Vectra B start soms niet

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B start soms niet

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Indovidueel
    Deelnemer

Laatste tijd heb ik wel eens problemen met starten, de motor start heel even maar valt dan direct pruttelend uit. Daarna start hij helemaal niet en na wat zoeken op internet kwam ik op een versleten/defecte brandstofpomp uit. Ik las ergens dat een klap op de benzinetank het probleem (tijdelijk) kan oplossen en warempel, hierna start de motor wel met even goed gas geven.

Nu zit ik me af te vragen wat het kan kosten de pomp te laten vervangen bij de garage of dat ik het misschien via internet kan bestellen en ergens laten inbouwen.

Maar hoe kom ik erachter welke pomp het probleem veroorzaakt?

Is het de opvoerpomp of hogedruk inspuitpomp? Want ik lees dat het afhangt van welke van de twee defect is hoe duur hrt gaat worden. Kun je dat aan de symptomen ergens aan afleiden?

Alvast bedankt.

liviu2004
      Deelnemer

Ben je zeker dat pomp is defect? Beter meeten?

Indovidueel
        Deelnemer

Niet zeker van nee. En defect is hij (nog) niet.

Alleen soms start de motor niet. Door even een klap te geven onder de benzinetank start de motor daarna wel. Dit probleem speelt maar af en toe maar ben bang dat het erger zal worden..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.