Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B sneller maken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2012 om 09:23 #18048895
@Lemmens
Ik ben ook student maar rij toch wel in 2.5v6 :thumb
Is te doen hoor ;)21 juli 2012 om 09:31 #18048896@Gerald wrote:
Een 2.5 zuipt zeker wel meer,jullie bekijken nu alleen de snelweg.dan is idd een grotere motor zuiniger.
Ik rij 6dagen p.week en 1/2dagen stukje snelweg.
Dus juist in de stad versnelling 1/2/3 komen het meest van toepassing en dan is zo’n 1.6 nog best zuinig en een 2.5 echt niet.
En het is zo wat je hebt gebruik je en wat je niet hebt kun je niet gebruiken,dus je gaat je vermogen van de 2.5 toch gebruiken en regelmatig door trappen wat je een hoop benzine kost.> een 2.5 V6 zuipt wel meer:
– Welnee, 1600’s lopen gewoon ronduit duur in verhouding tot de V6, scheelt vrij weinig.> Jullie bekijken het alleen van de snelweg
– Mijn V6 loopt vrijwel even duur in de stad als op de snelweg, omdat deze gewoon te veel toeren maakt bij 120km/u (gem 1 op 12 zowel stad als snelweg)> Dus juist in de stad 1/2/3 komen het meest van toepassing en dan is zo’n 1.6 nog best zuinig, en een 2.5 echt niet
– Rijstijl aanpassen en niet van stoplicht naar stoplict trappen, en met de V6 schakelen bij hooguit 2500 toeren resulteerd in een gelijk verbruik bij gelijke porestaties van een 1.6> En het is zo wat je hebt gebruik je en wat je niet hebt kun je niet gebruiken,dus je gaat je vermogen van de 2.5 toch gebruiken en regelmatig door trappen wat je een hoop benzine kost.
– Mijn gemiddelde verbruik van mijn 2.5 V6 Caravan over de 2 gehele maanden dat ik hem heb is 1 op 11, daar zit een GOEIE 300km Duitsland bij, en een paar aanhanger ritten, en nog wat stoplicht sprintjes.bij the way, ik heb een licht opgefokte 1.6 16V, dat apparaat rijdt FLINK duurder als de V6!!!!!
Willem
21 juli 2012 om 09:33 #18048897@ sander2.5v6: Zat een beetje met de wegenbelasting en verzekeringspremie in m’n maag, buiten ‘t feit dat ik geen goede 2.5 kon vinden binnen m’n budget (no budget) toen ik een andere auto moest hebben. Aangezien ik volgend jaar op eigen kosten iedere dag 160 km ‘mag’ pendelen met de auto telt iedere euro. ;)
21 juli 2012 om 09:35 #18048898Wegenbelastig is niet duurder dan velen 1.8 16v en 2.0 16V modellen.
Verbruik is niet veel hoger als de bovengenoemde
Verzekering meestal zelfs net zo veel of goeiekoper..
Willem
21 juli 2012 om 09:45 #18048899dat blok eruit en een let erin, das leuk, voor 4000,- ben je wel klaar
21 juli 2012 om 11:17 #18048900Willem, licht opgefokt?
Ik neem aan dat je de Combo bedoelt?
Mantzel powerbox is naar mijn mening toch wel het betere werk21 juli 2012 om 11:46 #18048901@wim-v6 wrote:
Wegenbelastig is niet duurder dan velen 1.8 16v en 2.0 16V modellen.
Nou, wegenbelasting scheelt wel iets. 2.5jes liggen voor zover ik weet twee klasses hoger: boven de 1350 kg leeggewicht, à € 740 per jaar. Mijn 1.8 weegt 1242 kg en valt in dezelfde klasse als de 1.6jes (€ 560 per jaar). Een verschil van € 180 per jaar.
21 juli 2012 om 18:07 #18048902een 2.0i 16v ecotec kopen in plaats van 2.5 v6.
waarom?
de 1.6 in gebruikte staat zuipt toch al net zoveel als een goede 2l eco en als je die iets kietelt is ie net zo snel als een 2.5 v6.
behalve de i500 die qua looks en motor gewoon DE vectra b2 is die je moet hebben.
maar geloof mij ik heb een vectra b2 cdx 2.0i 16v aut met alleen spagetti lexmaul en nokken en chip van xer heeft met nieuw opgebouwd blok omdat de 2de zuiger gaar was heeft. en deze loopt net zo goed als een afgetrapte omega 2.5 24v v6 x25xe handbak!
enige bij automaat is dat je ook goed rustig in de file kan staan en alleen met een stoplichtsprint even goed moet opletten want een automaat reageert alleen goed als je het juiste moment hebt.
enige is dat je al die dingen zoals gasklep en egr even ook moet aanpakken maar das niet zoveel werk.22 juli 2012 om 09:47 #18048903@ Commodoreboy:
De 2.5 V6 en 2.5 V6 i500 Schelen kwa Prestaties vrijwel niks!!!!!
