Vectra B 2.6 V6 diverse foutcodes (wat nu?)

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B 2.6 V6 diverse foutcodes (wat nu?)

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    astrawez
    Deelnemer

Omdat ik de laatste tijd steeds allerlei foutcodes op mn teller zie staan (abs, tc, en garage-lampje), en daarbij ook mijn km-teller en cruise control het niet doen, ben ik maar langs de dealer gereden om hem uit te laten lezen. Er kwamen (ook nog van de vorige keer) nogal wat foutcodes naar boven. Hieruit konden ze niet opmaken wat nu de oorzaak was, dus zou ik hem een dagje bij de dealer neer moeten zetten zodat ze kunnen uitzoeken wat nu het euvel is. Aangezien ik niet zomaar even 85 euro per uur af wil gaan rekenen zou ik graag willen weten of iemand deze zelfde klachten heeft, of heeft gehad, en wat het euvel zou kunnen zijn. De foutcodes zijn:

P0500 (4), dit zou een storing in de Rijsnelheidssensor zijn
      P0500 (c), ook iets met de rss

V2100 (4), Storing Con Bus ??
      V2108 (4), Con Bus geen communicatie met ABS/TC

Verder had ik eerder al de volgende storingen (zou iets met de catalysator zijn, maar aangezien ik er verder niks van merkte is die toen gereset (lampje sindsdien ook niet meer gezien)):

P0420 (1)
      P0430 (1)

P0304 (1)
      P0300 (1)

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.. :angel

sander2.5v6
      Deelnemer

Abs sensor stuk/breuk kabel-> abs geeft ook snelheidspuls bij vectra b dus dat zijn de bovenste foutcodes.

Katalysator is bekend verhaal bij de 2.6jes, ligt aan lambda sensoren, zoek maar eens op het forum :thumb

astrawez
        Deelnemer

Het rare is alleen wel dat hij de bovenste codes (lampjes) soms wel en soms niet geeft. Soms dan start ik en geeft ie de codes al, en soms dan schiet tijdens het rijden opeens de cruise control uit en schiet mn teller naar 0. Het kan dan goed zijn dat ie ook tijdens dezelfde rit weer aanspringt en de lampjes weer uit gaan. Erg vreemd.. :hmmz
          Maar jij adviseert dus om de abs-sensor te vervangen?

sander2.5v6
          Deelnemer

Zou eerst even naar bedrading en of stekkeraansluiting kijken.
            Beetje schoonmaken en contactspray erop.
            Als je cruisecontrol geen snelheidspuls krijgtnstopt die er mee inderdaad.
            Zit hem ergens in abs stuk, dat is zeker in iedergeval.

wim-v6
            Deelnemer

300 = Overslaan motor
              304 = overslaan cilinder 4 (Bobine kapot meestal)

De kat storingen komen vanzelf wel weer terug terzijnertijd.

De Storingen in snelheids sensor en ABS storingen kunnen een snelheids sensor zijn, maar ook een niet goed werkende ABS computer (ivm de V storingen)

Willem

astrawez
              Deelnemer

Bedankt voor de reacties. Ik zal eens eea gaan proberen..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.