Vectra B station 1.6 16v x16xel

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B station 1.6 16v x16xel

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246869
    miral astra
      Lid sinds:
      9 June 2010

      daar gaan we weer.
      na een maand ofzo probleem loos rijden, heb ik net terug opweg naar huis het bekende lampje brande(mm).
      ik rij ongeveer 110 km per uur en opeens gaat het lampje branden.
      na bij een kruising aangekomen gaat het lampje weer uit, maar met opschakellen merk ik dat de kracht eigenlijk weg is, hij komt niet mooi op.
      na het raampje naar beneden luister ik terwijl ik op trek naar geluiden, en klinkt het also of de uitlaat lek is bij het spruitstuk.
      het laatste stukje naar huis trek ik weer goed op, en hoor plop geluid lampje gaat uit en motor loopt weer perfect.

      thuis aangekomen, laptop eraan en fout code p0170 arm mengsel, terwijl ik de klacht krijg dat hij zuipt als een gek,normaal gesproken rijd hij alleen maar kleine stukjes.

      uitlaat is niet lek net naar gekeken, ook niet bij het spruitstuk, hij klonk wel lek, ik kan het moeilijk uitleggen.
      :wtf ik sta weer open voor raad :D

      #17996714
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        P0170 arm mengsel, lambda sonde of MAP sensor…

        Willem

        #17996715
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Even gaan rijden met de laptop er aan en kijken naar je lambda waardes. Wijkt het af weet je genoeg ;)

          #17996716
          miral astra
            Lid sinds:
            9 June 2010

            @wim-v6 wrote:

            P0170 arm mengsel, lambda sonde of MAP sensor…

            Willem

            :wors thanks willem,ik zal hier is naar kijken

            #17996717
            miral astra
              Lid sinds:
              9 June 2010

              @martklanderman wrote:

              Even gaan rijden met de laptop er aan en kijken naar je lambda waardes. Wijkt het af weet je genoeg ;)

              en dat ga ik dan ook zeker doen, thanks martklanderman. :wors

              #17996718
              miral astra
                Lid sinds:
                9 June 2010

                wim-v6 en martklanderman,,

                vandaag aan de laptop: p0130 niet aanwezig (4) o2 senoronderbreking.

                waardes:
                97-623 bij 100 km per uur
                400-600 stationeer
                open- colsed

                map sensor 0.62
                3.20

                het was erg lastig om dit te lezen waardes,bleven veranderren!

                #17996719
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Lambda moet bij warme motor altijd schommelen tussen de 1,0Volt en 0,1 volt.. als je constant op toeren draait iets sneller als bij stationair.

                  Bij stationair of constant toerental, moet de map waarde redelijk gelijk blijven..

                  Willem

                  #17996720
                  miral astra
                    Lid sinds:
                    9 June 2010

                    @wim-v6 wrote:

                    Lambda moet bij warme motor altijd schommelen tussen de 1,0Volt en 0,1 volt.. als je constant op toeren draait iets sneller als bij stationair.

                    Bij stationair of constant toerental, moet de map waarde redelijk gelijk blijven..

                    Willem

                    dank u willem, dus als ik u goed begrijp moet de motor gewoon eerst goed warm zijn voor dat ik ga meten.
                    ik zal de volgende keer wat betere uitleg geven, met screan prints van de waardes, altans dat ga ik proberen.

                    mag ik vragen of deze codes ook komen, als bijvoorbeeld dat kattilisator leeg gehaald is, ik merkte gister bij het gas geven, een snerpend geluid, alsof de kat leeg is gehaald, voor 1 of anderre domme reden.
                    nu hebben we de vectra nog niet zolang, en vanaf het begin hebben we natuurlijk dat ontseking probleem gehad, die gelukkig is opgelosd, ik rij bijna nooit in de Vectra, dus hoor alleen als er iets verkeerd is of wanneer er een lampje gaat branden.

                    #17996721
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Dit is een storing op de 1e lambda, en word dus voor de Kat gemeten, heeft de kat niks mee te maken…

                      Willem

                      #17996722
                      miral astra
                        Lid sinds:
                        9 June 2010

                        @wim-v6 wrote:

                        Dit is een storing op de 1e lambda, en word dus voor de Kat gemeten, heeft de kat niks mee te maken…

                        Willem

                        oke dat is goed nieuws, geen probleem via een misschien lege kat :D ik zal van het weekend nog een keer de waardes bekijken, en dan zal volgens u kennis de 1e lambda vervangen moeten worden king:

                        alvast bedankt voor de info van u kant, een fijne avond gewenst :wors

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.