Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra b automaat slaat soms af
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2009 om 12:38 #17208842
Hallo,
Ik ben tegen het eerste probleempje aangelopen.
Als ik afrem met de vec, dan daalt de toeren naar onder de 500 en neigt hij af te slaan, bij stilstand, schiet de toeren dan omhoog naar de 1200 waarna hij terugzakt naar de 800, en blijft hierna schommelen, bij het rijden merk je niks, tis best lastig want af en toe zakt hij te ver terug en slaat hij af.
Wie weet wat dit is?
oja heb een vec 2.0 16v aut4. uit 2000
10 februari 2009 om 12:44 #17466353stappenmotor vervuild ?
gasklep schoon ?
pakkingen van de luchtinlaat gaar ?waneer heeft de auto voor het laatste een “kleine” beurt gehad ? (olie + filter, benzine filter, lucht filter)
10 februari 2009 om 13:15 #17466354zal wel het beruchte carter-ontluchtings-gaatje zijn in de gasklep.
wim heeft hier een hele mooie beschrijving van in de how-to.de x18xe/x20xev’s hebben hier het meest last van.
ff op boren tot 1 a 2 mm
10 februari 2009 om 13:21 #17466355had die beschrijving ook gezien, alleen is dat ding al gemonteerd, is er ook een how to hoe dat ding te demonteren?
10 februari 2009 om 13:21 #17466356origineel gepost door 1985
stappenmotor vervuild ?
gasklep schoon ?
pakkingen van de luchtinlaat gaar ?waneer heeft de auto voor het laatste een “kleine” beurt gehad ? (olie + filter, benzine filter, lucht filter)
2 weken geleden
10 februari 2009 om 14:25 #17466357origineel gepost door opel4ever
had die beschrijving ook gezien, alleen is dat ding al gemonteerd, is er ook een how to hoe dat ding te demonteren?ja in die how-to ;)
origineel gepost door wim-v6
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:
==================================================
EXTRA:
maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger
maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:
– Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
– probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.Willem
10 februari 2009 om 15:37 #17466358Lijkt me toch wel handig dat ie af en toe afslaat anders zou je alleen maar rechtdoor rijden :jerry:jerry
Maar ff zonder gein zal inderdaad het carterontluchtingskanaal(ook leuk voor scrable) zijn.:afro
10 februari 2009 om 17:24 #17466359origineel gepost door opel4ever
had die beschrijving ook gezien, alleen is dat ding al gemonteerd, is er ook een how to hoe dat ding te demonteren?heel simpel :)
gaskabel en alle slangen los halen (mag niet moeilijk zijn anders zou ik het laten doen :P)
daarna 4 boutjes los draaien waar die mee fast zit op het inlaatspruitstuk en voila …dan kun je die andere how 2 gebruiken daar ligt ie op zijn kop ;)
well even een nieuwe pakking ertussen halen en de ouwe helemaal verwijderen :thumbup
10 februari 2009 om 21:31 #17466360ok, dan bestel ik een nieuwe pakking, en ga vrijdag aan de gang!
tnks voor de tips.
11 februari 2009 om 15:28 #17466361Ok ik ga morgen beginnen,
Als ik alles demonteer, heb ik meteen de kans om de pakking ook te vervangen, welke moet ik dan vervangen, ik las iets over voetpakking gasklephuis.
Is dit de enigste?
11 februari 2009 om 18:41 #17466362die moet je vervangen ja. deze word bedoeld.
Willem
13 februari 2009 om 10:11 #17466363ZO,
Zoals gezegd gisteren flink aan het sleutelen geweest aan de vec.
Gasklephuis eraf gehaald, aanslag op de klep bleek mee te vallen, alleen de carterontluchtingskanaal zat dus potdicht.
Alles met remmenreiniger schoongemaakt, en gaatje opgeboord, tevens stappenmotor gereinigd en teruggeplaatst.
Meteen ook de egr afgedopt, met een ijzer plaatje en pakkingsmateriaal.
