Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B2 X16XEL word (soms) warm….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2011 om 17:22 #17241675
Hallo,
mijn Vectra station 1.6 16V heeft een kuurtje:
Soms (en volgens mij steeds vaker nu) als ik koud start en ga rijden word hij erg warm. Hij loopt op naar de 100 graden en schommelt dam tussen 95-100 graden (dus fan slaat wel aan…).
Als ik dan mijn contact uit draai en opnieuw start (desnoods tijdens het rijden) dan reageert hij daarna normaal (ca. 85-90 graden stabiel).Wat kan dit zijn ?
20 september 2011 om 19:38 #17922049Kuurtje moet je altijd netjes afmaken :jerry
Zonder gekheid, even uit laten lezen of de temp sensors wel de juiste waarden geven.
Deze willen nog wel eens defect raken.
20 september 2011 om 22:42 #17922050als het goed is heb je 2 koelwatertemp sensoren.
1 voor het MM-systeem en 1 voor je klokkie op je dashboard.
die van je MM-systeem zou 2 draden moeten hebben en die van je klokkie is 1 stekkertje op je themorstaat (althans dat is het bij de x18xe1 en z18xe)las je even met een Opcom setje je ECU temp uitleest, en die wijkt af van de temp op je klokkie dan kan dat aan de massa liggen (stekker aan de massa is 100% uitslag op je meter)
Of als de Temp’s gelijk zijn, dan zou ik een nieuwe thermostaat steken (zijn ook niet de kosten als je het zelf doet).
21 september 2011 om 13:15 #17922051ik zou voor dat je gekke dingen gaat doen simpel ff de thermostaat vervangen dit is nou net zo,n storinkje daar voor .
blijft hangen of gaat niet lekker open en dicht meer .en dat zijn de kosten niet ,je kan er goed bij dus zo klaar .
oude thermostaat kan je in pannetje op het gas nog nazien gaat hij hakkerig open einde oefening.
24 september 2011 om 08:53 #17922052meestal thermosstaat inderdaad…
willem
30 september 2011 om 18:13 #17922053ik heb inmiddels begrepen dat je bij VAK GAR Nieuw-Vennep bent geweest .
deze heeft je aan geboden je olie probleem op te lossen (motor op te frissen) .je distributie volledig te venieuwen moet toch kop gaat er af .en volledige nieuwe koppeling .
de tijd dat je auto daar is een gratis leen wagen en je bent dan met Garrantie iets vn 2100€ kwijt
let op normaal kost (garage werk)
een distributie zo rond de 400€
een koppeling kompleet met druklager zo rond de 900€
dan vind ik dat je overige probleem niet erg gek uit valt wetende wat er gaat gebeuren .en het mooiste is je hebt een bepaalde tijd garrantie dus niet goed mag hij het oplossen (GRATIS)
en let op hij doet het domweg gewoon goed en weet waar hij mee bezig is loopt top monteur rond .eff schoppen komt bij de FORD weg ,kreeg hij niet de ruimte die hij nodig heeft eigen inzicht en zo .Bert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.