Vectra B 2001 station kraakt/piep achter

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B 2001 station kraakt/piep achter

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    richardschaeks
    Deelnemer

Hallo,

mij viel het gister op dat me vectra ontiegelijk kraakt/piept achter ergens, ik heb daar al eens van die busjes vervangen voor maar dit mocht niet baten
      ik heb het wiel eral af gehad en alles,
      in juli dit jaar zijn er achter nieuwe schijven met blokken en sigmenten opgekomen, toen kraakte die al en heb ik die busjes vervangen(waren geperst) apk afkeur, wiel had wat spelling!
      Als je de auto opkrikt en de wielen vrij maakt hoor je het juist niet, bij drempels is het echt heel erg het geluid, dus moet ik zoeken in een op en neer gaande beweging? ook als ik in of uitstap hoor je het al, en als het hard regent gaat het geluid weg, waarschijnlijk omdat dan iets nat word! geluid lijkt linksachter het ergste te zijn!

Nu was ik gister dus bij de action op de parkeerplaats en toevallig reden er 2 vectra’s met hetzelfde geluid!

auto heeft 206500 gelopen en de veren of brekers zijn achter nog nooit vervangen!

Iemand enig idee?

Henk042
      Deelnemer

Bij mij waren het de rubbers van de achterste
        stabilisatorstang. Zijn 2 rubbers, waar de stang in
        beweegt, en relatief gemakkelijk te vervangen.

Henk

Smithy
        Deelnemer

Ik ben met hetzelfde probleem bij de dealer geweest,
          alleen dat het zich bij mij vooral rechtsachter bevindt, en maar af en toe te horen is…
          hij heeft ‘m op de brug gezet zei mij dat het de handrem is die piept :wtf

dus ik ben wel benieuwd wat jij als oplossing vindt, ik ga deze week eens bij een andere garage een opinie gaan vragen.

Jeroen

richardschaeks
          Deelnemer

Ik heb vandaag ff de handrem losgesteld in de auto zodat deze het niet meer deed en ben ermee gaan rijden! geluid blijft bestaan! ik heb me remdelen vervangen in juli dus vond het al vreemd!

opelpower89
            Deelnemer

hey schaeks
              dit had me ooms station ook
              ff de rubbers van de stabi vervangen en t is weg !

gr

Smithy
              Deelnemer

dan ga ik dat ook eens doen, heb begrepen dat dit gemakkelijk zelf te doen is?
                juist nog een vraagje, draagarmrubber, is dat de juiste benaming van deze rubber?

edit : ik zoek op http://www.mister-auto.be de rubber, maar geraak er niet wijs uit de welke het is (ben nogal een auto-leek ;) )
                iemand die me kan helpen? :)
                Jeroen

richardschaeks
                Deelnemer

deze heb ik toen vervangen, zaten geperst, geluid was toen niet weg!

http://www.mister-auto.nl/fl/draagarmrubber/febi-bilstein-17376_g251_a10117376.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Smithy
                  Deelnemer
                    Famempeters

dat zijn inderdaad de rubbers die het meeste overlast geven .

ik als zeg maar beun heb zelf ook een station en die maakt ook kraak en knars geluiden als je een 1/2 uur op weg bent is het rustig tot de volgende dag .

ik heb al 35 jaar opel en nog nooit een gehad die niet kraakte heb er hier wat om me heen en zolang ik ze hoor maak ik me geen zorgen hoort een beetje bij de auto . altans dat is mijn besheiden mening ook mijn 3,2 liter omega b2 van 2002 was niet stil en dan hebben we het over het top model ja ook als hij ff gereden had was het weg .
                      ik vind het best spuit wd 40 er 2x per jaar op en klaar .

Bert

Smithy
                      Deelnemer

ok, maar ik zou ze toch eens willen vervangen… voor welke zou ik dan het beste gaan, Febi Bilstein of Moog?

D.J.R.
                        Deelnemer

Heb ik ook last van alleen bij die van mij dweilt de achterkant van links naar rechts.
                          Heb hem bij een beun in onderhoud (werkt overigens bij een VOD) maar lied mij zien dat de draagarm rubbers dwars over midden lagen aan beide kanten en dat veroorzaakt ook een gekraak en gepiep.

Dirkjan

richardschaeks
                          Deelnemer

ja dat dweilen voel ik ook!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.