Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra-B 2.5 V6 Hoog benzine verbruik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2010 om 22:48 #17760177
[rquote=1825713&tid=137045&author=wim-v6]koude weer en korte ritjes = veel verbruik
[/rquote]Idd. Met mijn vorige auto (passat 1.8turbo) reed ik ook gemiddeld 1 op 9. Toch maar vaker de fiets naar het werk pakken. 3 km verderop..eigenlijk te gek voor woorden om daar de auto voor te pakken..ik hoor het vaker haha…Tevens niet echt lekker voor de auto die korte ritten…
28 december 2010 om 22:51 #17760178[rquote=1802517&tid=137045&author=Harry Klein] . En ik rij regelmatig in de vijf met 50 door de stad op de wat relatief langere 2- baans stukjes. Eens kijken of iets langer doorhalen toch wat scheelt bij de volgende tank!
Grtz HK
[/rquote]lekker goed voor je blok om in z’n 5 met een sukkel gangetje van 50 te rijden :o :hmmz
30 december 2010 om 11:35 #17760179ik heb gisteren eens gekeken wat mijn verbruik is op de snelweg.
dat is gem. 9.3L/100km en hij gaf aan dat er 22liter was verbruikt op de totale 240 km bij een uiteindelijk gem.snelheid van 74km/h.
dan was het gisteren wel klote weer en hier en daar een gat in de weg dus heb me aardig aan de snelheid gehouden.
maar al zit ik dan op de linkerbaan te wachten tot een auto met 99km/h weer een keer naar rechts gaat en er zit dan een saab 9-5 met een 2.5tid bij mijn op me bumper omdat ie er zogenaamd ook langs wil, ja dan gaat ie zodra het kan terug naar zijn 3 en dan loop ik toch echt goed op hem uit,
en kom ik vervolgens een rontonde af (tweebaans) en zit er een nieuwe mb glk 320 diesel uit 2010 rechts naast me die net als mijn de eerste links wil, dus die gaat er vol gas vandoor, maar komt mij vervolgens niet voorbij.
dan heb ik echt lol maar ja je verbruik schiet wel weer omhoog.wat ik wil zeggen, ik heb de vectra v6 niet gekocht om zuinig te rijden maar voor de prestaties en rijgenot van de 6 cilinder.
als ik milieubewust en overal precies de de max. snelheid zou rijden kon ik wel een 1600 kopen, maar het vermogen is leuk en gebruik ik dan ook wel, en tuurlijk rijd ie op de snelweg lekker en al zou je rustig aan doen rij je 1op11 maar al ga je het vermogen gebruiken dan is ie gewoon niet zuinig te noemen.30 december 2010 om 11:54 #17760180[rquote=1826788&tid=137045&author=rooiepeet]ik heb gisteren eens gekeken wat mijn verbruik is op de snelweg.
dat is gem. 9.3L/100km en hij gaf aan dat er 22liter was verbruikt op de totale 240 km bij een uiteindelijk gem.snelheid van 74km/h.
dan was het gisteren wel klote weer en hier en daar een gat in de weg dus heb me aardig aan de snelheid gehouden.
maar al zit ik dan op de linkerbaan te wachten tot een auto met 99km/h weer een keer naar rechts gaat en er zit dan een saab 9-5 met een 2.5tid bij mijn op me bumper omdat ie er zogenaamd ook langs wil, ja dan gaat ie zodra het kan terug naar zijn 3 en dan loop ik toch echt goed op hem uit,
en kom ik vervolgens een rontonde af (tweebaans) en zit er een nieuwe mb glk 320 diesel uit 2010 rechts naast me die net als mijn de eerste links wil, dus die gaat er vol gas vandoor, maar komt mij vervolgens niet voorbij.
dan heb ik echt lol maar ja je verbruik schiet wel weer omhoog.wat ik wil zeggen, ik heb de vectra v6 niet gekocht om zuinig te rijden maar voor de prestaties en rijgenot van de 6 cilinder.
als ik milieubewust en overal precies de de max. snelheid zou rijden kon ik wel een 1600 kopen, maar het vermogen is leuk en gebruik ik dan ook wel, en tuurlijk rijd ie op de snelweg lekker en al zou je rustig aan doen rij je 1op11 maar al ga je het vermogen gebruiken dan is ie gewoon niet zuinig te noemen.[/rquote]
Idd…de V6 af en toe een keer doortrekken is ook lekker. Verbruik moet je dan ook op de koop toe nemen, dat weet je al bij aanschaf…En daarbij maak ik zelf maar +/- 10.000km in het jaar, dat beetje extra kosten is te overzien.
Kortom; als je zuinig wil rijden zeker geen 6 cilinder aanschaffen….(daarvoor pak ik de auto van mijn vriendin wel..:))
30 december 2010 om 14:18 #17760181ik had het hier van de week over met GlennVectra welke zijn 2.0 16V handbak heeft ingeruild voor een 2.5 V6 me handbak, en wij zijn het er bijde nu over eens dat bij normaal gebruik de V6 niet eens (veel) duurder rijdt dan de 2.0 16v.
Zijn verbruik is niet echt toegenomen tov de 20 16V bij gewoon dagelijks gebruik.
dus daarvoor hoef je het V6 rijden niet te laten in ieder geval.
Willem
30 december 2010 om 18:02 #17760182Ja het vebruik van een v6 2.5 liter is mischien iets hoger als een 2.0 liter of 2.2 liter maar wat klinkt er nu beter dan een v6 2.5 liter met open luchtfilter en een lekkere remus zonder tussen demper en kat. Gassen met dat ding daar is hij toch voor gemaakt liever 1 op 7 dan als een slak door het verkeer.
groet DJS:D
30 december 2010 om 19:27 #17760183ik rijdt zeker niet als een ouwe zak, maar gewoon lekker mee, en iets in toeren, dan heb je gewoon een normaal net verbruik, van zo’n 1 op 10
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.