Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B 2001 portier sedan gelijk aan hatchback?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2014 om 09:54 #17266388
Zo, dat is lang geleden dat ik hier iets heb gemeld.
Over het algemeen prima nieuws, want dit betekent dat de huidige Vectra het prima doet.Ik ben helaas alleen twee portieren nodig. Het roestmonster heeft zich een weg gevonden in mijn linkerportieren, volgens mij voornamelijk door invloeden van buitenaf (en bagger lapwerk van de citroendealer die hem verkocht).
Mijn vraag is dus of een deur van een hatchback ook past op mijn sedan (2001). Ze ogen ernstig gelijk, en snel googlen lijkt dat te bevestigen, maar ik wil het hier ook nog even vragen.
En heeft iemand ervaring met problemen die ik kan verwachten met uitwisselen van deuren? Alles wat ‘potnagel’ vast zit lijkt me vervelend te vervangen en kan ik wellicht beter inclusief kopen indien mogelijk? Ik wil alleen een deur uitwisselen als dit goedkoper is dan de roest goed laten verwijderen (dus voornamelijk als ze ook inclusief strips zijn meegespoten).Ik wil wat zoekopdrachten uitzetten bij onderdelenlijnen en websites voor sloop onderdelen. Buiten dat het waarschijnlijk veel werk is om alles over te zetten, hoop ik relatief goedkoop uit te zijn met een vervangende deur die al de juist kleur heeft. Licht kleurverschil heb ik liever dan roest, en volgens mij kan dat ook wel meevallen. Er is geen haast bij, maar ik moet er volgens mij wel bij zijn als ik deuren treft met de juiste kleur.
Ik zie er volgens mij al twee in Noordbrabant.12 juni 2014 om 15:38 #18238252Volgens mij passen de deuren zo op elke carroserie variant.
Let alleen op met de deurscharnieren. Hier is een keer een wijziging op geweest.
Had zelf ook dat probleem. Mijn vec uit 2000 met een sloop deur van ee auto uit 2000 en toch verschillende scharnieren. Wel passend te maken maar is even werk.12 juni 2014 om 18:06 #18238253In Den Dolder staat nog een b1 in de kleur grijs met zeer goede deuren.
Ook een donkere met meegespoten strips maar daarvan weet ik niet of de achterdeur roest vrij is.
Is een super goedkope sloop, je moet ze er alleen zelf uithalen. Ik zou alles van je eigen deuren overzetten, lijkt me het makkelijkste werken.
13 juni 2014 om 17:54 #18238254van een station is wel anders. hb en sedan zou ik niet zeker weten als ze gelijk zijn
14 juni 2014 om 07:10 #18238255Heb zelf een portier van een sedan in mijn station gezet. Paste allemaal.
14 juni 2014 om 08:51 #18238256Dat zal dan de voordeur zijn ?
Voordeuren zijn wel het zelfde maar achterdeuren niet …
Van de station zijn ze recht boven en de sedan en hatch zit er een kromming in14 juni 2014 om 11:41 #18238257Dat was voor ja. Maar hij heeft het over linkerportieren. Maar achter is wel anders ja.
15 juni 2014 om 11:54 #18238258Linksachter zit er natuurlijk ook een… ;) Maar het is wel handig om te weten of het om vóór of achterportieren gaat. Heb ze ook al eens vervangen, moest bij eentje zelf nog even een slotmotor omzetten waardoor het wat langer duurde. Voor de rest is het allemaal heel goed te doen als je met z’n 2-en bent. Kwartiertje per deur en rijden maar!
15 juni 2014 om 12:43 #18238259In defence of the TS:
een weg gevonden in mijn linkerportieren
ofwel meervoud :D
Let wel op dat de B2 meegespoten deurstrips heeft en de B1 niet. Kies je dus voor B1 deuren moet je de strips zelf glad maken eb spuiten.
Greetz Emiel
16 juni 2014 om 08:43 #18238260Er staan Stedans genoeg op de sloop, hij heeft de deuren voor het uitzoeken.
b1 strips glad maken is een echt rot werk, en gezien zijn bouwjaar is het een b2. Er is een trukje om ze los te krijgen en dat is 2 mesjes aan de boven kant er tussen zetten en dan met 1 persoon hem naar voren trekken en de 2de snijd de kit los en dan nog springen ze vaak krom. Ook met schuren willen ze nog wel eens loslaten van het ijzer. Het blijft een rot werkje.
17 juni 2014 om 08:35 #18238261Ik ga voor deuren die ik niet hoef te spuiten, en zeker b2 deuren waarbij de strips nog goed zitten. Overspuiten maakt het dermate veel duurder dat ik het dan niet zie zitten. Dat maakt de spoeling aanmerkelijk dunner, maar er is ook niet enorm veel haast bij.
En het is helaas bij de voor en achter portier, ja. Heel vreemd, maar liever wat roest op de deur dan bij de wielkasten of onder de auto.
Goed om te lezen dat het met handige mensen niet heel lang hoeft te duren.
Daar ga ik eens een weekend, of in de vakantietijd even mee bezig.
Bedankt voor de reacties.17 juni 2014 om 12:04 #18238262Dat is zeker waar. Roest op een wielrand is een stuk vervelender. Ik heb zelf m’n deuren in de goede kleur gevonden via onderdelenlijn. Dat is handig MITS de kleurcode meegegeven is. Zo bleken er 5 tinten jungle green te zijn… Kan een hoop zoekwerk schelen.
27 juni 2014 om 09:50 #18238263Mijn vorige vec had ook last van roest en beide portieren ook links …
Rechts helemaal niets :hmmz
Dus raar ???
Misschien komen ze beide van de dezelfde band af en dat er
een vuiltje in de spuitmond voor links zat :jerry :jerry :jerryHeb je al nieuwe deuren ?
1 juli 2014 om 14:28 #18238264Ik maak er een vakantieprojectje van king:.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.