Vectra B kilometerstand knippert

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B kilometerstand knippert

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Sven Bousema
    Deelnemer

Goeiedag,

eerste post op dit forum.

heb destijds een mooie Vectra B uit 2000 gekocht. Bij de proefrit zag ik dat de pixels van de kilometerstand al minder werden.

ik wist dat dit een “kwaaltje” was. Na de proefrit deden ze het allemaal weer.

na 2 week rijden. Is er eentje die minder word en knippert de stand heel lichtjes. Wat moet ik doen?

ik heb de accu al even los gehad omdat ik een idee had dat het iets met die spanning te maken had. Ben niet enorm technisch onderlegd

Corsa_GSi
      Deelnemer

Dat schermpje gaat op den duur gewoon kapot.

Heb ik ook gehad, dan registreren ze bij de APK een GT (geen teller) code en was geen afkeur.

Je kan op de sloop een andere tellerunit halen en kijken of die beter is, deze zal dan wel in geleerd moeten worden op jouw auto.

Ook bestaan er bedrijven die tellerunits repareren, maar of dit het waard is. :unsure:

Alien_Fromspace
        Deelnemer

Ik had hier ook last van in mijn Vectra B2 2001. De linkerhelft van de km stand werd vaak slecht belicht en daardoor kreeg ik bij een APK ineens een km stand die 10.000 lager was. Uiteindelijk heb ik een tellerunit uit een donor Vectra B1 overgezet, welke witte lampjes heeft i.p.v. de oranje die ik had. En mijn auto heeft nu inderdaad ook een “onlogische km stand” bij de RDW.

Die donor tellerunit heeft het nu zo’n twee jaren volgehouden, maar toevallig van de week zag ik dat deze nu ook een keer een verlichtingsprobleem had. Reken je dus niet rijk met een donor unit :(.

Ik heb geen idee bij welk bedrijf en voor welke prijs dit goed opgelost kan worden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.