Vectra B V6 vragen en meningen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B V6 vragen en meningen

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Lancewood

Hi,

Mijn Vectra X25XE uit 1996 moet binnenkort aan de distributieriem.

Heeft iemand een adres in de buurt van Den Haag waar ze geen problemen hebben met een V6?

Ik had zelf een garage in Delft waar ik altijd wel met een tevreden gevoel vandaan ging. Helaas is dit een tijdje terug verpest met een grotere reparatie aan mijn V6-je…

De koppakkingen zijn allebei vervangen omdat er 1 defect was gegaan (olie in koelvloeistof reservoir..). Kosten 2K en eigenlijk nooit helemaal tevreden geweest met gang van zaken.

Maar goed, naast de distributieriem zijn er nog wel wat zaken voor aanpak. Airco werkt helemaal niet….en dat is met dit weer wel lekker ! :cool: Misschien is dit wel een zekering die kapot is, ik merk in ieder geval niet dat de compressor gaat werken als ik de schakelaar bedien.

Bovendien heeft ook mijn V6 last van waarschijnlijk slecht bougiekabels ( “stotteren” op hogere toeren, in normale cruise snelheid geen probleem. )

En zo ook nog wel wat kleinere dingen zoals kraakjes en piepjes uit diverse rubbers in de ophanging…

Concreet, een adres waar ik met goed gevoel mijn V6 kan laten repareren in de buurt van Den Haag.

Daarnaast eventuele tips voor de rest altijd gewaardeerd! :P

sw_reijnders
      Deelnemer

ja hoor . . . bij Wim thuis (wim-v6) :jerry

wim-v6
        Deelnemer

je kan iig even langsrijden een keer.

Kunnen we eens de auto onder de loep nemen.

Stuur maar eens een u2u. zit dichterbij delft dan je denk haha.

je schrijft olie in koelvloeistof.

hebben ze ook de warmte wisselaar nagekeken, deze gaan vaker stuk dan de koppakking bij deze V6en.

Willem

Lancewood

Hoi Wim,

Ik zal zeker gebruik maken van jouw aanbod, je kan een bericht verwachten !

Eerlijk gezegd weer ik niet of ze naar de warmtewisselaar hebben gekeken. Ze zagen het reservoir en was meteen “koppakking lek”, dus ja…

sw_reijnders
            Deelnemer

ja maar wim . . . das toch de standaard werkwijze van een officiele dealer :P!

Je roept maar wat . . . je denkt wel na of dit eerst de duurste reparatie is . . . vervolgens vervang je het . . . en je laat ze nog een keer terug komen :vertag

wim-v6
              Deelnemer

Om de warmte wisselaar te vervangen.

Dat is qua kosten ook geen geringe reparatie, alleen de Warmte Wisselaar kost al 250+ euro

We horen het wel.

Willem

fast cow
                Deelnemer

kut warmte wisselaar, heb ik ook stuk gehad. allebei de koppen eraf. ik heb toen alles laten vervangen wat eraf ging, alle rubbers slangen enz enz. kwam op 1800,- euro maar dat was wel een vriend thuis. ik weet dat als je voor mijn auto de riem laat vervangen je al 900,- kwijt bent de opel. ik heb nu een garage die koste me 900,- en toen zat er een grote beurt + apk bij, ze hebben toen ook aan de voorzijde de remblokken vervangen. oftewel nooit naar de dealer gaan.

wim-v6
                  Deelnemer

900 voor de distririem van een V6 is wel EEERRRUUUGGGG duur, zelfs voor een dealer.

voor de warmte wisselaar hoeven de koppen er niet af hoor…..

Willem

fast cow
                    Deelnemer

mss zit het bij de 2.6 anders ofzo? ik had olie bij de koel vloestof zitten iig.

wim-v6
                      Deelnemer

Warmte wisselaar zit bij de 2.5 2.6 3.0 en 3.2 V6 exact hetzelfde geplaatst.

denk eerder een foutje, dachten koppakking, bleek WW te zijn.

Willem

fast cow
                        Deelnemer

hmm das wel minder als dat zo is…

vectratinus

bij de opel dealer in beverwijk kost distrubitieriem en multiriem vervangen 740 euro

wim-v6
                            Deelnemer

ik heb 650 ook al voorbij zien komen voor een V6 distri bij de dealer

alleen was ik niet tevreden over hoe mijn Dealer omgelegde riem erop lag.

de voorste nokkenassen stonden een halve tand te vroeg, en da achterste 2 nokkenassen een halve tand te laat.

nadat ik zelf de riem vervangen heb (160euro onderdelen) heb ik m samen met mijn vader, netjes en PREFECT op tijd gezet, toen is de auto ook een stuk beter gaan rijden en zuiniger geworden.

de dealer had het over verlopen van de riem ivm tijd en kms, ik kan je vertellen, na 60.000km en 2 jaar stond de door onzelf opgelegde riem echter nog PERFECT op tijd!!!

Willem

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.