Vectra B2 stuurnaaf verlengen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B2 stuurnaaf verlengen

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Pitbullpietje
    Deelnemer

Opelvrienden…

Ik zit ergens mee.
      De Vectra is als “troostprijs” in de familie gekomen, maar ondertussen begin ik me een beetje aan de auto te hechten.
      Helemaal foute boel, maar hij bevalt gewoon goed.

Wat is dan het probleem?
      Ik ben wat aan de lange kant.
      Als ik de stoel op de goede afstand zet voor de benen, dan zit het stuur echt te ver weg.
      Zeker als ik wat langer moet rijden merk ik dat ik een pijnlijke schouder krijg, omdat ik constant met een gestrekte arm het stuur vast moet houden.

Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben die hiermee zit.
      In de Astra van 2001 zit een axiaal verstelbare stuurkolom. Daarin zit ik dan ook perfect.
      Zou dat passend te maken zijn in een Vectra?
      Of bestaan er makkelijker manieren in de vorm van een naafverlenger of iets wat daar op lijkt?

Seth
      Deelnemer

Misschien een ID om je rugleuning van je stoel wat meer naar voor te draaien?

Grtz Seth

Pitbullpietje
        Deelnemer

Al gedaan, maar geeft niet het gewenste resultaat.
          Enige om met de armen goed te zitten, is de stoel een stuk naar voren.
          Maar dan zit ik met gebogen benen.
          Dat gaat goed voor de kleine stukjes, maar bij een lang stuk krijg je dan pijn aan de kont.

arjontje
          Deelnemer

Hmm ik ben 2,04m en heb nooit klachten gehad wbt dat het stuur te ver weg zat.
            Als ik mijn armen deed strekken en op het stuur legde dan kwamen mijn polsen voorbij het stuurwiel.
            Daarbij zat de stoel in de achterste stand En in de laagste stand.

mab58
            Deelnemer

Ik ben ruim 1.90 m, heb de stoel helemaal naar achteren en zit dan prima met m’n handen, op m’n benen, aan het stuur. Nu houd ik er niet van om in een auto te liggen dus de leuning staat aardig rechtop. Bevalt prima.

Pitbullpietje
              Deelnemer

Met de stoel op de achterste stand kom ik niet eens bij de pedalen. Hahaha.
                Nog maar wat verder zoeken dan.
                Misschien bestaan er meerdere uitvoeringen waarvan ik er eentje heb met een korte stuurstang.

warhamstr
                Deelnemer

@Pitbullpietje wrote:

Misschien bestaan er meerdere uitvoeringen waarvan ik er eentje heb met een korte stuurstang.

Nee :jerry

Denk dat je hele zithouding beetje vreemd is en buiten de specs van de auto vallen xD En zo lang ben je niet als je met je voeten niet bij de pedalen kunt op achterste stand…

wim-v6
                  Deelnemer

Er zijn geen verschillende stuurkolommen buiten de in hoogte verstelbare en niet verstelbare variant.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.