Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra b2 2.0dth opknap project. Turbodruk meter plaatsen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2014 om 07:12 #18234020
Op de Corsa diesel geen onderdruk, die meter gaat bij 0 (1000mbar) als een malle staan trillen bij 0bar, (mijn zwager een boost meter voor benzine modellen)
Ben wel blij met mijn turbodrukmeter voor diesel motoren (0bar als begin, geen onderdruk meting).verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
3 november 2014 om 09:00 #18234021Dr is niet echt een verschil. Aangezien deze ook geen onder druk meet. Ik ga t niet nog een keer uitleggen. Leze is ook een kunst
3 november 2014 om 18:11 #18234022Post hier niet om kritiek te geven maar wilde enkel een advies geven. Een turbometer wordt normaal op nul afgesteld op basis van atmosferische druk. (oftewel buitenluchtdruk 1000mbar) Als deze een onderdruk < 0 zou aangeven bij een diesel zou dit betekenen dat deze een vacuüm trek in het aanzuiggedeelte, wat bij een diesel niet hoort ivm een luchtoverschot. Bij benzine heb je stationair altijd onderdruk mits de meter na de gasklep (tussen gasklep en cilinderkop) is aangesloten.
Omdat een diesel standaard geen onderdruk (vacuüm) heeft doordat deze niet is uitgevoerd met een gasklep en werkt met een open systeem naar het luchtfilter worden deze dan ook altijd uitgevoerd met een extra vacuümpomp tbv bijv. rembekrachtiger daar waar een benzine dit van het inlaatspruitstuk afhaalt.
Zal me er verder niet meer mee bemoeien en van mijn zijde ook sorry voor de spam. Zoals gezegd was het enkel een advies geen kritiek.
Succes met het modden :thumb -offtopic
4 november 2014 om 07:59 #18234023Ik weet hoe t spul werkt thanks. Is niet de eerste auto die ik aanpas. Is 1 van mn creaties Ben dr wel ff klaar mee met deze vrij kansloze discussie
4 november 2014 om 10:13 #18234024Blijven overeenkomen heren ;)
4 november 2014 om 11:27 #18234025TURBO!! :thumb
Wat voor blok is dat ? En waar zit het in ?4 november 2014 om 12:20 #18234026Dat was een 1.6 8v cvh motor voor in mn ford escort station uit 83. Gele cossie inj etc etc. 200++ pk had ie moeten leveren. Ms2 standalone dr op etc. Wel geinig projectje
4 november 2014 om 13:52 #18234027Leuk!
Grote droom van me om eens een motor om te bouwen naar Turbo ;)4 november 2014 om 14:13 #18234028Wil ook een V6 met een turbo of bi-turbo. Maar dat gaan ze zien bij ons op de keuring :jerry
4 november 2014 om 14:57 #18234029@Turbo-Dreams wrote:
Leuk!
Grote droom van me om eens een motor om te bouwen naar Turbo ;)Was origineel al een turbo. Heb m compleet gereviseerd met snelle nok,verstelbaar nokkenas tandwiel. Grotere turbo,gele Cosworth inj etc.
Heb heel veel gesleuteld in mn tijd maar ga t niet meer doen. Kost te veel en heb belangrijkere dingen in mn leven. Ik heb deze dti nu omdat ik toch dat turbo gevoel wil. Ook al gaat dat gepaard met een zwarte rook pluim 8-)8-)
4 november 2014 om 16:41 #18234030Hoezo Seth ? Bij de keuring hebben ze toch geen verstand van auto’s ? ;)
Heerlijk toch sleutel, zo’n rookpluim van een diesel king: Voor mij geen auto meer zonder Turbo. En ook nog eens een grote dieselfan :D
9 april 2015 om 10:05 #18234031Tijdje geleden mn lichtschakelaar omgebouwd naar rood met ledjes. De rest van t dash moet nog. Maar das voor latere zorg.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.