Vectra-B Hatchback Safelock probleem! (Opgelost)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra-B Hatchback Safelock probleem! (Opgelost)

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    total_recall

Hoi allemaal,

Eergisteren heb ik per ongeluk de sleutel 2x dicht gedraaid van de auto, alles viel in safelock.
      Nu op eerste inblik geen probleem, dacht ik :???:

Dat bleek van verre weg waar te zijn, de linker passagier achterdeur wil met geen mogelijkheid meer open.
      Nu dacht ik ik ga rondneuzen op google en hier op t forum.
      Heb deze link gevonden al heb ik geen Zafira :hmmz http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=187&t=177045&p=2332922&hilit=Safelock+verwijderen#p2332922

Ik heb al gedaan:
      *Deurbekleding van binnenuit zo goed mogelijk weg gehaald kreeg niet alles weg, en heb bedrading doorgemeten.
      Deur mechanisme krijgt voldoende stroom en bekabeling reageerd goed op open en dicht dus dat is het probleem niet

*De hele boel met WD40 zeiknat gespoten mocht ook niet baten, want ik kom niet in het mechanisme zelf.
      *Stekkers van de CV allemaal eraf gerukt en erop gezet, ook niets
      *Accu eraf gehaald en weer op gezet, een keer 5 min gewacht 1 uur gewacht een hele nacht gewacht, helpt ook niets
      *Zachtjes op het mechanisme geklopt met een lichte hamer, ook dat is tevergeefs.
      * Contnu spanning erop gezet in de hoop dat ie toch nog losschiet met dat ik de rest open en dicht doe helpt ook niet.
      *Wachten op dat het vanzelf losschiet is NOT DONE dit i.v.m APK die eraan gaat komen (begin juli) en dan moeten alle deuren OPEN kunnen van binnen uit :hmmz :???:

Wat kan ik nog doen? om het werkend te krijgen

PS; Heb uit voorbaat de CV kabels afgesloten van al mijn andere deuren om dit niet nog eens te krijgen op mn bestuurders deur, benzineklep en kofferbak na :fy1 :argue

bart-gsi
      Deelnemer

als je je de bestuurdersdeur opent.. kun je dan niet bij alle deuren gewoon het pinnetje omhoog trekken zodat deze van slot gaat??

ik ben een leek op dit gebied… ik heb nog geen vergendelingsproblemen gehad met mijn vectra b

wim-v6
        Deelnemer

Als de cv motor niet meer werkt gaat ie meestal ook niet meer van safelock.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

total_recall

@ Bart GSI

Nope palletje en klink alles werkt behalve dat motorretje

@WIM

Is er nog wel een optie om de deur open te krijgen? of is het gewoon een vette afkeur en kan die de sloop op omdat ik de apk er never nooit meer op krijg bij een vastzittende deur?

bart-gsi
            Deelnemer

als je de passagiers deur voor open doet.. kun je dan 2 scharnieren zien en 4 bouten??
              zo ja, wat als je die 4 bouten verwijderd en de kabelboom los haalt?? zou dat kunnen denk je??

.. enig moment later…. laat dit idee maar zitten.. ben het slot vergeten in het plan mee te nemen :P

gwriemersma
              Deelnemer

Hebje dit onlangs ook gehad bij golf van een kennis heeft veel moeite gekost maar heb het voor elkaar gekregen hierbij wel het slot vernield maar goed daar zijn nieuwen voor te krijgen

total_recall

@bart-gsi wrote:

als je de passagiers deur voor open doet.. kun je dan 2 scharnieren zien en 4 bouten??
                  zo ja, wat als je die 4 bouten verwijderd en de kabelboom los haalt?? zou dat kunnen denk je??

.. enig moment later…. laat dit idee maar zitten.. ben het slot vergeten in het plan mee te nemen :P

He bart :D strak plan .. als de deur open kon inderdaad :jerry denk eerder een kan koffie of 2 en dan weer verder knutselen

@gwriemersma wrote:

Hebje dit onlangs ook gehad bij golf van een kennis heeft veel moeite gekost maar heb het voor elkaar gekregen hierbij wel het slot vernield maar goed daar zijn nieuwen voor te krijgen

veel moeite maakt me niks uit .. als het slot naar de klote gaat ook niet .. liever dat hij open gaat en ik zelf een goeie nieuwe (of 2e-hands van mij part) slot erin kan zetten
                  dus als je een kleine how-to voor me hebt om het te openen zonder een extra reparatie kosten bij de garage graag! :D

bart-gsi
                  Deelnemer

ja ik kreeg een beetje het idee van suicide doors.. dus voorzijde open maken en dan de deur opzij trekken om dan bij het slot dat plaatje van het chassis te schroeven en de deur er helemaal uit te pakken…maar dat was na wat stevig denk werk niet zo succesvol :P

total_recall

Ik heb het gevonden! :wors
                      Eerst een voorbeeld van hoe de module er echt uit moet zien :P

en dan nu mijn :wtf reactie toen ik de mijne zag vanuit buitenkant waar de deurklink verwijderd is door mezelf offcourse king:

Ik mis duidelijk een rond dingetje dat hoort te bewegen volgens mij :hmmz
                      In elk geval heb ik lopen peuteren zoals je ziet aan de kleine krasjes om het ding weer op zn plek te krijgen,
                      toen mij inviel dat ik iets raakte maar dat ding niet terug kreeg.
                      En de deur een ietsie pietsie open ging ben ik verder gegaan peuteren, mini schroevendraaier verticaal ingestoken in t gat en kwam ik er achter dat,
                      dit toch echt de enige oplossing is om hem nog open te krijgen.

Nu op zoek naar een andere module, en heb alle onnodige niet meer op CV staan
                      wat een pokke ellende die safelocks .. leuk joh als je kind erin zit :hmmz ..
                      kan je niks meer als alleen een raam inslaan :argue :fy1

EDIT: als het de Safelock was .. geen idee ik ga er wel vanuit .. of t kwam doordat ronde ding .. :hmmz ? who can tell

Nu nog enige en goed functioneerde aangesloten zijn: Benzinedop en kofferklep (benzinedop kan niet anders) bijrijders kant is ook nog goed maar preventief eraf gehaald.

kimmiej666
                      Deelnemer

Lijkt erop dat ze dan al eens wat hebben gedaan om safe lock eraf te krijgen.

Hier ook ooit safe lock gehad, en als je daar dan met de schroevendraaier en hamer een ram geeft, mol je em en schiet ie eraf.

Vervangen is altijd een must erna.

total_recall

Hey kimmiej666,

Daar zat ik ook al aan te denken dat er al iets mis mee moest zijn, het is gisteren vervangen en alles werkt weer naar behoren :thumb
                          Ook al is het achter en bijrijders portier handbediening .. ze gaan weer voor de APK open.

kimmiej666
                          Deelnemer

Is ook wel echt een vectra kwaal hoor ;)

Zelf ook bij beiden wagens last van gehad.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.