vectra b stuurbekrachtiging

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra b stuurbekrachtiging

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Baldesarini

goededag jongens,

ik zit met een vraagje, een gorgelend geluid uit je stuurbekrachtigings tankje,kan dat kwaad ?

en als ik me rem pedaal 2 a 3 x intrapt (pompen) en dan vasthoud voel ik het pedaal wat inzakken.
      alsof de druk wat weg valt.
      ontluchten misschien ???

distributie in zijn geheel zelf aangepakt, en motor loopt weer na probleem met op tijd zetten.
      toch gelukt en lijkt wel of de motor beter loopt dan voordat ik ging klussen aan de distri.
      achteraf gezegt makkie… :thumbup

Navy
      Deelnemer

Antwoorden zullen wel komen, maar om je bericht gelijk 3 keer te plaatsen: zo erg kan het probleem nooit zijn. :D

sw_reijnders
        Deelnemer

wellicht stuurbekrachtiging bijvullen
          moet Dextron II ATF olie in

en idd remmen ontluchten of verversen kan geen kwaad.

Baldesarini

hoi navy, nee zo erg is het probleem ook weer niet.
            per ongeluk 3 x geplaats.;)
            maar ben sinds pas present op de opel forum.
            moet er mezelf nog wat in verdiepen hoe het werkt.

en ook bedankt voor je reaktie SW_ Reijnders.
            ik had het nagekeken, tankje s-b zit aardig vol, rem olie kan wel wat bij.

greetings for all.

1985
            Deelnemer

[rquote=1908069&tid=145876&author=sw_reijnders]wellicht stuurbekrachtiging bijvullen
              moet Dextron II ATF olie in

en idd remmen ontluchten of verversen kan geen kwaad.[/rquote]

Heeeeeeeeeeel officieel moest je remvloeistof toch om de zoveel jaar/kilometer vervangen omdat er vocht/condens/lucht in kon komen na lange tijd?

Fearless
              Deelnemer

Er gaat niet altijd atf olie in, er zit ook wel eens groene vloeistof in.
                Mischien even handig om alle leidingen en stuurhuis te controleren op zweten van vloeisof.

Zelfde bij je remmen, niet dat er straks ergens remvloeistof lekt.

sw_reijnders
                Deelnemer

bij een vectra b gaat er altijd Dextron II ATF olie in of zijn vervanger (Dextron VI??? :hmmz)

die groene gaat volgens mij in een Astra G aangezien die electrisch en niet mechanisch aangedreven stuurbekrachtiging heeft.

Baldesarini

verversen van de rem olie zal ik mee pakken met nog wat andere dingen die moeten
                    gebeuren.
                    ik heb de auto net in mijn bezit.
                    heb de auto voor een waanzinnig laag bedrag gekocht.
                    bij proefrijden en nakijken van de motor (ex eigenaar inmiddels stond erbij) zag ik dat er een aantal slangen waren dichtgesmolten,en de dikke slang op gasklephuis was in zijn geheel doorgescheurt.
                    alles na aankoop in orde gemaakt en loopt werkelijk prachtig.
                    stil, rustig en geen schommelingen meer in toerental, EGR klep ook maar direct
                    afgedopt, en nog steeds zuinig rijden, 1:12 haal ik makkelijk.
                    ik moet nog steeds foto’s plaatsen jongens, maar heb nog geen tijd om deze temaken.
                    maar komen er snel aan.

Laterssss

wim-v6
                    Deelnemer

[rquote=1908190&tid=145876&author=Fearless]Er gaat niet altijd atf olie in, er zit ook wel eens groene vloeistof in.
                      Mischien even handig om alle leidingen en stuurhuis te controleren op zweten van vloeisof.

Zelfde bij je remmen, niet dat er straks ergens remvloeistof lekt.
                      [/rquote]

ALLE Vectra’s A en B werken met ATF Dexron-II daar deze allemaal een mechanische stuurpomp hebben.

De Opels met electrische stuurpomp hebben andere olie nodig:

Astra-G en nieuwer
                      Vectra-C en nieuwer
                      etc etc

Pedaqal langzaam zakken na een paar keer pompen met draaiende motor is normaal!!

dit heeft met de rembedrachtiger te maken.

als je meermaals pomp trek je alle vacuum weg uit de berkachtiger, deze moet weer worden opgeboeuwd dan en dat voel je dan gebeuren.

Willem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.