Vectra B 2.6 V6 Sport II

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B 2.6 V6 Sport II

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256706
    Johnvanmeteren
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 March 2013

      Hallo,

      Ben nieuw hier op dit forum. Onlangs heb ik de Vectra van AstraWez gekocht.
      De wagen rijd echt heerlijk en ziet er zeer goed en onderhouden uit.
      Tijdens de deal heeft Wesley eerlijk verteld dat er wat electronica-problemen zijn.
      (Dit probleem is al eerder aan de orde geweest op dit forum, een jaar geleden)
      Het lampje van de TC en ABS blijven branden, aanvankelijk branden ook het lampje
      van de motorelectronica (het symbool van de auto met moersleutel) maar die ging gister uit en toen ging het andere motorelectronicalampje branden (motorbloksymbool).
      Ook de kilometerteller doet het dan niet. Natuurlijk moet dit opgelost worden maar heb weinig vertrouwen in de dealers, en wel hierom.
      Jaren geleden had ik een Vectra 2000 16V. Deze auto had ook last van problemen met de electronica (De wagen wilde niet meer stationair lopen). De wagen naar de dealer gebracht en uit laten lezen. Er werd 1 foutcode geregistreerd. Dit probleem laten maken
      maar het probleem was er nog, opnieuw laten uitlezen en toen kwamen er meer foutcodes. Ook deze problemen laten maken. Inmiddels was ik dik €1500 armer.
      De auto opgehaald en nog geen 500 meter verderop sloeg ie voor de stoplichten weer af. Ontzettend kwaad was ik, weer terug naar de dealer en daar schokken ze toen ik weer binnen kwam. Na wat heen en weer geklets besloten we dat de auto daar bleef tot dat het opgelost was. De auto was 3 dagen weg en ik besloot te bellen om te vragen hoe het er voor stond. Ze kregen het probleem niet gevonden en hebben Opel
      Nederland ingeschakeld. Deze man bleek het probleem snel te hebben gevonden en opgelost. Er bleekt een potmetertje kapot te zijn, kosten €3. Deze is vervangen en het probleem is nooit meer terug gekomen. Volgens de man van Opel Nederland waren de vorige reparaties niet nodig geweest en had het mij een hoop geld gescheeld.
      Wat ik bedoel is dat ze een foutcode uitlezen en er klakkeloos vanuit gaan dat het dan ook maar zo is. Vandaar dat het vertrouwen wat minder is geworden.
      Zijn er nog andere opties om deze problemen te lijf te gaan.

      Mvg,
      John

      #18122820
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        ik zit eerlijk gezegd te denken aan een ABS wielsensor die stuk is of de ecu (zijn wel 2de hands te krijgen)
        lees de abs maar eens uit en kijk eens welke storingen er uit komen.

        abs lampje branden + km-teller (die door abs gemeten wordt) doet het niet.

        #18122821
        Lemmens
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 October 2005

          Ik ken de problematiek met garages, specifiek Nederlandse garages. ;) Heb gelukkig het geluk dat ik in de grensstreek woon en een Duitse Opel dealer heb op 10 km afstand. Goedkoper, sneller, vriendelijker, minder gedoe en vooral: geen verrassingen achteraf.

          #18122822
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Uitlezen door iemand die Bekend is en kundig is qua uitlezen van het ABS systeem.

            Willem

            #18122823
            Johnvanmeteren
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 March 2013

              Deze avond de ABS laten uitlezen, kreeg de volgende fout code: P0500.
              Blijkt een probleem met de snelheidssensor te zijn. Klopt het dat deze sensor op
              het linker voorwiel zit.
              John

              #18122824
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                kun je met opcom zien
                als je gaat rijden met de laptop aan de diagnose stekker, dan kun je de snelheid van alle 4 de wielen uitlezen tijdens het rijden.

                #18122825
                Johnvanmeteren
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 March 2013

                  @sw_reijnders wrote:

                  kun je met opcom zien
                  als je gaat rijden met de laptop aan de diagnose stekker, dan kun je de snelheid van alle 4 de wielen uitlezen tijdens het rijden.

                  Bedankt voor je reactie, als er iemand van dit forum mij daar mee kan helpen ben ik hem/haar eeuwig dankbaar want ik heb niet de software/hardware om dat te testen.
                  Mvg,
                  John

                  #18122826
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Ben alleen een end uit de buurt..

                    Willem

                    #18122827
                    Johnvanmeteren
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 March 2013

                      @wim-v6 wrote:

                      Ben alleen een end uit de buurt..

                      Willem

                      Dat heb ik gezien, maar dat geeft niet. Stuur je een PB.

                      John

                      #18122828
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Ik lees het wel.

                        Willem

                        #18122829
                        Johnvanmeteren
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 March 2013

                          Ben ik weer,
                          Via Ebay een complete abs pomp gekocht voor (maar) €25. Dinsdagavond even rustig gekeken hoe de boel in elkaar zit.
                          Kreeg al snel het idee dat het niet zo heel erg moeilijk kan zijn om alleen het electrische gedeelte te vervangen. Eerst de gekochte pomp maar eens goed bekeken en de 6 torx boutjes losgedraait, simpel. Het zelfde bij de pomp op de auto gedaan, al ging dat een stuk lastiger. Het electrische gedeelte van de gekochte pomp erop gezet, de boel weer aangesloten en dan het grote moment. De auto gestart en weg zijn de meldingen. :thumb :thumb :thumb

                          Mvg,
                          John

                          #18122830
                          sander2.5v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 April 2011

                            Mooi zo :thumb

                            #18122831
                            usbstick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 February 2012

                              super kerel!!op naar het volgende :thumb

                              #18122832
                              BlackVec
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 February 2008

                                Dus het was alleen de pomp, of heb je nog meer vervangen?

                                #18122833
                                Johnvanmeteren
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 March 2013

                                  @CalibraMenno wrote:

                                  Dus het was alleen de pomp, of heb je nog meer vervangen?

                                  Ik heb de oude pomp laten zitten en alleen het computergedeelte, de ecu wat achter de pomp vast zit bij Bosch vervangen.

                                  Mvg,
                                  John

                                  #18122834
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Ik kwam bij het uitlezen niet eens IN de ABS pomp, de motorcomputer gaf een Can-error aan betreffende de ABS en TC Computer..

                                    Can-Bus geen comminucatie met ABS /TC Computer.
                                    Toen wist ik al voldoende..

                                    Willem

                                    #18122835
                                    Johnvanmeteren
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      18 March 2013

                                      @wim-v6 wrote:

                                      Toen wist ik al voldoende..

                                      Willem

                                      En dan te bedenken dat Willem een T-Shirt heeft waar op staat “Willem weet van niks” ;)

                                      Inderdaad Willem, jou diagnose was de juiste. :thumb

                                      Mvg,
                                      John

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.