Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra b2 dth 2000: schurend/rollerend/knarsend geluid.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2013 om 22:14 #17257605
De vectra maakt al een maand een schurend geluid bij een draai naar rechts.
als je dan ook nog gas geeft hoor je het knarsen en voel je het op de gaspedaal.
Stofhoes heb ik laatst vervangen en de cardan zag er nog goed uit..
Sinds vandaag is het echt serieus erger geworden..
Toen we de stofhoes wilde vervangen bleek dat de centrale wielbout los zat.
De splitpen zat er nog wel op.
We hebben ze terug vast gezet en volgens mij blijft ze nu ook vast.
Wat denken jullie?
het geluid komt van bestuurderskant.
auto is afgekeurd voor verschil op remkracht op de vooras..
remblokken zijn blijkbaar ook op, dus dit ga ik direct vervangen.
Maar dat geluid baart me nu zorgen..
Graag jullie meningen sub!
Alvast bedankt7 mei 2013 om 09:27 #18141736Kan je wiellager zijn.
grtz Tijn
7 mei 2013 om 09:30 #18141737Wiellager, veerschotellager, stuurhuis of misschien een motorsteun die afgebroken is?
Kan allemaal, beste is even lokaliseren waar het vandaan komt. Even iemand anders laten sturen en goed luisteren.7 mei 2013 om 09:49 #18141738Was eigenlijk ook al aan de wiellager aant denken vermits die toen los zat en niet weet hoelang ik zo gereden heb,..
veerschotellager ga ik niet voelen op m’n gaspedaal denk ik hé,..??
Stuurhuis heb ik ook even aan gedacht maar die ziet er nog inorde uit.
motorsteunen zijn nog oké.dusja,.. wiellager dus waarschijnlijk,.. Maar die ga ik zelf niet kunnen vervangen denk ik hé? Of heb je tips?
En eventueel tips om ze te bestellen? moet ik ergens op letten?
grtjs en alvast bedankt heren!!!7 mei 2013 om 10:04 #18141739Wiellager kan je even onderzoeken, gewoon auto op de krik en kijken of er speling op zit door het wiel te bewegen. Ook even vrij laten draaien en luisteren naar eventueel geknars.
Achter is makkelijker dan voor aangezien voor de lagers geperst zitten, lager voor is niet zo duur gaat meer om arbeids uren denk ik.7 mei 2013 om 10:16 #18141740Hmm,.. Speling zit er niet op,… en als ie stationair draait hoor je geen geknars ofzo.. Ja een licht fluitend geluit, maar dit komt van de waterpomp denk ik.
Komt ook van de andere kant van de auto af.
Zou er iets met diffirentieel kunnen zijn?7 mei 2013 om 10:25 #18141741af en toe schakelt ie wel stroef,.. precies of er iets in de weg zit,.. of dat de koppeling niet volledig ingeduwd zou zijn,..
8 mei 2013 om 22:38 #18141742Motorsteun distributiezijde wil wel overlijden van deze diesels.. dan krijg je rare dingen..
Willem
9 mei 2013 om 12:32 #18141743Kan ik dit op één of andere controleren of ie slecht is?
Merci voor je antwoord.11 mei 2013 om 17:28 #18141744ja hadrem er strak op, auto in zijn 1 en een keertje achteruit, en laten trekken kijken of de motor loskomt van de steun
21 mei 2013 om 13:26 #18141745willem!! ik denk dat je wel eens gelijk zal hebben!!! :thumb
de motor komt idd serieus omhoog als ik de handrem optrek en gas geef in eerste,.. ;)
dat zal dus een motorsteuntje vervangen,..
aan ditrizijde zei je hé? of moet ik ze echt allemaal vervangen?21 mei 2013 om 13:32 #18141746waar moet ik op letten als ik motorsteun ga zoeken? past enkel de steunen van een 2.0dth? of kunnen andere ook?
21 mei 2013 om 16:22 #18141747heb je een afbeelding van welke motorsteun ik nodig zou hebben?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.