Alles meer gemonteerd en rijden maar, pakt nu veel beter op, geen rare rookpluimpjes meer en loopt nu weer goed stationair :)
13 februari 2009 om 11:12 #17466364voila!!!!!
en weer een tevreden vectra-rijder :)
En nu wordt dat dus gewoon weer genieten van elke gereden km :wors13 februari 2009 om 17:41 #17466365totdat het gasklephuis 4 x sneller weer vuil is dankzij het gaatje opboren:sleeping
13 februari 2009 om 17:45 #17466366Maarja, dan weet ik wel wat ik schoon kan maken, en kan waarschijnlijk het gashuisklep schoonmaken zonder alles los te halen om het gaatje open te maken
13 februari 2009 om 20:49 #17466367origineel gepost door monta
totdat het gasklephuis 4 x sneller weer vuil is dankzij het gaatje opboren:sleepingis dat al bewezen dan ;) . . . ben er nog niet overtuigd van.
13 februari 2009 om 20:59 #17466368origineel gepost door monta
totdat het gasklephuis 4 x sneller weer vuil is dankzij het gaatje opboren:sleepingZeg kan jij ook positieve berichten posten.
Of ben je zo’n negatief persoon.:hmmz
14 februari 2009 om 07:37 #17466369origineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door monta
totdat het gasklephuis 4 x sneller weer vuil is dankzij het gaatje opboren:sleepingis dat al bewezen dan ;) . . . ben er nog niet overtuigd van.
Dat is nog zeker niet bewezen.
Door dat pijpje komt namelijk geen vuil binnen.
via dit pijpje word alleen de klep bediend van de carterventilatie.
Je gasklep word juist smerig indien deze klep niet werkt omdat het gaatje dicht zit.
dan krijg je meer drukopbouw in het varter, wat meer olie restanten in het inlaat tot gevolg hebt.
deze dikkere carterventilatie slang zit VOOR de gasklep en zal de gasklep dus juist bevuilen.
Dus nee, is niet bewezen.
Willem
14 februari 2009 om 10:05 #17466370origineel gepost door arjontje
origineel gepost door monta
totdat het gasklephuis 4 x sneller weer vuil is dankzij het gaatje opboren:sleepingZeg kan jij ook positieve berichten posten.
Of ben je zo’n negatief persoon.:hmmz
zeg arjontje!
Ik typ wat ik wil vriend..moeten we het dan maar overal met elkaar eens zijn over dingen??
ben je soms bang voor discussie’s?
ik zeg alleen maar mijn bevindingen,meer niet!
en als je er niet tegen kan,dan lees je het toch lekker niet..zo simpel als wat:thumbup14 februari 2009 om 19:34 #17466371das toch knap, dat hij bij jouw vervuild.
dit pijpje zit NA de gasklep, kan m dus niet ernstig vervuilen.
deze vervuiling komt mee via de DIKKE slang van de carterventilatie.
omdat je carterventilatie weer goed werkt, en je motor wat onderdruk heeft ivm slijtage van het onderblok, zal er inderdaad meer vervuiling in je inlaat komen. (olie komt in dampvorm via de dikke slang bij de gasklep terecht)
dat word dus niet veroorzaakt door het dunne slangetje, maar doordat het systeem carterventilatie werkt zoals het hoort.
Willem
25 juli 2009 om 18:45 #17466372volkgens mij denkt monta dat ie de baas is over dit forum…., en het valt me wel op dat jij alleen maar dezelfde mensen pakt….
25 juli 2009 om 18:49 #17466373origineel gepost door bettus accu
volkgens mij denkt monta dat ie de baas is over dit forum…., en het valt me wel op dat jij alleen maar dezelfde mensen pakt….Gelukkig is dit probleem al opgelost.
Deze meneer/mevrouw is niet meer op dit forum.;)26 juli 2009 om 07:13 #17466374haha, dit is erg ouwe kaas, onze beterweter is al een tijdje van het forum.
en intussen is al lang en breed, bewezen dat de meeste Gaskleppen na deze modificatie die tegenwoordig ook door de opel dealers word uitgevoerd je gasklep keurig schoon blijft.
zelfs bij versleten motoren, waarbij de carterdruk wat hoger is blijft de gasklep schoon.
dit komt om dat door het vacuum systeem goed werkt, juist een onderdruk heerst in de carterventilatie wanneer de motor belast word, en dan juist geen olieresten richting gasklep worden gedrukt.
Lang leven de mensen die er wel over nagedacht hebben….
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.