Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › vectra b x16xel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2010 om 20:52 #17218709
mijn daily driver is een vectra b x16xel van 1997.
nu heb ik sinds kort wat probleempjes met de motor.
wagen heeft van de zomer nog onderhoud gehad,6000KM geleden(alle filters en olie en bougies).
bij koud starten loopt de motor 1500tr dit houd een minuut ofzo aan en zakt hij langzaam.
bij warme motor starten draait hij een 700-800tr maar wel een beetje onregelmatig.
bij opschakelen blijft het toerental ook altijd enkele seconden hangen.
sinds zaterdag houd hij soms ook in bij het optrekken eens hier voorbij trekt hij mooi op.
verbruik is ook wat gestegen nu 9.2L/100km(1op 10.9)
daarvoor 8.5l/100km( 1op 11.8).nu de vraag
aan wat zou dit allemaal kunnen liggen?alvast bedankt
grtz lesley15 maart 2010 om 21:19 #17630746gestegen verbruik kan het weer zijn..
Schommelend stationair en stotteren zal aan vervuiling van Gasklep, Stationair regelaar en EGR liggen.
Willem
16 maart 2010 om 15:34 #17630747oké bedankt voor het snelle antwoord.
dit weekend eens kijken of we deze eruit kunnen halen en kuisen.grtz lesley
16 maart 2010 om 21:54 #17630748Ik gok EGR, schoonmaken, ecu resetten.
En gelijk afdoppen dat ding.21 maart 2010 om 14:27 #17630749de vectra is gisteren aan de tech 2 geweest en alles werkte zoals het hoort ook geen foutmeldingen.
wat ik wel heb gemerkt is dat er olie in de gaten is waar de bougies(onstekingskaarsen) zitten. had het vorige keer proper gemaakt omdat ik dacht dat de vorige eigenaar misschien wat had gemorst met de olie bij te vullen.
maar nu dus terug. in cil.4 zelfs zo veel dat enkel het achterste topje van de bougie nog zichtbaar was.zou dit een lekke pakking zijn het kleppendeksel of die van de cilinderkop?
grtz lesley
21 maart 2010 om 19:07 #17630750lekke klepdeksel pakking..
Let wel op bij vervangen van deze pakking het klepdeksel ABSOLUUT niet te vast draaien (8Nm), anders druk je de pakking er weer tussenvandaan en kan je opnieuw beginnen..
willem
22 maart 2010 om 15:34 #17630751oké bedankt
pakking is al besteld,goede tip ivm de boutjes,dan zal ik maar even momentsleutel lenen.
vectra reed vandaag al een stuk beter,olie is blijkbaar niet zo’n goede geleider :Pgrtz lesley
8 april 2010 om 17:58 #17630752ik ga normaal dit weekend eindelijk de pakking vervangen.
zijn er nog dingen waar ik moet op letten? zoals bv volgorde van de boutjes(voor ze terug aan te trekken op8Nm)?alle tips en tricks zijn welkom.
grtz lesley
16 april 2010 om 06:07 #17630753Dan heb ik nog ff een vraagj, hoe dop je de EGR af?
Eventueel een fototje?
ik herken dit probleem namelijk ook, ben ook in bezit van een x16xel, wel op LPG, auto rijdt super, alleen stationair niet super5 mei 2010 om 09:01 #17630754hallo mensen,
heb een corsa b uit 94 met een c16xe motor welke stuk gelopen was. heb een donor corsa 1.4 maar met een c16xe motor ombouw gekocht. heb dat blok in mijn corsa gelegd, maar nu blijkt deze sleutelherkenning te hebben. kan mij iemand uitleggen hoe ik deze motor het snelste aan het lopen krijg??? heb met de motor de kabelboom en de computer ingebouwd. maar hij wil maar niet vonken. heb de donor auto trouwens gewoon naar huis gereden, dus ik weet dat de motor goed loopt.
gelieve zo snel mogelijk een antwoord aub.groetjes danny
5 mei 2010 om 18:16 #17630755Hey Danny,
wat je kunt doen is de immo om het contactslot van je donor weghalen en op je eigen auto zetten.
dan haal je de chip uit de sleutel van je donor en die plak je vast aan diezelfde immo.Vervolgens haal je je eigen chips uit je eigen sleutels en kun je gewoon je eigen sleutels blijven gebruiken.
Misschien wel beter een nieuw topic openen volgende keer…
Succes, Gr StefanH.
5 mei 2010 om 18:31 #17630756Computer van je eigen C16XE eraan hangen..
Houw corsa zal waarschijnlijk niet met een IMMO uitegerust zijn.
Daar maar enkele C16XE’s daarmee uitgerust zijn.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.