vectra b1 1.8 16v ecopech koelvloeistof

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren vectra b1 1.8 16v ecopech koelvloeistof

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253753
    manta-senator
      Lid sinds:
      7 February 2010

      heb ik weer. koop weer eens een knappe veccie b1 cdx uit ’98 voor het vrouwtje met 134000km op de teller, toch weer problemen… ik verlies ergens koelvloeistof, maar waar…. 1 uur stationair laten draaien met het koelwaterreservoirdop (mooi scrabble-woord) er af. paar keer gas gegeven, maar geen geborrel of gespuit in het reservoir… kan ook nergens in de motorruimte op het 1e gezicht lekkages vinden. wel wat druppels uit het tuitje dat vlakbij de slangen van de kachel naar binnen zit. maar veel is het niet. en de kachel stookt de ramen toch wel redelijk mooi schoon. wel af en toe iets de zoetsappige geur van koelvloeistof. maar of dat dan komt door het bijvullen in combinatie met knoeien…….
      wie heeft er nog een suggestie…
      groeten daan

      #18086362
      Dr.Ed
        Lid sinds:
        9 October 2011

        Dop eraf heb je geen druk op het systeem. Dop erop juist wel, dus zou het mij nix verbazen dat hij het via dat tuitje bij de kachel gewoon verliest. Kijk eens even of het de slang of de slangklem is die niet goed zit. Kun je zelf doen en misschien dat de schade dan nog een beetje meevalt.

        Ed

        #18086363
        TWA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2010

          Heb meer interesse in hoeveel je kwijt bent…wat is je “verbruik” en is het tijdens ritten, of na lang stilstaan etc…

          Greetz Emiel

          #18086364
          Klopper
            Lid sinds:
            19 September 2010

            Bij je voeten alles droog? Kan ook je kachel zelf zijn natuurlijk.

            #18086365
            the-duke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2007

              Als het om een redelijk kleine hoeveelheid gaat, kan ie ook goed lekken bij je thermostaathuis en doordat dat zo dicht bij je uitlaatspruitstuk zit, zie je het niet lekken / verdampt het gelijk.

              Heb ik ooit eens 2 maanden naar gezocht met een Z18XE namelijk..

              Gr,
              The Duke

              #18086366
              Bertone -F
                Lid sinds:
                20 December 2012

                Zou zomaar kunnen,(luchtje) dat je een lekke kachelradiateur heb,vandaar dat je em af en toe ruikt,zonder dingen te demonteren,moeilijk (niet) te controleren.
                Ik zou je Opel bij een dealer een wintercheck ,met certificaat, laten geven :D ,kost dacht ik €19,95,en dan heb je garantie op de gecontroleerde dingen,waaronder de kachelradiateur.
                Dus koelsysteem afvullen met voldoende antivries/koelvloeistof,dan naar Opel dealer voor een wintercheck(radiateur/slangen/klemmen/kachelradiateur/v-snaar/waterpomp),checken ze alle genoemde koelsysteempunten(kachelradiateur is niet te checken zonder demontage :D ) ,als alles goed is krijg je een certificaat,deze “garantie” loopt van Nov. tot April,ga je een maand later terug voor vloeistofverlies,als dan blijkt dat de kachelradiateur lekt,wordt dit 100% vergoed,door die wintercheck van €19,95,en dan scheelt het een paar honderd eurie’s. :wtf

                #18086367
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Tuitje bij de kachelslangen is de Afwatering van het paravan, dat zal dus geen koelvloeistof zijn.

                  heb je al gekeken bij het tuitje ONDER de koelslangen, die komt vanuit het kachelhuis, dit is de afwatering van het dampwater van de Airconditioning.
                  Let op, deze kan direct op de uitlaat druppelen waardoor je niks op de grond ziet druppelen omdat het direct verdampt (bij mij dus het geval)

                  Willem

                  #18086368
                  manta-senator
                    Lid sinds:
                    7 February 2010

                    dank u voor alle reacties. kennis van me is langs geweest met een “snuffelaar”. : pipet met een soort vloeistof die je laat ademen/snuffelen in het koelwaterreservoir. zo kwam hij tot de conclusie dat toch de koppakking door is. het is minimaal, maar toch… hij wil em wel repareren voor 350e…. :D . hij kan alleen pas half februari…. :( . de situatie bij een ander maatje (opel-monteur) voor gelegd… we wachten af. wil er niet zelf aan beginnen. mij te nieuw. ik hou me wel zoet met mn ’69er opel Blitz project (ben een 2.5E met 4-traps automaat aan het inbouwen…..)

                    #18086369
                    Bertone -F
                      Lid sinds:
                      20 December 2012

                      €350,- is niet duur,vlakken kost al €50,- ,pakkingsset schat ik €100,-, kopbouten € 70,- (?) ,koelvloeistof/anti vries €15,-.
                      Dus goeie deal.
                      Maar toch vrees ik dat er nog iets (kachelradiateur?) aan de hand is,dat de koppakking minimaal vloeistof doorlaat naar de verbrandingsruimte,ga jij niet ruiken in de auto of onder de motorkap,die zoetsappige geur die jij af en toe ruikt,is een uitwendige lekkage,een koppakking is (in dit geval) een inwendige lekkage,dus……

                      #18086370
                      manta-senator
                        Lid sinds:
                        7 February 2010

                        ja…. we wachten het wel af. als de nwe koppakking er in zit, zet ie het systeem toch nog een ker onder druk om alles na te lopen.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.