Zowel het Verbruik en de Belasting van de 2.0 16V en 2.5 V6 liggen gelijk!!
En je moet wel redelijk je best doen hoor, om een 2.0 16V gelijk te laten presteren als een V6… Je komt ten allertijden Koppel te Kort…
@ Lemmens: Mijn 2.5 V6 Statin Full Option Handbak weegt slechts 1338kg, Dat is wel 20kg zwaarder als een 1.8 of 2l motor.
Alleen is mijn verzekering goedkoper, omdat de V6en mindervaak door petjes bereden worden..
Willem
22 juli 2012 om 10:18 #180489041338 is inderdaad niet al teveel. Ben alleen maar uitgegaan van de gegevens van de RDW en weet dat ‘t ledig gewicht van een auto pure nonsens betreft en met de dag kan verschillen. Kwam laatst nog twee andere Vectra’s van mijn type tegen die allebei 30 kilo lichter waren. Zelfde optiepakket, niks anders eraan, een andere was 20 kilo zwaarder. BPM bedragen waren hetzelfde dus aan de aanschafprijs cq. optielijst ligt het dan ook niet.
Voor echt interessante verzekeringen ben ik helaas nog te jong… Val nog binnen de risicogroep (helaas). 8 schadevrije jaren interesseert ze helaas weinig. :(
Al met al is het dus gewoon even goed zoeken tot je een Vectra tegenkomt die op papier lekker licht is! king:
22 juli 2012 om 10:23 #18048905Dat alles heeft te maken met leeftijdsverschillen.
worden per Serie ingevoerd..
De B1’s zijn ook weer zwaarder op kenteken als de B2’s
een B1 V6 Caravan zit zelfs met handbak over de 1350kg heen.
Willem
Willem
25 juli 2012 om 15:05 #18048906Ik zou zeggen zet een een Mantzel powerbox op zonder verdere aanpassingen, blijf de huidige rijstijl houden.
Dan moet het wel iets zuiniger worden die auto en ook ietje sneller.
Een goede powerbox vind je voor 350 euro wel denk ik zo.27 juli 2012 om 18:48 #18048907Verbruiken van mijn V6 volgens redelijk secure BC:
>> HOEZO EEN V6 NIET ZUINIG:
Ik heb er weer een paar:
Gisteravond in berkel (alleen maar binnendoor) stond ze op:
daarna naar huis gereden vanaf berkel, dat is ook weer alles binnendoor (veel rotondes):
Vanmorgen bij onze loods in Rotterdam (Heijplaat):
Willem
en weer terug bij de loods in Den Haag (Forepark):
Van de loods Den Haag Weer naar huis (6km binnendoor / koude motor):
Willem
27 juli 2012 om 18:56 #18048908Veel hangt af van het rechtervoetje, dat weet jij evengoed als ik he Wim ;)
27 juli 2012 om 19:10 #18048909Jup, ik heb NIET!!!! Truttig gereden, laat ik het zo zeggen, als je me met een 1.6 dan wel 1.6 16V had gevolgd, had je het niet zo zuinig gered!!
Willem
27 juli 2012 om 19:16 #18048910@wim-v6 wrote:
Jup, ik heb NIET!!!! Truttig gereden, laat ik het zo zeggen, als je me met een 1.6 dan wel 1.6 16V had gevolgd, had je het niet zo zuinig gered!!
Willem
Compleet waar!
1.6 is absoluut niet zuinig in binnenstad..
Reed met die van mij 10 km naar werk en 10 km terug en had een gemiddeld verbruik van 450 tot 500 km op een tank, terwijl die op complete snelwegkilometers de 750 wel kon redden.
Echter moet ik wel zeggen dat onze pittige x16xel in de station met 3 ton op teller echt geen moeite had om een x18xe eruit te rijden :mrgreen: (maar kan ook aan ronald zijn rijden liggen ;), echter had ik ook weinig moeite met diverse wagens eruit rijden en dan niet allen kippenhokken! )
27 juli 2012 om 19:28 #18048911maar Kim haha, daar zeg je iets.
Laatst had ik het aan de stok met een Audi A3 TSi (2011) met S-line pakkent en Dikke S-line wielen, Dikke originele dubbele uitlaat in Chroom uitgevoerd, originele Xenon en Led dagrijlichten etc etc
Ik stamp met mijn Gare combo het gas in en huppa, Audi werd kleiner in de spiegel.
Kenteken opgezocht, t Bleek een 1.2TSi met wel 85 hele ras veulentjes haha, rijdt je in zo’n dik uitgevoerd karretje, word je snot gereden door een roestige herrieige combo haha…
Zal zijn Stropdas bijrijder wel raar hebben staan te kijken…
27 juli 2012 om 19:31 #18048912@wim-v6 wrote:
maar Kim haha, daar zeg je iets.
