Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B 2.6 V6 Sport II
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2013 om 07:44 #17256706
Hallo,
Ben nieuw hier op dit forum. Onlangs heb ik de Vectra van AstraWez gekocht.
De wagen rijd echt heerlijk en ziet er zeer goed en onderhouden uit.
Tijdens de deal heeft Wesley eerlijk verteld dat er wat electronica-problemen zijn.
(Dit probleem is al eerder aan de orde geweest op dit forum, een jaar geleden)
Het lampje van de TC en ABS blijven branden, aanvankelijk branden ook het lampje
van de motorelectronica (het symbool van de auto met moersleutel) maar die ging gister uit en toen ging het andere motorelectronicalampje branden (motorbloksymbool).
Ook de kilometerteller doet het dan niet. Natuurlijk moet dit opgelost worden maar heb weinig vertrouwen in de dealers, en wel hierom.
Jaren geleden had ik een Vectra 2000 16V. Deze auto had ook last van problemen met de electronica (De wagen wilde niet meer stationair lopen). De wagen naar de dealer gebracht en uit laten lezen. Er werd 1 foutcode geregistreerd. Dit probleem laten maken
maar het probleem was er nog, opnieuw laten uitlezen en toen kwamen er meer foutcodes. Ook deze problemen laten maken. Inmiddels was ik dik €1500 armer.
De auto opgehaald en nog geen 500 meter verderop sloeg ie voor de stoplichten weer af. Ontzettend kwaad was ik, weer terug naar de dealer en daar schokken ze toen ik weer binnen kwam. Na wat heen en weer geklets besloten we dat de auto daar bleef tot dat het opgelost was. De auto was 3 dagen weg en ik besloot te bellen om te vragen hoe het er voor stond. Ze kregen het probleem niet gevonden en hebben Opel
Nederland ingeschakeld. Deze man bleek het probleem snel te hebben gevonden en opgelost. Er bleekt een potmetertje kapot te zijn, kosten €3. Deze is vervangen en het probleem is nooit meer terug gekomen. Volgens de man van Opel Nederland waren de vorige reparaties niet nodig geweest en had het mij een hoop geld gescheeld.
Wat ik bedoel is dat ze een foutcode uitlezen en er klakkeloos vanuit gaan dat het dan ook maar zo is. Vandaar dat het vertrouwen wat minder is geworden.
Zijn er nog andere opties om deze problemen te lijf te gaan.Mvg,
John1 april 2013 om 09:12 #18122820ik zit eerlijk gezegd te denken aan een ABS wielsensor die stuk is of de ecu (zijn wel 2de hands te krijgen)
lees de abs maar eens uit en kijk eens welke storingen er uit komen.abs lampje branden + km-teller (die door abs gemeten wordt) doet het niet.
1 april 2013 om 13:06 #18122821Ik ken de problematiek met garages, specifiek Nederlandse garages. ;) Heb gelukkig het geluk dat ik in de grensstreek woon en een Duitse Opel dealer heb op 10 km afstand. Goedkoper, sneller, vriendelijker, minder gedoe en vooral: geen verrassingen achteraf.
1 april 2013 om 16:30 #18122822Uitlezen door iemand die Bekend is en kundig is qua uitlezen van het ABS systeem.
Willem
2 april 2013 om 19:26 #18122823Deze avond de ABS laten uitlezen, kreeg de volgende fout code: P0500.
Blijkt een probleem met de snelheidssensor te zijn. Klopt het dat deze sensor op
het linker voorwiel zit.
John3 april 2013 om 13:02 #18122824kun je met opcom zien
als je gaat rijden met de laptop aan de diagnose stekker, dan kun je de snelheid van alle 4 de wielen uitlezen tijdens het rijden.3 april 2013 om 13:26 #18122825@sw_reijnders wrote:
kun je met opcom zien
als je gaat rijden met de laptop aan de diagnose stekker, dan kun je de snelheid van alle 4 de wielen uitlezen tijdens het rijden.Bedankt voor je reactie, als er iemand van dit forum mij daar mee kan helpen ben ik hem/haar eeuwig dankbaar want ik heb niet de software/hardware om dat te testen.
Mvg,
John3 april 2013 om 16:38 #18122826Ben alleen een end uit de buurt..
Willem
3 april 2013 om 16:47 #18122827@wim-v6 wrote:
Ben alleen een end uit de buurt..
Willem
Dat heb ik gezien, maar dat geeft niet. Stuur je een PB.
John
3 april 2013 om 16:50 #18122828Ik lees het wel.
Willem
18 april 2013 om 07:41 #18122829Ben ik weer,
Via Ebay een complete abs pomp gekocht voor (maar) €25. Dinsdagavond even rustig gekeken hoe de boel in elkaar zit.
Kreeg al snel het idee dat het niet zo heel erg moeilijk kan zijn om alleen het electrische gedeelte te vervangen. Eerst de gekochte pomp maar eens goed bekeken en de 6 torx boutjes losgedraait, simpel. Het zelfde bij de pomp op de auto gedaan, al ging dat een stuk lastiger. Het electrische gedeelte van de gekochte pomp erop gezet, de boel weer aangesloten en dan het grote moment. De auto gestart en weg zijn de meldingen. :thumb :thumb :thumbMvg,
John18 april 2013 om 10:32 #18122830Mooi zo :thumb
18 april 2013 om 13:40 #18122831super kerel!!op naar het volgende :thumb
18 april 2013 om 16:03 #18122832Dus het was alleen de pomp, of heb je nog meer vervangen?
18 april 2013 om 16:29 #18122833@CalibraMenno wrote:
Dus het was alleen de pomp, of heb je nog meer vervangen?
Ik heb de oude pomp laten zitten en alleen het computergedeelte, de ecu wat achter de pomp vast zit bij Bosch vervangen.
Mvg,
John21 april 2013 om 20:43 #18122834Ik kwam bij het uitlezen niet eens IN de ABS pomp, de motorcomputer gaf een Can-error aan betreffende de ABS en TC Computer..
Can-Bus geen comminucatie met ABS /TC Computer.
Toen wist ik al voldoende..Willem
22 april 2013 om 06:03 #18122835@wim-v6 wrote:
Toen wist ik al voldoende..
Willem
En dan te bedenken dat Willem een T-Shirt heeft waar op staat “Willem weet van niks” ;)
Inderdaad Willem, jou diagnose was de juiste. :thumb
Mvg,
John -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.