Vandaag even een Vectra-B uit 2000 opgehaald. De autohandelaar / garage had er een goedkoop hokkietokkie Silvercrest radiootje van de Kijkshop ingeduwd (gebruikt). Op zich niet zo`n probleem, maar tijdens het luisteren valt af en toe even het geluid weg (display blijft gewoon aan zover ik heb kunnen zien, je hoort ook geen ruis, het is gewoon echt even ‘dood’). Omdat ook de volumeregeling al niet lekker werkte, maar een Sony erin gedrukt.
Easy as is, oude eruit inclusief aansluiting en de nieuwe weer aan de ISO stekkerblok die al in de auto zit. Werkt meteen en omdat het niet een originele radio is, blijft tijd en datum op het display staan (radio heeft zelf een display dus dat is geen probleem).
Alleen… ook deze Sony heeft nu die gekkigheid. De antenne heb ik al gecheckt, die zit goed in de radio. Wat wel opviel was dat de letters (bijvoorbeeld Qmusic) soms wat lichter worden. Dus wat knipperen. De ISO-stekker van de auto wil net buiten het gat in het dashboard, dus heel goed is die niet te controleren. Echter, zover ik kan zien / beoordelen lijkt dat allemaal goed in het blok te zitten qua bekabeling.
Ik heb dan ook geen idee waar ik het zoeken moet. Om nu het hele dashboard eruit te halen is ook nogal wat. Het ligt dus niet aan de radio zelf, want de klachten zijn bij allebei.
Hopelijk heeft iemand hier nog een idee / suggesties.