Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B2 ECC van slag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 december 2015 om 06:16 #17274615
Mannen. Sinds Gister een probleem ontdekt.
Toevallig gezien dat de auto denkt dat het buiten 69 graden is.
Vanmorgen merkte ik dat de kachel koude lucht bleef blazen, en dat hij in snelheid varieerde.
Als ik hem op het voorraam zet, blaast hij wel hete lucht, en bij een instelling van maxtemperatuur ook.
Kan dit alles veroorzaakt worden door een kapotte temperatuur sensor?18 december 2015 om 09:25 #18305114AnoniemLid sinds:
1 January 1970zelfde zoort geintje
heb ik ook meegemaakt
met n b vecwas inderdaad de temp sensor
achter de bumper ;)18 december 2015 om 09:42 #18305115Inderdaad buitentemperatuursensor.
Kan je bij als je de grill eruit haalt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 december 2015 om 10:51 #18305116Hoopgevende antwoorden. :thumb
Dan snel een nieuwe bestellen.18 december 2015 om 12:10 #18305118Paar euro bij de dealer, denk zelfs uit voorraad levrbaar.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 december 2015 om 13:00 #18305117Heb net gebeld, en hij ligt op voorraad.
Straks ophalen.
Met de gril bedoel je de onderste toch hè?
Nog een trukje of dingen waar ik op moet letten bij het los maken?18 december 2015 om 16:04 #18305119Als je wat flexibele vingers hebt dan kun je er van buitenaf bij.
Is mij toen ook gelukt :D18 december 2015 om 16:28 #18305120AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Pitbullpietje wrote:
Heb net gebeld, en hij ligt op voorraad.
Straks ophalen.
Met de gril bedoel je de onderste toch hè?
Nog een trukje of dingen waar ik op moet letten bij het los maken?Nee de bovenste grill
Dan kun je er van bovenaf bij
Appeltje eitjeMits je niet net als ik deed de sensor laat vallen :sleeping
19 december 2015 om 18:55 #18305121Update.
Alle goede tips ten spijt, heb ik er toch ff over gedaan om het ding te vinden.
Van onder was het ding niet te vinden, laat staan dat ik er ooit bij zou kunnen komen.
Van boven kon ik wel verschillende kabels ontwaren, maar niet duidelijk zien dat er eentje ergens heen ging als wat ik kon bestempelen als sensor.
Toen ik het bijna had opgegeven zat ik voor de auto, en viel mijn oog op een plugje in de onderste gril.Uiteindelijk is het een klusje van een paar minuten.
Aan de bovenkant van de gril 3 schroeven los.
Gril naar voren klappen en eruit halen.
Dan met wat gegogel de stekker los maken, nieuwe sensor er aan, sensor in het gaatje klikken, gril erop, en klaar.Het koelde ineens af van 69,5 naar 13 graden.
Het belangrijkste van alles, de clima doet het ook weer. :thumb19 december 2015 om 19:00 #18305122in de regeling van de klima zitten:
de binnentemperatuur (roostertje op het bedieningspaneel)
de buitensensor (die achter de bumperbalk zit en die je net vervangen hebt)
EN de zonnesensor (die zwarte bol onder je ruit)mooi dat het weer werkt!!
19 december 2015 om 19:43 #18305123AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Pitbullpietje wrote:
Update.
Alle goede tips ten spijt, heb ik er toch ff over gedaan om het ding te vinden.
Van onder was het ding niet te vinden, laat staan dat ik er ooit bij zou kunnen komen.
Van boven kon ik wel verschillende kabels ontwaren, maar niet duidelijk zien dat er eentje ergens heen ging als wat ik kon bestempelen als sensor.
Toen ik het bijna had opgegeven zat ik voor de auto, en viel mijn oog op een plugje in de onderste gril.Uiteindelijk is het een klusje van een paar minuten.
Aan de bovenkant van de gril 3 schroeven los.
Gril naar voren klappen en eruit halen.
Dan met wat gegogel de stekker los maken, nieuwe sensor er aan, sensor in het gaatje klikken, gril erop, en klaar.Het koelde ineens af van 69,5 naar 13 graden.
Het belangrijkste van alles, de clima doet het ook weer. :thumbWhaha hadden we toch gepost ff de grill eruitpakken ;)
Maar mooi dat je niet meer in de kouhoeft te zitten :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.