Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B, bj 2000, 1.6xel, sport edition, wil niet starten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2012 om 12:22 #18000838
prima
is dat iig getest!!kun je weer wat uitsluiten.
1 maart 2012 om 12:25 #18000839@wim-v6 wrote:
je kan het paarse relais (met blauwrode draad aan de stekker) doorlussen, kan je kijken of er voldoende brandstof word aangevoerd.
Willem
Willem, ik begrijp dat ik niet snugger ga overkomen, maar de blauwrode draad doorlussen naar???
Ik zie namelijk wel de blauwrode draad, de bruin-groene draad en twee zwarte die in mijn optiek de massa zullen zijn.Laat maar btw, ben er uitgekomen!
1 maart 2012 om 12:29 #18000840Wat ik wel merkwaardig vind is dat als ik mijn contact aan doe, niet alle lampjes meer oplichten incl MM?? Het beperkt zich tot abs, olie, handrem. :wtf Dus @ Bas, nou weet ik nog niet met zekerheid of dat ook echt het geval is.
1 maart 2012 om 15:31 #18000841@sw_reijnders wrote:
prima
is dat iig getest!!kun je weer wat uitsluiten.
Bas, de tip van Willem dat er stroom moet binnenkomen heb ik opgevolgd, helaas komt er niets binnen op de relais. Kabelbreuk? En als ik het correct heb zie ik dat die kabel doorloopt naar de stekker van de lambda sensor. Of zit ik er naast? Er hoort, zo las ik op AMT forum, twee keer + te zijn, bij mij is er 2x niets. De zwarte relais die er tegenover zit krijgt wel 1x + binnen.
1 maart 2012 om 16:49 #18000842zwarte relais wat er tegenover zit is denk ik voor koplampsproeiers . . . heb je die?
die staat in principe los van je brandstof systeemgaat er een rode draad naar je paarse relais?
daar zou constant 12v op moeten staan1 maart 2012 om 17:54 #18000843@sw_reijnders wrote:
zwarte relais wat er tegenover zit is denk ik voor koplampsproeiers . . . heb je die?
die staat in principe los van je brandstof systeemgaat er een rode draad naar je paarse relais?
daar zou constant 12v op moeten staanJa die zitten standaard op de sport toch? Maar de blauwrode draad geeft geen + stroom, heb het gebrugd met die van de zwarte relais en toen gestart, maar nog niets. Heb ook gechecked of er stroom op kwam en dat was wel het geval. Denk je kabelbreuk?
1 maart 2012 om 18:48 #18000844nee geen blauw rood, maar echt knal rood
pin 2 van het relais1 maart 2012 om 19:09 #18000845@sw_reijnders wrote:
nee geen blauw rood, maar echt knal rood
pin 2 van het relaisBas, no sh#t, maar heb echt op de paarse relais alleen blauw rood, bruin groen en 2x zwart. :hmmz
1 maart 2012 om 19:20 #18000846ah oke
had de verkeerde tekening voor mn neus in TIS :)
nog steeds PIN 2, maar dan zwart zou constante plus moeten zijn :)1 maart 2012 om 19:22 #18000847@sw_reijnders wrote:
ah oke
had de verkeerde tekening voor mn neus in TIS :)
nog steeds PIN 2, maar dan zwart zou constante plus moeten zijn :)Yep, zwart op de zwarte relais geeft stroom, op paars niets…. :(
1 maart 2012 om 19:53 #18000848check de zekeringendoos eens bij je accu
daar zitten als het goed is je hoofdzekering van 20A
die zijn volgens mij een slagje groter dan normale zekeringen.
zijn ze daar heel, check ze dan eens onder je dashboard.1 maart 2012 om 19:57 #18000849De hoofdzekering van 20 amp is kapot, die heb ik vervangen maar zonder succes
1 maart 2012 om 20:22 #18000850meten of bij paarse relais rode / zwarte draden + geven auto op Contact..
Willem
1 maart 2012 om 20:48 #18000851ja, maar ja er is toch een reden dat een 20A zekering kapot gaat
zal toch ergens kortsluiting zijn.1 maart 2012 om 20:49 #18000852jupzz..