Laatst had ik het aan de stok met een Audi A3 TSi (2011) met S-line pakkent en Dikke S-line wielen, Dikke originele dubbele uitlaat in Chroom uitgevoerd, originele Xenon en Led dagrijlichten etc etc
Ik stamp met mijn Gare combo het gas in en huppa, Audi werd kleiner in de spiegel.
Kenteken opgezocht, t Bleek een 1.2TSi met wel 85 hele ras veulentjes haha, rijdt je in zo’n dik uitgevoerd karretje, word je snot gereden door een roestige herrieige combo haha…
Zal zijn Stropdas bijrijder wel raar hebben staan te kijken…
De Audi zal wel gelijk door naar de dealer gegaan zijn. voor een nieuwe ketting.
Tegen trappen kunnen die blokjes niet tegen.
27 juli 2012 om 19:34 #18048913@wim-v6 wrote:
maar Kim haha, daar zeg je iets.
Laatst had ik het aan de stok met een Audi A3 TSi (2011) met S-line pakkent en Dikke S-line wielen, Dikke originele dubbele uitlaat in Chroom uitgevoerd, originele Xenon en Led dagrijlichten etc etc
Ik stamp met mijn Gare combo het gas in en huppa, Audi werd kleiner in de spiegel.
Kenteken opgezocht, t Bleek een 1.2TSi met wel 85 hele ras veulentjes haha, rijdt je in zo’n dik uitgevoerd karretje, word je snot gereden door een roestige herrieige combo haha…
Zal zijn Stropdas bijrijder wel raar hebben staan te kijken…
hahah ja das waar…
Ronald lachte van de week ook een BMW uit met enkele uitlaat die een M logo op z’n kofferbak had en we draaien de snelweg op… konden hem wel bijhouden en met doortrekken op zich wel voorbij, maar ronald stond ff met grote ogen te kijken toen wij met 120 doorreden en hij nog ff flink door bleef spuiten :jerry En nog een ouwe bok achter het stuur ook! :jerry
27 juli 2012 om 19:39 #18048914@arjontje wrote:
@wim-v6 wrote:
maar Kim haha, daar zeg je iets.
Laatst had ik het aan de stok met een Audi A3 TSi (2011) met S-line pakkent en Dikke S-line wielen, Dikke originele dubbele uitlaat in Chroom uitgevoerd, originele Xenon en Led dagrijlichten etc etc
Ik stamp met mijn Gare combo het gas in en huppa, Audi werd kleiner in de spiegel.
Kenteken opgezocht, t Bleek een 1.2TSi met wel 85 hele ras veulentjes haha, rijdt je in zo’n dik uitgevoerd karretje, word je snot gereden door een roestige herrieige combo haha…
Zal zijn Stropdas bijrijder wel raar hebben staan te kijken…
De Audi zal wel gelijk door naar de dealer gegaan zijn. voor een nieuwe ketting.
Tegen trappen kunnen die blokjes niet tegen.
Of om in te ruilen! :jerry
boehoe werd aan snot gereden door een Combo wel te verstaan :D27 juli 2012 om 19:45 #18048915haha niet wetende dat er een 1.6 16V Benzineslurper in het vooronder ligt, met 125pk haha..
Willem
10 augustus 2012 om 16:47 #18048916Willem,
Buiten de powerbox heb je nog wat aangepast aan de aandrijflijn?
Kunnen de standaart homokieneten 20pk extra zonder morren aan?
Ik zit ook aan een chip en k&n luchtfliter te denken, maar als een powerbox goedkoper is kan ik die beter laten monteren.
Dat extra verbruik maakt me niet zoveel uit, in utrecht is de fiets en goede benen sneller dan een omega 3.0 v6 met al die drempels en stoplichten.
De vectra komt dus bijna nooit in de stad.
10 augustus 2012 om 16:58 #18048917tuurlijk kunnen die homokineten dat aan
het is niet ineens 300pk wat je er op zit.
op de z18xe en x18xe1 zitten dezelfde en de z heeft standaard al 125pk en 170nmeen chip moet je pas als laatste doen, dan heb je er pas je maximum effect van
een standaard 1.6 moet je niet chippen joh . . . dat is weggegooid geld.10 augustus 2012 om 17:16 #18048918Dat is een geruststellende gedachte.
Dwz dat ik hem bij de start met de bredere voorbanden ook wat meer kan belasten, 2000 toeren erop en dan de koppeling op.
Ik heb niet zoveel verstand van auto,s om motorisch veel aan te passen. Kleine beurt geven lukt me wel. maar dan houd het qua technische kennis wel op.
Wat zou je advieseren te laten doen om wat pk,s te winnen?
10 augustus 2012 om 17:26 #18048919Een diesel nemen !!
Lekker veel power, nog meer Nm’s en zuiniger !! :angel -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.