Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Vectra B X18XE loopt op 3 cilinders [Hulpvraag omg. Almere]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2011 om 14:07 #17231211
Goedemiddag 1.8 experts:
Allereerst zal ik me even snel voorstellen. Pim, 25 jaar oud, ben stuurman bij Holland America Line. Ik zit al vrij lang hier op het forum,
eerst meestal op het Kadett gedeelte. Mijn Kadett heb ik inmiddels gestript, nu rijdt ik dus de Vectra B, sinds mei afgelopen jaar.Nu heb ik een probleem met mijn Vectra B1 uit ’97, een X18XE.
Hij loopt op 3 cilinders. Als hij koud is is alles goed, dan loopt hij op 4, maar zodra hij maar een klein beetje opwarmt gaat hij op 3 cilinders lopen.
Af en toe voel je de de vierde cilinder wel “bijspringen” om dan later weer te stoppen. Hij schokt op die momenten dus ook heel erg, als hij op 3 cilinders loopt dan trilt de auto (onbalans denk ik).Nu, de temperatuur blijft prima, gebruikt geen olie, ook geen koelvloeistof, hij rookt ook niet raar ofzo. Verder verbruikt hij sinds het probleem wel meer benzine, zo’n 1:8 ipv 1:11.
Koppakking heb ik aan gedacht, maar dan zou hij meestal ook gaan roken en vloeistoffen gebruiken toch?
Ik heb de ANWB gebeld. Dit was er een van de oude garde, lekker met de blote handen de bougiekabels lostrekken, en het blijkt dat cilinder 3 niet meedoet. Hij vonkt op die cilinder overigens wel, dus de ontsteking is het niet.Ik zit zelf te denken, misschien een injector? De ANWB monteur dacht aan een kapotte klep (in-of uitlaat). Of misschien een hangen klepstoter (die dus de klep een stukje open laat staan).
Zelf vond ik dat de bougie van cilinder 3 er wel wat droger uitzag dan die van 4.Nu is het probleem, ik zit deze week in Almere met de auto, zelf woon ik in Zeeland en heb daar wel een compressiemeter, maar die heb ik uiteraard niet bij. Ik zou graag de compressie willen testen om te zien of het een klep is. Maar om dat bij de dealer te laten doen kost een godsvermogen.
Is er iemand in de buurt van Almere waar ik even langs zou kunnen komen om de compressie te testen? Dat zou super zijn.Ook, heeft er iemand een idee waar het ergens anders nog aan kan liggen dat de auto op die poten loopt? Een sensor misschien (er brand geen controlelampje).
Ik verblijf in het Apollo hotel in Almere stad overigens.
Mijn nummer is 0652454539. Zou echt super zijn als iemand mij kan helpen met een compressietester!
Erg bedankt alvast voor de suggesties van mogelijke oorzaken!
Groetjes, Pim
1 februari 2011 om 18:30 #17799586Piesttie wel benzine ? Stekker injector los ?
Compressie meten,
.
Helaas kan ik je niet helpen verder.2 februari 2011 om 20:43 #17799587inderdaad, bobine, kabels, injectoren etc nakijken.
bekabeling injectoren zeker niet vergeten, daar gaat het vaker fout bij deze motoren.
Willem
2 februari 2011 om 20:48 #17799588dit was toch al opgelost?kabelbreuk in de bedrading van de 3e cil?
gr.2 februari 2011 om 20:54 #17799589We zouden een heel end verder komen als er compressie gemeten word, dan kan je zien of je problemen hebt met de kleppen namelijk.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.