Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B1 ’98 MID op ecu aansluiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2011 om 19:37 #17228790
Hallo,
Allereerst zal ik mij even voorstellen, mijn naam is Paul van Dijken en ik bezit sinds mei 2011 en Vectra B1 X16XEL Pearl uit 1998.
Vandaag heb ik bij een lokale sloper een MID opgehaald om mijn TID te vervangen, Het betreft een MID met een gele stekker.
De MID werkt perfect, alleen de draad naar de ECU, en de draden naar de instrumentencluster, moeten nog aangesloten worden.
De ECU hebben we ook gevonden, achter het handschoenenkastje, Het type ECU is 16202319 van Delco Electronics.Elders op internet heb ik de aansluitwijze van deze draden al gevonden, alleen staan hier geen pin-nummers bij en er zijn meerdere draden van dezelfde kleur.
Hier onder staat de beschrijving die ik gevonden heb:
Pin 6 engine speed (green wire) – connect to rpm signal at instrument cluster. (Green Wire)
you will need to extend this wire to reach
Pin 24 Fuel Level (Blue/Black) – connect to Fuel Level at instrument
cluster (Blue/Black wire)
you will need to extend this wire to reach
Pin 25 Fuel Signal (Brown/Black) – Connect to injector signal at
ecu. (Brown/Black)Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft, en mijn de juiste pin nummers kan vertellen, vooral die van de ECU.
Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groet,
Paul van Dijken
1 oktober 2011 om 21:46 #17763761Oud of nieuw type X16XEL, scheelt nog al.
je hebt kans dat de bewuste draad al in de stekker rechts op de kabelgoot tegen het schutbord zit.
willem
2 oktober 2011 om 06:12 #17763762@ wim-v6
Das een hele goede vraag, Hoe kan ik er achter komen of het een nieuw of oud type is?
2 oktober 2011 om 06:39 #17763763Motorkap Openen, kijken of de luchtbuis vanaf het luchtfilter boven op de gasklep zit, of achter de motor naar beneden verdwijnt.
Willem
2 oktober 2011 om 06:44 #17763764De luchtbuis lijkt achter de motor naar beneden te lopen.
Paul
2 oktober 2011 om 06:49 #17763765oud type..
zal even kijken, origineel pakt de BC het signaal bij een injector zelf weg, en loopt er in de kabelboom naar de computer toe een draad mee terug daarvoor…
deze zit dan in de stekker rechts thv de rembekrachtiger.
en anders kan je m zelf bij een injector weg halen.
Signaal komt dan weg van de injector van de 3e cilinder vanaf distributie gezien, dit is ook een bruin zwarte draad.
Willem
2 oktober 2011 om 06:54 #17763766Dankjewel,
Zo gauw mijn broer wakker is zullen we kijken of we er uit komen, moet wel lukken zo denk ik.
Paul
2 oktober 2011 om 07:59 #17763767Ik heb de mijne op injector 3 plus draad zitten.
Erwin
2 oktober 2011 om 17:20 #17763768Heel erg veel dank voor de hulp,
De MID is geplaatst en werkt, alleen vraag ik mij af of de waardes wel kloppen.
Ik houd mijn verbruik ook bij op http://www.spritmonitor.de en deze komt uit op een gem. verbruik van 6.55 per 100 km. terwijl de MID na een kleine 100KM rijden uitkomt op 6 gemiddeld.
Ook is de reikweidte volgens de MID nog 550 KM. terwijl de tank nog maar half vol is, lijkt mij een beetje erg optimistisch.Kan het zijn dat de MID nog correct ingesteld of geprogrammeerd moet worden en zo ja, hoe?
Bij voorbaat dank en met viendelijke groet,
Paul van Dijken
2 oktober 2011 om 19:44 #17763769Móet geprogammeerd met tech 2 maar de mijne is ook zo optimistisch.
Erwin
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.