Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B 2.0DTI trekt zeer traag op
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2013 om 15:35 #17259751
Hoi allen,
Hebben sedert een paar weken terug een Vec B erbij, betreft een 2.0DTI 100Pk versie CDX met 192.000 km op de klok. (bouwjaar is 2000)
We hebben de auto voor weinig gekocht, als opknapper want hij heeft wel wat mankementen maar dat maakt niet uit, het is een pure hobby-auto.
Nu hebben we gezien dat er motorisch vanalles vervangen is, motor zelf draait ook nog zoals nieuw, maar hij trekt dus totaal niet! :(
We waren ermee langs een garage (Opel dealer) gegaan en daar hadden ze ‘m uitgelezen, niks gevonden. Wel een vacuumleiding die lekte en dat was de oorzaak van het niet-trekken.
Auto reed ineens stukken beter.
Nu stond hij twee weken stil, hebben nu gisteren een nieuwe accu geplaatst want de oude was echt rot op. Vandaag terug gaan rijden met de vec en blijkt dat hij terug niet meer trekt!
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?alvast dank!
ps zal in mijn voorsteltopic anders een paar plaatjes (bij aankoop & nu) plaatsen voor de liefhebbers?
12 augustus 2013 om 16:54 #18164883Werkt het motorregel controle lampje bij opzetten Contact??
Zo ja, Blijft deze uit tijdens rijden??
Zo nee, Plaats daar eens een (nieuw) lampje in de teller.
Willem
12 augustus 2013 om 16:57 #18164884Ik heb bij een 2.0 dti gehad dat de wastegate niet dichtgetrokken werdt.
Dit is het stangentje naast de vacuumregelklep en de turbo. Zonder deze klep kan de turbo geen druk opbouwen en dus geen vermogen.
Laat iemand gas geven en kijken of dit stangetje ingetrokken wordt. zoniet, dan een vacuumprobleem of de magneetkleppen of de vacuumklep van de turbo zelf.
Ik heb destijds alles gedemonteerd (slangen en magneetkleppen) en weer in elkaar gezet, toen was alles verholpen, kan zijn dat er vuil in zit o.i.d.gr. Joris
12 augustus 2013 om 17:02 #18164885Willem, dat lampje zullen we moeten vernieuwen want er werken een aantal lampjes niet op de dash en in de ECC; zal er ineens ledjes in stoppen (maar geen blauwe tjoeninglampjes haha)
Denk dat ik aan het antwoord van Joris wel wat heb, gezien hetgene we gehad hebben al met dat vacuumslangetje.
Dus iets vrij onschuldigs dan.
Dat het geen racemachine is weet ik, maar een béétje meer pit mag nu toch wel :pBedankt alvast heren!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.