Vectra b2, wat kan ik er mee?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra b2, wat kan ik er mee?

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271642
    stefkee3
      Lid sinds:
      23 April 2015

      Zoals de titel al zegt, ik ben sinds kort in bezit van een b2 vectra, (2.5 v6) (x25xe)

      Het motorblok/versnelingsbak is redelijk “op” (250.000km) eventueel wil ik dit blok reviseren, maar dan moet ik tijdelijk een ander blok hebben om in de vectra te leggen, aangezien ik evengoed woon-werk moet. (compleet gereviseerd motorblok is ook een optie, afhankelijk van de prijs)

      nou heb ik begrepen dat als ik een interieur met voorbereiding plaats, stoelverwarming ook een optie is?

      Ik heb een ecc-unit (dus digitale tempratuur meters ipv analoog) betekend dit dat ik automatische airco heb? (als dat zo is moet deze namelijk behoorlijk bijgevuld worden namelijk.) (geen handleiding bij de auto, vandaar deze vraag)

      mijn TID is kapot (dode pixel verhaal), ik wil graag navigatie ingebouwd hebben, (geen must, maar “gewoon omdat het kan”) is dit mogelijk om door een CID, of misschien zelfs door een GID te vervangen?

      Dan de belangrijkste vraag, er zit behoorlijk veel roest op, natuurlijk wil ik dit piekfijn hebben, maar dan moet er gespoten worden, wat is nou “de” vectra (SW) kleur? kenteken papieren zegt grijs, is goud/bruin, ik neig zelf naar zilver

      Vorige week is mijn druklager vervangen, sindsdien krijg ik hem behoorlijk moeilijk in de 1ste en 2de versnelling, nou heb ik begrepen dat dit af te stellen valt, echte kan ik door mijn V6 blok niks meer zien, heeft iemand een how-to (met foto’s) om te laten zien hoe dit werkt? (ik ben echt wel technische aangelegd, maar kan t gaatje voor de blokkering in de pook gewoon echt niet vinden :shock: )

      En verder natuurlijk, wat zijn natuurlijk “de” dingen die ik aan mijn vectra moet doen? (buiten de opel-forum stickers, deze worden volgende week besteld, financieel fiasco momenteel)

      Bedankt mede opelers, en hopelijk tot “ziens”!

      #18282512
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        king:

        #18282513
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          @louwe 16 klepper wrote:

          als ik t zo lees doe je er verstandig aan om een andere te kopen

          zo duur zijn ze niet meer ;)

          staat er hiero op t forum nog n v6 te koop ;)

          #18282514
          -BlendjuH-
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2008

            Als je leer plaatst zijn het verwarmde zetels …
            Meestal is dit voor bereid dus kwestie van stekkers inpluggen schakelaars boven je radio
            en een zekering …
            En anders word het zelf draden trekken …
            Tid zou je kunnen vervangen door een cid of gid maar dan moet je ook
            je radio vervangen en een gps antenne inbouwen …
            Ook moet je aansluiting passen van de tid … je hebt namelijk een gele en een grijze
            deze passen niet op elkaar …
            Voor je kleurcode moet je in je bijrijders deur kijken op het plaatje
            staat een code van 3 cijfers …

            #18282515
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              250.000 en blok en bak op??
              Dat is niet echt V6 eigen.
              Mijn B1 1996 2.5-V6 met 205.000km haalde op zijn slofjes nog 245km/u en een gemeten vermogen van 185pk en koppel van 235nm.

              Mijn B2 2.5-V6 Caravan 1999 met 245.000km ging ook nog harder dan zijn opgegeven topsnelheid van 222km/u (haalde goed 235km/u).

              Heb een paar jaar terug een 2.0-16V automaat omgebouwd naar 3.0-V6 automaat.
              De bak die tegen de nieuwe 3.0-V6 hangt had toen al dik 270.000km weg en functioneerd nu nog prima.

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              #18282516
              stefkee3
                Lid sinds:
                23 April 2015

                @wim-v6 wrote:

                250.000 en blok en bak op??
                Dat is niet echt V6 eigen.
                Mijn B1 1996 2.5-V6 met 205.000km haalde op zijn slofjes nog 245km/u en een gemeten vermogen van 185pk en koppel van 235nm.

                Mijn B2 2.5-V6 Caravan 1999 met 245.000km ging ook nog harder dan zijn opgegeven topsnelheid van 222km/u (haalde goed 235km/u).

                Heb een paar jaar terug een 2.0-16V automaat omgebouwd naar 3.0-V6 automaat.
                De bak die tegen de nieuwe 3.0-V6 hangt had toen al dik 270.000km weg en functioneerd nu nog prima.

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                Op is misschien een groot woord, echter wil ik eens een auto die wat langer als een jaar meegaat, en is dit motorblok van de onderkant net een zeef, (kan ook zijn dat dit komt omdat ze het druklager vervangen hebben) en omdat ik niet graag ineens stil kom te staan ben ik wel bereid om er wat geld in te steken. 222km/u haalt ie nog met gemak, dat heb ik al uitgeprobeerd

                #18282517
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Lekkage punten V6:
                  Kleppendeksels
                  Nokkenaskerringen
                  Krukas keerringen
                  Dichtringen olie warmte wisselaar
                  Oliefilterhuis (inzet filter)
                  Krukassensor
                  Oliepeil sensor

                  Versnellingsbak automaat.
                  Aandrijfas keerringen.
                  Aftap bout
                  Pakking tussen de helfden.

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18282518
                  stefkee3
                    Lid sinds:
                    23 April 2015

                    Het lekken blijkt mee te vallen, zal wel gekomen zijn door t vullen van de versnellingsbak.

