Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B – ECO lampje doet het niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2010 om 10:26 #17221545
Goedemiddag,
Ik heb gister een Vectra B 1.6 16V gekocht, waar ik welgeteld 1 klein probleempje mee heb kunnen vinden: Het lampje van het ECO knopje doet het niet (na indrukken gaat de compressor wel netjes uit, alleen het lampje doet het niet). Ik heb de schakelaar er al uitgehaald en op een voeding aangesloten: Dan doet het lampje het wel.
Waar moet ik dit probleem zoeken? Ik heb er niet heel veel trek in om het halve dash te moeten slopen dus ben erg benieuwd of iemand tips heeft waar te beginnen.
Ook ben ik op zoek naar het electisch schema van de airco.
Bedankt!
23 mei 2010 om 10:55 #17676285zo . . . tijdje niet actief geweest zie ik wel ;)
zal waarschijnlijk lampje/ledje vervangen zijn in de schakelaar.
maar uuuuuh . . . :kewlpics van de nieuwe ride ;) *hint*
23 mei 2010 om 11:30 #17676286welkom hier, of je gaat ff op de sloop kijken naar een andere schakelaar.
23 mei 2010 om 19:20 #17676287origineel gepost door sw_reijnders
zo . . . tijdje niet actief geweest zie ik wel ;)zal waarschijnlijk lampje/ledje vervangen zijn in de schakelaar.
maar uuuuuh . . . :kewlpics van de nieuwe ride ;) *hint*
Is idd een poosje geleden. Eerst had m`n vader een Vectra en zocht ik daarvoor wel eens info. Nu ben ik dus zelf eigenaar.
Maare, het is dus niet de schakelaar… als ik die aansluit op m`n labvoeding gaat het lampje WEL branden. Ook hoor ik de compressor uitschakelen als ik de ECO knop in druk… Kortom de knop functioneert naar behoren.
Wat ik dus eigenlijk wil weten: Waar zit de controle unit van de airco en welk draadje is voor het ECO-knop-lampje??
Bedankt!
23 mei 2010 om 19:35 #17676288sw_reinders heeft hier op het forum een paar links geplaatst om Haynes handboeken te downloaden :wors
Daar staat al het een en ander in.Effe zoeken op “Haynes” in het Vectra gedeelte.
23 mei 2010 om 20:03 #17676289klopt . . . thx 4 the credits commo ;) . . . die staan ook in het How’to topic boven aan en op VTN in het documentatie topic.
http://www.vectrateam.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=6945
Graag dit topic wel schoon houden van geouwehoer ;)24 mei 2010 om 15:32 #17676290Dank!
Met het shema ben ik een stuk verder gekomen!
Achter de airco knopjes zit de elektronica van de airco. Hierin zit onder andere de schakeling voor de ECO knop met als uitgang een solid state relais: de VND05B
Zie http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/stmicroelectronics/1100.pdf
Ik heb op pin 6 een draad gesoldeert, naar buiten gevoerd en de zooi weer ingebouwd. Als ik de ECO knop indruk meet ik netjes een logische 1 maar op pin 7 meet ik geen output (ping 7 loopt naar het ECP lampje).
Volgende stap is zo`n IC ergens zien te scoren aangezien conrad het artikel niet kent.
Komt goed, dank voor de hulp!
Remco -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.