Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra blijkt toch olie te gebruiken.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2011 om 08:28 #17903603
Hoe staat het ermee?
Erwin
1 augustus 2011 om 19:52 #17903604Nou ik moet zeggen met de olie van de action gaat het wel best.
De stank van de olie is nu weg maar heb net krap 2 weken de olie ververst maar gisteren nog gepeild en staat nog mooi boven in.
Zal blijven controleren maar de sensor is in ieder geval niet stuk.
Deze had ik ook schoongemaakt toen ik de olie er uit had.
Update’s volgen nog.Dirkjan
24 augustus 2011 om 16:51 #17903605ik heb zelf een Vectra x16xel die rijd al 4 jaar op de 5w40 voll syntheet van de Action en verbruikt op de 3000 km met de vakantie nog geen halve liter olie hangt dan 2000km een caravan achter .
ik gebruik met beun klussen altijd de Action olie is een nette g4 olie dus niks geen gedonder ,die gasten gaan voor zo,n prijs echt geen gelazer op de hals halen om meuk te verkopen .
en voor de Vectra ,s 1600 16v ga over op de volsyntheet ik heb zelf de olie story aan gehouden boven de 100.000km beter 10w40 half syntheet en wat denk je blauwe rook stinken hoog co en terug naar de 5w40 alles weer normaal wel ff Filter mee vervangen .
ps ik heb momenteel ff niet de Vectra staat ergens voor transport naar huis stuk koppakking er uit plof . :cry
Bert
25 augustus 2011 om 13:12 #17903606Nou ik moet zeggen heb een week of 5 terug de olie ververst en 10W40 van de action er in geknikkerd maar moet zeggen nog geen echte verbruik gehad. :thumb
De olie staat nog steeds op het maximum :D :D
Met de oude olie moest ik om de 2 weken olie bij vullen omdat ik de melding in m’n display kreeg.
Heb wel tijdens het verversen de flotter (sensor) na gekeken en een beetje schoon gemaakt.Dirkjan
25 augustus 2011 om 15:16 #17903607mooi zo!
29 augustus 2011 om 19:45 #17903608@Erwin1987 wrote:
mooi zo!
Nou laat dat (mooi zo) maar weg Erwin,want vandaag naar Centerparks kempervenne gereden z’n 100km vanaf Wageningen.
Rij ik door Walre wat denk je “Jep” daar is ie weer “Check olie peil control” GVD :swear
Zal niet waar zijn.
Dus met andere woorden KUT :fy1
Alleen op lange afstanden zuipt ie behoorlijk veel olie.
Naar de vakantie moet de Vec naar de garage voor de rubbers en dan ook maar eens een de motor laten reviceren.
De kleppen begin je steeds meer te horen en heb wel eens dat het lijkt dat ie op 3 cilinders loopt.
Als ik de auto dan weer uit zet en overnieuw start is het over.
Maar we houden de moet er in. :thumbupDirkjan
29 augustus 2011 om 19:50 #17903609Op langere ritten wordt de motor natuurlijk lekker warm en wordt de olie dus wat dunner en lekt daardoor gemakkelijker weg.
Een complete motor- of koprevisie is waarschijnlijk het enige remedie tegen dit probleem.29 augustus 2011 om 21:27 #17903610De zuigerveren kunnen het haast niet zijn want hij rookt niet dus zal het probleem meer in de kop zitten.
Zijn er ruil koppen in omloop???Dirkjan
30 augustus 2011 om 04:38 #17903611Ja, bijv. bij VEGE.
Erg goede motoren van een wereldwijd verbreid bedrijf.
Enig probleem is dat VEGE Nederland om de paar jaar failliet gaat, twee jaar geleden voor het laatst. Je garantie vervalt dan, waarna ze weer doorstarten. Misschien kun je ook in dit topic kijken, gaat over ruilmotoren: viewtopic.php?f=27&t=153049&p=1986348#p1986348Veel bedrijven die in ruilmotoren doen, doen ook in ruilkoppen.
30 augustus 2011 om 06:34 #17903612voor het handige zoeken.
volgens mij is de kop van een x18xe1 exact hetzelfde30 augustus 2011 om 07:34 #17903613Ik weet niet wat voor blok er in je Vec ligt? Maar de X18XE1 is wel anders dan de X18XE (smallblock vs. bigblock). De Z18XE is vrijwel hetzelfde, het verschil met de X18XE1 is stappenmotor op de gasklep ipv de gaskabel.
30 augustus 2011 om 11:05 #17903614djr heeft volgens mij een z18xe (met 125 pk)
andere verschillen met de x18xe1 zijn o.a. geen EGR op de z18xe op de vectra b, katalysator en 2 lambda sensors op de z18xe ipv 1 en uiteraard verschil in vermogen.
30 augustus 2011 om 11:15 #17903615Je bedoelt dat de X18XE1 geen EGR heeft? Volgens mij wel hoor… in ieder geval wel op m’n Astra Coupé.
30 augustus 2011 om 11:21 #17903616nee de z18xe heeft op de vectra b geen egr
30 augustus 2011 om 17:45 #17903617Idd Bas, ik heb een z18xe zonder egr maar dat maakt mij niet uit want baal er van dat ie zoveel olie zuipt en dat zal ongetwijfeld wel weer veel geld gaan kosten :vertag :vertag
Wat zouden jullie doen?
Tips zijn altijd welkom.Dirkjan
30 augustus 2011 om 18:58 #17903618Motorrevisie? Koprevisie? Ruilmotor? Andere auto kopen?
Veel andere opties heb je niet, denk ik, als je niet meer met dat olieverbruik wilt rond rijden.
31 augustus 2011 om 11:45 #17903619Andere auto kopen heb ik geen zin in want t’is weer afwachten wat je dan weer hebt.
Koprevisie wat kost dat ongeveer?31 augustus 2011 om 11:59 #17903620denk dat een revisie kop nog niet het duurst is
ik denk meer dat het laten vervangen van de kop het duurst is.wat je ook nog weleens wil zien bij een ruil kop . . . dat je de kosten moet betalen van het geen wat er kapot is aan je oude kop.
met inlevering van je kapotte kop natuurlijk.31 augustus 2011 om 12:09 #17903621Wat een vraag….dat weet je toch pas als je ‘m openmaakt?
Tijdens m’n motorrevisie heb ik aan de kop vervangen:
– 1 hydrostoter
– klepsteelrubbers
– pakkingset
– nokkenaslagers
– kopbouten
– distributieset
– koelvloeistof, olie e.d. moet je dan ook doen.Was voor de kop ongeveer €600 aan materiaal kwijt, schat ik zo, weet het niet meer precies. M’n lijstje hierboven is ook vast niet helemaal compleet.
Maar als bijv. bij jou de kop zelf of bijv. een nokkenas slecht is, dan ben je natuurlijk veel duurder uit.
31 augustus 2011 om 20:17 #17903622Oke dat wordt dus nog een leuk grapje.
We gaan eerst maar eens bekijken wat er vervangen moet worden.
Ik ben weer een stuk wijzer geworden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.