vectra B 2.5 v6 valt ineens uit bij stationair

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra B 2.5 v6 valt ineens uit bij stationair

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    marco-ehv

goedemiddag, afgelopen dinsdag wil ik inparkeren en plots valt de vectra uit, krijg hem dan ook niet meer gestart, gooit hem wel rond maar slaat niet aan.
      na een kwartiertje wachten nogmaals geprobeerd en hij start weer. aangezien zaterdag de krukaskeerring en distributieset vervangen werd heb ik de auto maar laten staan maar zaterdag sta ik te wachten voor de garage, stationair draaiend, en valt weer uit en na 10 minuten een keer proberen en ja hij start weer. uitleesapparatuur erop en geeft “toerentalregeling” fout, monteur zag dat die te hoog stond en terug gereset naar 720, krukaskeerring vervangen, distributieset vervangen, (ter info dat de oude riem niet goed op tijd stond, monteur zei dat ie 1 tandje verkeerd stond) en auto loopt stationair op de brug, valt weer ineens uit zonder stotteren, gewoon meteen uit!, monteur vermoed krukassensor ( op 17 december 2012 vervangen door een immitatie van bosch) , zat veel “vuil” op, schoongemaakt en terug geplaatst en auto start weer. ik rij zo’n kleine 10 km naar vrienden, moet onderweg wachten op een auto die met een aanhanger achteruit probeert te rijden en auto valt weer uit, vrij vlug ik schat 2 minuten staan, auto start weer en parkeer bij mijn vrienden voor de deur, van half 5 tot half 8 staat auto stil en ik wil weg, auto start niet meer, slaat wel rond maar lijkt alsof ie geen benzine krijgt, hij pakt ‘m net niet op! van 8 tot 22 wat “geprobeerd” en slaat 1x aan om vervolgens na paar minuten af te slaan, vanmorgen geprobeerd daarna krukasssensor eraf gehad en schoongemaakt en auto start weer, weer kleine 10 km gereden naar huis en dat gaat goed zolang ik maar toeren blijf houden, ik ben thuis, laat ‘m stationair draaien en na paar minuten valt ie wederom uit!

is dit de krukasssensor?? of wat vermoeden jullie naar aanleiding van mijn verhaal?

hoor het graag van jullie, alvast bedankt gr marco

wim-v6
      Deelnemer

Zoals aan de Telefoon, Vervang de LMM eens..

Willem

marco-ehv

@wim-v6: had deze vraag net gesteld voordat ik jou belde maar we gaan morgen zowiezo stappenmotor schoonmaken, moet daar een nieuwe pakking op als we de stappenmotor schoon hebben gemaakt?? en dan gaan we idd even de lmm met iemand ruilen want jou aanbod vind ik heel fijn maar vertrouw er dit keer niet op om in deze toestand naar jou te komen maar ik hou je zeker op de hoogte en kom zeker snel een aan zoals beloofd en afgesproken.
          bedankt voor je advies en je tijd

gr marco

wim-v6
          Deelnemer

Als de pakking van de stappenmotor heel blijft hoeft daar geen nieuwe pakking op, heb er vandaag ook nog een los gehad van een V6, pakking was nog heel, en gewoon weer terug geplaatst…

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.