Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B ’98 raar cv probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2014 om 18:51 #17265500
Hi! Ik ben nieuw hier en eigenlijk lid geworden omdat ik sinds kort een opel rijder ben geworden.
Ik heb deze week een vectra B 1.6 16V uit 1998 gekocht. Nu is er iets geks met het slot en de CV. Ik heb twee sleutels erbij gekregen. Een sleutel start de auto maar opent niet de CV (bestuurders deur slot, enige slot) terwijl de andere sleutel wel de in het slot kan draaien aan de bestuurders deur en de CV ontgrendelt maar niet de auto start.
Nu heb ik de afstandsbediening van de start sleutel aan de gang en die opent alle deuren en het kofferdeksel, behalve de bestuurders deur. Als de bestuurders deur ontgrendeld is (knopje omhoog) dan kan ik met de AB alle deur sluiten (behalve bestuurders deur) maar ze gaan direct ook weer allemaal omhoog. Als alle deuren gesloten zijn. dan kan ik met de AB alle deuren inclusief koffer openen behalve de bestuurdersdeur.
Mijn vraag: wat kan hier aan de hand zijn? Ik kan de sleutel die de bestuurdersdeur opent niet opnieuw inleren omdat ik de auto hiermee niet op contact krijg. En met de startsleutel (waarvan de AB het wel doet) de auto op contact zetten en dan op open knopje van de andere sleutel duwen heeft niet geholpen.
Raar en complex verhaal, maar ik hoop dat een van de experts hier mij kan helpen. Ik lees veel over safe lock? Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft. Koffer deksel ontgrendelt ook niet als ik met sleutel de cv ontgrendel.
ps: mocht dit ergens al eens aan bod gekomen zijn, mijn excuses. Ik heb gezocht maar niks gevonden.
Groet,
Lebas
24 april 2014 om 20:24 #18230707Als je de sleutel neemt waar je de auto mee kan starten, je steekt hem in het contact en zet het contact op (niet starten) dan druk je beide knoppen in van je afstandsbediening. Je auto zou nu moeten reageren met even dicht en open te gaan. Doe dit met beide sleutels en ze zouden normaal moeten werken.
De sleutel waar je niet mee kan starten moet je even mee naar de dealer gaan om deze de goede code te laten inleren.
Het feit dat je slot aan je bestuurdersdeur niet reageert vrees is dat het motortje van je bestuurdersdeur de geest heeft gegeven wat toch een vrij bekend probleem is bij de Vectra B.
Grtz Seth
25 april 2014 om 10:27 #18230708Portierslot motor kapot in bestuurders deur, niet meer en niet minder
Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk
25 april 2014 om 10:32 #18230709Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga vanmiddag even kloten. Ik zat zelf te denken dat een van de sloten vervangen is ooit? Heel raar dat een sleutel start en een in het slot past?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.