17626152Heb geen gebroken veren mee gemaakt, wel een draagarm die afbrak, schijnt ook zo’n fijn kwaaltje te zijn (vectra A). Je schrikt toch, als je met je kinderen in de auto zit en je wiel slaat vast in de wielkast. Ook ik heb een dag daarvoor nog ruim 200 gereden. :hmmz
8 maart 2010 om 19:31 #17626153bizarre shit man dat is echt zwaar *** dat moet toch niet kunnen is gewoon levensgevaarlijk heb (gelukkig) nog nooit zoiets gezien of meegemaakt
8 maart 2010 om 19:35 #17626154Nadeel van een 2e hands auto, (in dit geval ook nog een diesel, vaak lease, en veel lease rijders rijden niet erg voorzichtig), Je weet niet hoe ermee is omgesprongen, is er veel mee door de stad en over drempels geregd, ja dan hebben de veren al veel mee gemaakt en zullen ze makkelijker breken dan wanneer de boel netjes behandeld is.
Willem
16 mei 2010 om 16:15 #17626155Kwerkte eerst bij OpelDealer Nedam in roermond…hadden plusminus 45 a 50 doorgangen op een dag(waren met 13 monteurs) en moet bekennen dat het erg vaak voor kwam dat bij een vectra C een voorveer gebroken was(beide in 1 keer nog nooit gezien)..
In 95procent van de gevallen was het de LV veer die gebroken was, en idd zoals Wim al aangeeft, de kwalitiet van de onderdelen is zichtbaar minder…
Na mijn inzien is het breken van veren bij de Astra G begonnen(vooral achter)..maar denk nie dat het een opelkwaal is alhoewel…….Werk nu bij Boy Heijnen in roermond (Saab,Kia,Opel)…
Een 9-3 Sportsedan staat op een vectra onderstel en ook hierbij breken de veren regelmatig, en ook in 95 procent van de gevallen breekt de LV veer..Lijkt me sterk dat dit nog toeval is
16 mei 2010 om 17:19 #17626156afgelopen donderdag bij mijn pa zijn vec C Z19DT de rechterveer vervangen omdat ie gebroken was
16 mei 2010 om 17:39 #17626157heb ik ook gehad met mijn b2 links voor alleen leverde het voor mij geen probleem op, kheb er nog 1 maand mee gereden en toen met de grote beurt laten vervangen
16 mei 2010 om 18:13 #17626158De linker voor veer van mijn ma is laatst ook gebroken.(Corsa C)
het leek wel kerst als je over een bultje of kuiltje reed.17 mei 2010 om 11:36 #17626159Hoe kan je een gebroken voor constanteren. Ik moet zeggen dat linksvoor af en toe herrie maakt (niet het geluid van de rolbeugel, dan herken ik wel) maar ik kan geen breuk vinden en de auto staat nog normaal op de veren. 1 jaar geleden 1-2 keer gehoord, en de laatste tijd is het weer teruggekomen.
Alvast bedankt voor alle reactie.
Groeten Joris
17 mei 2010 om 16:55 #17626160origineel gepost door The Red Lizard
In 95procent van de gevallen was het de LV veer die gebroken was, en idd zoals Wim al aangeeft, de kwalitiet van de onderdelen is zichtbaar minder…
Na mijn inzien is het breken van veren bij de Astra G begonnen(vooral achter)..maar denk nie dat het een opelkwaal is alhoewel…….Werk nu bij Boy Heijnen in roermond (Saab,Kia,Opel)…
Een 9-3 Sportsedan staat op een vectra onderstel en ook hierbij breken de veren regelmatig, en ook in 95 procent van de gevallen breekt de LV veer..Nee, het is niet Opel specifiek.
Het probleem zit in een combinatie van zwaarder wordende auto’s en het steeds populairder worden van drempels en rotondes.De reden dat de LV veer vaker breekt komt door rotondes. Mensen pikken toch vaak de binnenkant van de rotonde mee, en daar houden de veren niet van.
17 mei 2010 om 17:15 #17626161origineel gepost door jorisor
Hoe kan je een gebroken voor constanteren. Ik moet zeggen dat linksvoor af en toe herrie maakt (niet het geluid van de rolbeugel, dan herken ik wel) maar ik kan geen breuk vinden en de auto staat nog normaal op de veren. 1 jaar geleden 1-2 keer gehoord, en de laatste tijd is het weer teruggekomen.Alvast bedankt voor alle reactie.
Groeten Joris
Auto opkrikken, en de veer bekijken..
Willem
27 mei 2010 om 17:42 #17626162origineel gepost door speaker
@ Harald : 1100 euro voor de reparatie van een Dynamo ???
Is er een gouden ingezet ???Hahaha…ja dat zou je denken he. Was dat maar waar, dan hadden we hem thuis natuurlijk verpatst en een gereviseerde er in laten zetten king:.
Nee….waar wij in Kroatië zaten kenden ze geen gereviseerde dynamo’s :fy1. Ze konden alleen nieuwe bestellen/plaatsen. En een nieuwe kost in NL zo’n 1300 euries en een gereviceerde zo’n 600 euro.
Dit is natuurlijk door ons nagevraagd bij de ANWB :P, want we dachten natuurlijk ook dat we gen**** werden. :(7 april 2011 om 09:33 #17626163Hallo allemaal,
Ben er gister achtergekomen dat mijn rechter voorveer gebroken is. Soort gelijk als Harald, maar dan
een stukje korter. Nu is mij verteld bij de garage dat het handig is beide voorveren gelijk te vervangen
en vervolgens de boel te laten uitlijnen. En dit alles voor 350 euro. Is dit een beetje een schappelijke
prijs en/of is het makkelijk het zaakje zelf te vervangen?
B.V.D,Lu
7 april 2011 om 10:42 #17626164Vectra C en Corsa C hebben veel last van afgebroken veren….
Heb laatst auto’s moeten maken waarvan er gewoon 3 gebroken veren onder de auto zaten.
het komt wel eens voor dat een veer breekt, je ziet het ook vaak na de winter of tijdens de winter.
De pekeltroep die over de veren komt tast het metaal aan, gaat roesten enz enz….Temperatuursverschillen enz enz.Maar bij de vectra en corsa valt het gewoon op dat ze zoveel breken.
Bestel gewoon immitatie, die zijn dan gelijk ook voorzien van een stukje slang om de veer. De dealer heeft daar die dure plastic dingetjes voor.De nieuwe veren altijd zo plaatsen dat ie niet helemaal tegen de aanslag aan ligt, een vingerdikte er tussen houden. Anders gaat ie knappen, met inveren draait een veer iets, doordat ie dan tegen de aanslag aanligt springt ie in zn onderste schotel.
7 april 2011 om 15:01 #17626165Pot jan duvel…..ik heb ook een gebroken LV veer meegemaakt. Wist niet wat ik zag, had er nog nooit van gehoord. Signum z19dt….mag niet kunnen vind ik.
7 april 2011 om 15:29 #17626166McLambo heeft nog een setje Eibachs te koop voor de GTS.
Zelf de voorveren vervang is wel te doen, maar een stuk moeilijker.Maar als je dat setje van McLambo koopt voor 100 euro, en 50 euro betaald voor het uitlijnen. Dan ben je goedkoper uit, en je hebt betere veren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.