Sprint ie weer, zal die moeten zoeken waar het lek zit.
Draadboom in de goot langs het paravan gaat vaak kapot aan de bijrijders zijde waar ze de goot uitkomt…
Willem
2 maart 2012 om 15:52 #18000853Ok ben ik weer! Na het vervangen vd hoofdzekering krijg ik op de zwarte kabel wel stroom. Bruggen mocht nog steeds niet baten. De blauw rode draad is en blijft nog steeds dood. Wat ik begin te vermoeden is dat mijn startonderbreker hier een rol in speelt. Bij het bruggen zou er toch wat moeten gebeuren??? Kan het zijn dat mijn transponder niet meer communiceert met de computer? Dat zou willen zeggen dat hij niet vd start blokkering af gaat. In dat geval ben ik mooi zuur vermoed ik / hoor ik om me heen. Wat denken jullie?
2 maart 2012 om 17:31 #18000854tja kan, maar weet je wat het is . . . wij hebben de auto hier niet voor ons neus.
tis moeilijk van een afstandje een diagnose te stellenmaar feit is wel, dat als je startonderbreking actief is . . . je MM lampje knippert.
(heb dat al proefondervindelijk vastgesteld ;))2 maart 2012 om 17:58 #18000855Bas, nogmaals dank voor de snelle reacties! king: Bedoel je dat als de onderbreker dwars zou liggen, de MM lamp zou knipperen? Dat doet ie dus niet…. Als de blauw rode draad dus een breuk heeft, moet ik de hele draad door de auto gaan volgen en het stuk vervangen wat een breuk heeft. Ik weet niet of ik al eerder had gezegd, maar de bruin groene draad onder de paarse relais is onder het relais een stukje bloot door een knik. Kan diteen begin zijn of zit ik er dan naast?
2 maart 2012 om 21:08 #18000856dat zou kunnen…
Willem
2 maart 2012 om 21:53 #18000857@wim-v6 wrote:
dat zou kunnen…
Willem
Willem, zou bij het uitlezen van de computer naar voren komen dat er problemen zijn met de transponder? Of is dat op een andere manier te achterhalen?
Met dat zou kunnen bedoelde je toch dat verhaal van de bruin groene draad? :hmmzMaar ook jij bedankt voor het meedenken en de aanwijzingen die je goed geeft! :wors king:
2 maart 2012 om 21:56 #18000858transponder of startonderbreker geeft een knipperend mm lampje..
Storingen in de sleutel of startonderbreker kan je uitlezen met de Op-Com in de motorcomputer of startonderbreker Unit..
jupzz de kabel bedoelde ik..
ik had de kabels door ter hoogte van de veerpoot bijrijders zijde, waar de kabels uit de grote goot kwamen aan het schutbord..
Willem
2 maart 2012 om 22:03 #18000859Okido, ik zal morgen bij het ochtendgloren wel de veerpoot checken, zie nu toch niks :sleeping Als het goed is wordt morgen de computer uitgelezen en zal er meer duidelijk moeten worden, of niet….
Als de info niets geeft, kan ik er rustig van uitgaan dat het hier een kabelbreuk betreft toch?2 maart 2012 om 22:16 #18000860deze bedoel ik.. effe de goot openen… kabels eruit tillen en Controleren
2 maart 2012 om 22:19 #18000861Willem, Geweldig! king: king: :wors :wors Ik ga morgen meteen aan de slag om die goot na te lopen
3 maart 2012 om 11:34 #18000862Vanmiddag wordt mijn auto uitgelezen en doorgemeten, heeft iemand toevallig ;) het schema van de computer als het gaat om de startblokkering? Dan kunnen we die ook uitsluiten of niet….
Kabelbreuk is zo op het eerste gezicht niet te zien, heb de boom nagelopen. Wat mij wel opviel was dat er twee stekkers in de kabelgoot lagen die los gekoppeld zijn, hoort dit zo? De een lag verder dan de ander dus ga ik er vanuit van niet. :hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.