Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B2 sdn hoedenplank verwijderen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 december 2015 om 06:45 #17274550
Beste mensen,
Hoe haal je het makkelijkst de hoedenplank eruit?
Ik zag wel een paar plugjes, en hij kan een stukje omhoog, maar verder wil het niet.
Moet de bekleding van de C-stijl eruit hiervoor?
Of is er een andere truc om eronder te komen?22 december 2015 om 07:12 #18304540@Pitbullpietje wrote:
Beste mensen,
Hoe haal je het makkelijkst de hoedenplank eruit?
Ik zag wel een paar plugjes, en hij kan een stukje omhoog, maar verder wil het niet.
Moet de bekleding van de C-stijl eruit hiervoor?
Of is er een andere truc om eronder te komen?Letop dat onder de hoedenplank plaatwerk zit en je dus niet direct in de kofferbak uit komt. Dit plaatwerk moet je intact laten aangezien het onderdeel van je kreukelzone is.
22 december 2015 om 07:42 #18304541Bij dat plaatwerk moet ik juist zijn. ;)
Ik moet wat bedrading en afwerking doen tussen het plaatwerk en de bekleding.2 januari 2016 om 14:06 #18304542Eigenlijk was het heel simpel.
De bekleding van de C-stijlen eruit. Hier opletten dat de klemmetjes niet in de auto b lijven, en dat je ze allemaal weer in de bekleding doet.
Hierna kon de hoedenplank al omhoog.
Deze zit met de plugjes aan de achterkant nog vast.
Die knijp je in de kofferbak met een tang dicht, en druk ze dan naar binnen.
Weer omlopen, en vanaf binnen trek je de hoedenplank naar je toe.
Meest rottige was nog om de bedrading netjes vanuit de dorpel naar de hoedenplank om de wielkuip te krijgen.
Maar het is gelukt, en alle bedrading voor 5 kanalen zit onzichtbaar in de auto.
Alleen bij de versterker komen heel korte lusjes met draad uit de carosserie.
Deze mooi in een zwarte kous gestopt, en gebeugeld, dus zit perfect.
De voeding onder de motorkap in een strak lusje door de relaiskast gedaan.
Zekeringhouder zit in de relaiskast.
Van daar af loopt er een zwarte kabel naar de accu, en hier zit alleen een rood hulsje op bij het oog.
Nu nog eens de deurpanelen eraf om de speakers aan te sluiten, en de deuren vol te gooien met demping.
Voorlopig staan de deurspeakers perfect afgefilterd voor de sub, en klinkt het prima, en hard zat.
Voordat iemand roept om foto’s. Ik moet ff kijken hoe ik dat moet doen.2 januari 2016 om 14:15 #18304543:thumb
2 januari 2016 om 15:03 #18304544Dit is de reden van het hele project.
Ik had een kabel uit de zekeringkast naar achter liggen voor de trekhaak.
Echter zat er geen zekering in, en het zag er een beetje knullig uit.
Tijdens het volgen van de draad dus uitgevogeld dat het voor de trekhaak was, en waarom het niet meer aangesloten was.De voeding voor de trekhaak komt nu van de versterker.
De C-stijlbekleding:
Hoedenplankbevestiging:
En de plek van de amp:
Helaas verder geen foto’s.
Als ik eraan denk, kan ik nog wel een keer in de kofferbak kruipen voor een foto van de onderkant. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.