Vectra C 1.9 CDTi (100-120-150pk)

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Vectra C 1.9 CDTi (100-120-150pk)

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225996
    Lamborghini
      Lid sinds:
      9 August 2009

      Heren/Dames,

      Ik ben er intussen achter dat de 1.9 CDTi die geleverd is in de Vectra C in drie verschillende smaken te vinden is: 100, 120 of 150pk.

      Nu ben ik erg benieuwd welke van die blokken het beste is, oftwel weinig last van storingen, betrouwbaar, enz. Want er zal ongetwijfeld verschil in zitten.

      Zelf ben ik aan het overwegen een Vec te nemen met de 120pk versie, en die dan te laten chippen naar 150pk of iets in die buurt. Zonder verder iets aan de auto of het blok aan te passen.

      #17729314
      Dietrich Concept
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 December 2004

        ze hebben allemaal wel storingen

        ik heb nu een signum met 150 pk en die voldoet mij heel goed

        #17729315
        Lamborghini
          Lid sinds:
          9 August 2009

          Verder niemand die ervaringen kan delen?

          #17729316
          ZafirB
            Lid sinds:
            18 July 2010

            1.9cdti 100 en 120 pk zijn 8 kleppers. Hoewel er ook een serie Astra’s zijn geweeest met 1.916v 120 pk.
            150 pk is een 16V met erg krachtige motor. Welke van de 3 minste storingen heeft is moeilijk te zeggen.
            Het zijn allen moderne motoren vol met electronica en sensors e.d; storingen ja, die komen wel eens voor.

            Ik heb een 150 pk uitvoering (Zafira). Motor is lekker pittig. Verbruik ron 1:15. Ik denk zelf dat 100 pk te licht is voor de Vectra. Ik weet dat van de 8 klep uitvoeringen (100, 120 pk) een keer in zoveel tijd ook de kleppen gecontroleerd/afgesteld moet worden. 150 pk heeft hydrolische klepstoters, kleppen hoeven niet afgesteld te worden.

            #17729317
            giuliettaevo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 November 2006

              Zijn dat geen ‘geleende’ JTD motoren? In dat geval zijn het allemaal zeer goede motoren! Staan bij de Alfa’s zeer goed bekend en lopen makkelijk meer als 4 ton. Officieel moeten de kleppen idd gesteld woren bij de 8 kleppers maar ze verlopen haast nooit.

              De storingen zitten idd meestal in de elektronika, bij Alfa weet ik dat de verbindidngsstekker van het elektronische gaspedaal met de motorkabelboom problemen kan geven en de krukaspositiesensor wil ook wel eens kapot gaan maar dat kan bij elke auto gebeuren.

              #17729318
              ZafirB
                Lid sinds:
                18 July 2010

                yep, dat zijn inderdaad de JTD uit Alfa-Fiat concern.
                Wordt ook in Saab gebruikt.

                #17729319
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  inderdaad,

                  Fiat 1.9JTD (8V en 16V motoren)
                  Alfa Romeo JTD (8V motoren) en JTDm (16V motoren)
                  Opel 1.9 CDTi (8V en 16V)
                  Saab 1.9 TiD

                  Willem

                  #17729320
                  signum-rick
                    Lid sinds:
                    3 July 2011

                    Rijd nu zelf de 150pk uitvoering een een signum en die bevalt mij erg goed, blok is lekker rustig en vlot genoeg als je het gas intrapt. zeker op lange stukken rijd dit blok heerlijk. weinig toeren bij 130 a 140.

                    ben er dik tevreden over, net als het motor geluid vind ik erg meevallen.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.