Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra B mistlampen inbouwen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2011 om 23:38 #17240740
hallo mede vectra mensen.
ik heb eigelijks een vraagje aan de mensen die erg veel van eem bumpers weten.
momenteel heb ik een vectra b CD uit 1996, en er zaten standaard mistlampen in.
alleen ik heb hier GEEN mislampen inzitten.
mijn auto heeft ooit schade gehad :thumbdown , en de vorige eigenaar heeft er denk ik niet voor gekozen om weer mistlampen te hebben.
nu kan ik echt nergens mijn kleur bumper vinden op de sloop :swear (rio verde kleur?) met mistlampgaten.
kan ik deze er zelf netjes inmaken? zonder dat de lak gaat basten :hmmz .
ik heb met toeval een setje B2 kapjes gevonden op de sloop, en ik dacht zelf mischien daar lijnen voor te kunnen tekenen op de bumper.
zodat ik er gewone lampen in kan doen.
maargoed, iemand anders nog tips?
26 augustus 2011 om 23:42 #17911139heb je wel ophangounten in de bumper dan????
Willem
27 augustus 2011 om 06:21 #17911140heb je is een foto van je bumper
27 augustus 2011 om 06:47 #17911141wat beide heren hier zeggen
aan de binnenkant van de bumper kijken of je:
een aftekening ziet van waar mistlampen horen te zitten
bevestigings punten ziet in je bumper.en anders af en toe op ebay kijken en bv zoeken op je kleurnr.
in de UK en in DE staan regelmatig groene bumpers.28 augustus 2011 om 00:37 #17911142ik heb wel de bevestegingen zitten, alleen de aftekening zit er niet in, anders had ik wel een gok gewaagt.
ik wil het liefst wel me eigen bumper gebruiken, of bij de lokale autosloop een bumper kopen in mijn kleur.
ja en de kleur, het is dat kleurtje wat ook op die tigra modellen zit, maar dat de dioverde ofzo.
ik zal nog wel de kleurcode zoeken.
alvast bedankt voor de reacties tot nu toe…. :thumb
28 augustus 2011 om 07:00 #17911143deze kleur groen? want dat is l359.
en als het afgetekend is meestal heel slecht te zien ff met een krijtje overheen wrijven dan kun je het goed zien.Erwin
28 augustus 2011 om 13:46 #17911144zal ik deze week even kijken voor je op de sloop hier in het dorp? (ligt een half uurtje bij je vandaan)
wat is je kleur code?29 augustus 2011 om 12:44 #17911145nee ik heb de lichtere kleur, ik heb wel foto’s maar ik weet echt niet hoe ik ze op het opel-forum moet zetten.
ook zitten er echt geen lijnen in om af te tekenen. heb al lang en breed gekeken, maar het enige wat erin zit zijn de ophangingen.
enne sjouke? welke sloop bedoel jij? ik ga bijna elke sloop af voor me astra en vectra haha.
29 augustus 2011 om 13:25 #17911146haha ik kom toevalig op marktplaats mijn type bumper tegen!~
dit is mijn kleur, helaas heeft deze ook geen mistlampgaten.
maargoed hierbij een kleur. http://link.marktplaats.nl/478490024″ onclick=”window.open(this.href);return false;
29 augustus 2011 om 15:16 #17911147@opelrulez1990 wrote:
nee ik heb de lichtere kleur, ik heb wel foto’s maar ik weet echt niet hoe ik ze op het opel-forum moet zetten.
ook zitten er echt geen lijnen in om af te tekenen. heb al lang en breed gekeken, maar het enige wat erin zit zijn de ophangingen.
enne sjouke? welke sloop bedoel jij? ik ga bijna elke sloop af voor me astra en vectra haha.
de jong hier in Twijzel
29 augustus 2011 om 16:44 #17911148eem daar staat wel een CDX in mijn kleur, alleen voor heeft hij een aanrijding gehad.
eem mijn kleur code is Z369 volgens mij.
ze hebben wel een nieuwe vectra gekregen op de sloop bij de jong. een zilvere 100 edition.
nette auto, alleen voor schade.
30 augustus 2011 om 09:16 #17911149maargoed, iemand die mij kan helpen mischien? ik vind mijn auto zo vreselijk goedkoop eruit zien.
mistlampen maken hem zeker wel af! maar ik weet niet hoe ik het gat moet maken.
als ze nou rond of vierkant waren, dan had het mij wel gelukt.
maar dat zijn ze niet en ja, hulp? wim? iemand?
30 augustus 2011 om 11:02 #17911150mistlamp er tegenaan schroeven
aftekenen met een stift aan de binnenzijde
met een dremel een halve cm binnen de lijn uitfrezen
daarna met een veil uitveilen tot het gat precies past.of je koopt die van marktplaats en ga je daar op “oefenen” ;)
31 augustus 2011 om 10:57 #17911151@opelrulez1990 wrote:
haha ik kom toevalig op marktplaats mijn type bumper tegen!~
dit is mijn kleur, helaas heeft deze ook geen mistlampgaten.
maargoed hierbij een kleur. http://link.marktplaats.nl/478490024″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kleurnummer is z369, maargoed ik neem aan dat de aansluitingen van de b2 lampen anders zijn dan van de b1…
31 augustus 2011 om 12:01 #17911152de stekker is hetzelfde
en b1 mistlampen staan wel een beetje onder spanning in een b2 bumperkwestie van b2 mistlampjes aanschaffen . . . zijn ook de kosten niet ;)
31 augustus 2011 om 21:17 #17911153nee ik heb gewoon een B1 haha.
maar ik had op de sloop van die B2 kapjes gevonden, en mocht ze wel hebben.
ik dacht dat ik die mischien wel kon gebruiken voor een tekening te maken in de bumper.
en waar ik het meeste mee zat, wat het feit dat me lak zou kunnen versplinteren.
of hoeft dat helemaal niet te gebeuren?
3 september 2011 om 22:20 #17911154Ik had in mijn astra GSI ook geen mistlampen zitten maar wel de stekkers.
Een maat van mij had wel mislampen in zijn gsi bumper dus bumper eraf gehaald en lampen eruit,
Stukje karton gepakt en het gat afgetekent op het karton (beide gaten dus 2 stukjes karton)Daarna heb ik de gaten in het karton gesneden met een stanleymes en over genomen op mijn eigen GSI bumper.
In het midden heb ik toen een gat geboord waar een decupeerzaagje door kan en heb het uitgezaagt (afteken lijn laten staan).
Toen heb ik de lampen gepast en gekeken waar nog wat weg gefreesd moest worden net zolang tot de lampen netjes paste en vastgezet op de bevestigspunten.
dus kort gezegt: even bij iemand met mislampen de gaten over nemen en “kopieren” naar je eigen bumper.
zonder mislampen:
met mistlampen:
misschien heb je hier wat me geholpen of heb je al wat gevonden.
gr.Paul
4 september 2011 om 18:57 #17911155http://www.schadeautos.nl/demontageautos.php?merk_demontage=opel&type_demontage=vectra” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier staan een aantal vectra’s.
Misschien staat jou juiste kleur met mistlampen er voor demontage wel tussen ;)
http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=399799#” onclick=”window.open(this.href);return false;
7 september 2011 om 09:52 #17911156ja me maatje is heel toevalig al een poosje terug geweest bij dezel sloop in duitsland.
alleen hij is vreselijk duur, en vraagt overal de hooftprijs voor.
een setje CDX achterlichten, kosten bij hem gebruikt 75,00! zucht….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.