                    Nou ben ik de afgelopen 2 dagen nuttig bezig geweest met wat kleinere rommel

                    waaronder het vervangen van 1 kapot lampje van de ecc unit, (achter de A-1-2-3-4-5-6-7-8-9)

                    bij de lokale auto-onderdelenzaak een standaard lampje gehaald, radio eruit gehaald, front waar de radio inzit, maar kreeg t lampje er maar niet in.

                    toen heb ik van ellende de hele ecc-unit eruit gehaald, om deze binnenshuis even goed te kunnen bekijken, toen pas kwam ik er achter dat opel schijnbaar geen standaard lampjes daarvoor gebruikt, (deze paste in ieder geval niet) dus (zonder de ecc-unit) even naar de sloop gereden, om daar uit een andere vectra een lampje of 4 te trekken.

                    thuisgekomen het lampje er in gezet, en de unit weer terug gebouwd, lampje deed het (jeej! voor mezelf)

                    Pas savonds merkte ik dat het lampje van de kleine ventilator, + en – uit was, terwijl dit geloof ik toch 1 en hetzelfde lampje is?

                    en toen ik het koud begon te krijgen merkte ik dat de hele unit niks meer deed, als ik hem (handmatig) op stand 9 zet en dan op lo of hi, blijft er geen zuchtje wind uit komen

                    Als ik de sleutel uit het contact haal, komt nu op het temperatuurscherm 2 streepjes te staan, en op het standschermpje niks (verlichting gaat wel branden bij allebij, heel even en dan gaat alles uit)

                    kan het zijn dat de boordcomputer hem er nu uit gegooid heeft omdat ik ermee gereden heb zonder dat die unit er in zat? of heb ik gewoon een stekker niet goed aangeduwd?

                    Edit: hij blaast wel degelijk lucht, maar blijft gewoon hangen in de stand hoe ik hem losgehaald heb geloof ik (17 graden, A stand)

                    Positieve: Werkende TID, voor nog geen 3 tientjes!

                    #18282520
                    stefkee3
                      Lid sinds:
                      23 April 2015

                      Ecc unit doet het weer, bleek toch een losse stekker te zijn.

                      Even een vraagje voor de nummeraars onder ons,

                      ik heb 2 verschillende koplampen,

                      mijn koplamp links heeft nummer 67743035 (helder glas)

                      mijn koplamp rechts heeft nummer 67743040 (dof glas)

                      Nou wil ik graag 2 dezelfde koplampen, en het liefst de heldere, aangezien dat deze het ruigste uit ziet, echter weet iemand wat het nummer is van de andere helft van dit koplamp? (bijbehorend aan 67743035 dan zeg maar)

                      #18282521
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        van wel merk zijn beide lampen units?? je hebt hella, valeo, carello en je hebt halogeen en xenon koplampen voor de vectra b

                        http://www.artaparts.nl/opel-opel-vectra-b-onderdelen/297/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                        hier staan diverse koplamp units op.. prijzen verschillen natuurlijk…

                        #18282522
                        stefkee3
                          Lid sinds:
                          23 April 2015

                          @bart-gsi wrote:

                          van wel merk zijn beide lampen units?? je hebt hella, valeo, carello en je hebt halogeen en xenon koplampen voor de vectra b

                          http://www.artaparts.nl/opel-opel-vectra-b-onderdelen/297/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                          hier staan diverse koplamp units op.. prijzen verschillen natuurlijk…

                          valeo, sorry vergeten te melden!

                          Op die site staan dus 2 verschillende van valeo, echter op een 85 euro na, zie ik er geen verschil in?

                          #18282519
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            @stefkee3 wrote:

                            @bart-gsi wrote:

                            van wel merk zijn beide lampen units?? je hebt hella, valeo, carello en je hebt halogeen en xenon koplampen voor de vectra b

                            http://www.artaparts.nl/opel-opel-vectra-b-onderdelen/297/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                            hier staan diverse koplamp units op.. prijzen verschillen natuurlijk…

                            valeo, sorry vergeten te melden!

                            Op die site staan dus 2 verschillende van valeo, echter op een 85 euro na, zie ik er geen verschil in?

                            als ik uit ga van jouw profiel foto heb je een hele unit ( zonder gescheide knipperlicht) dus heb je zowiezo al heldere units.. dan is alleen jouw keuze of je een halogeen koplamp unit wil of eentje die voorbereid is op xenon… voor als je later xenon in wilt houwen dat de reflectie schalen in de koplamp juist zijn zodat je niemand verblind en de juiste licht verspreiding hebt

                            #18282523
                            Corsa_GSi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              FF WimV6 contacten, die heeft meestal wel Vectra B onderdelen liggen.

                              #18282524
                              Maurice89
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 October 2009

                                http://link.marktplaats.nl/m927326938″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                Heb je hier niks aan of paar onderdelen? Deze gaat hopelijk zaterdag al na de ijzerboer toe :thumb

                                #18282525
                                stefkee3
                                  Lid sinds:
                                  23 April 2015

                                  @Maurice89 wrote:

                                  http://link.marktplaats.nl/m927326938

                                  Heb je hier niks aan of paar onderdelen? Deze gaat hopelijk zaterdag al na de ijzerboer toe :thumb

                                  Hier ga ik nog even over mailen, goeie tip :thumb

                                  Deurne ligt ook nog om de hoek bij mij dus dat scheelt ook nog!

                                  #18282526
                                  Maurice89
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 October 2009

                                    Haha en heel toevallig heb ik die staan maar auto zelf staat niet in Deurne maar me nummer staat er bij je kunt me appe als je wilt of bellen :thumb

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.