vectra b

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra b

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226142
    leog
      Lid sinds:
      15 September 2010

      Hallo allemaal, ik had per ongeluk mijn vraag op het forum van astra gesteld. ja dat heb je als je nieuw bent.
      Zoals ik al aangaf mijn naam is Leo groenewoud, ik ben in het bezit van een opel vectra b uit 2001, op gas na er een 60.000km erbij te hebben gedraaid, heb ik paar vreemde storingen mijn dasbord verlichting en mistlampen voor en achter werken niet meer en mijn aanjager van ECC alleen nog in de hoogste stand. Nu kreeg ik de tip dat de body control unit stuk is, mijn vraag is heeft iemand daar ervaring mee en waar zit deze.

      Alvast bedankt.

      #17731055
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        Hoi Leo,

        welkom hier

        nou in een Vectra C zitten Body Control units . . . dat zijn van die Canbus verzamel punten.
        Waarschijnlijk bedoelen ze bij de Vectra B de multitimer. Dat is dat ding achter je zekeringenkast.

        Wat betreft de ECC unit:
        ik vermoed dat je kachel stuur module naar zn gootje is (bij de handmatige kachel de kachel weerstand).
        Die zit rechts van je gaspedaal op de kachel geschroeft.
        Haal wel de accu pool los aangezien het frame (en koellichaam) van die schakelunit de plus is en je auto chassis min . . . en dan frituur je je componenten ;).

        Kijk voor beide problemen eens in het How To topic.
        WIM-V6 geeft voor de Multitimer wel een how’to tje geschreven en ik voor de ECC unit hoe je die moet repareren.

        #17731056
        opelvectra
          Lid sinds:
          29 June 2004

          aanjager van je ecc is je weerstand,ook ff zekeringen nakijken voor de mistlampen

          #17731057
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            waarschijnlijk heb je ook 2 streepjes “–” in je temp schermpje staan als je de auto uit zet.
            dit wil zeggen dat er een foutcode is opgeslagen.

            #17731058
            leog
              Lid sinds:
              15 September 2010

              hoi, bedankt voor de tip, ik ben vandaag naar de sloop geweest voor de multitimer zijn er soorten in, wat ik ondekte dat het GM nummer bij mij eindigde op 113 en andere een heel ander nummer hebben ik heb er 8 gezien hebben jullie daar ervaring mee ik heb er twee uitgewisseld maar niet met het juiste resultaat wat mij wel opviel was dat bij de oude de binnen verlichting in auto werkte maar bij die andere niet.

              Ik hoor graag

              groeten Leo

              #17731059
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Multitimer van de Vectra-B 1995 t/m 2002 kun je zowiezo plaatsen.

                emn de multitimer van de Astra-G / Zafira-A met Grote zekeringen (tot 2002) is ook geen probleem.

                kun je zonder problemen uitwisselen.

                Willem

                #17731060
                rooiepeet
                  Lid sinds:
                  23 November 2009

                  origineel gepost door sw_reijnders
                  waarschijnlijk heb je ook 2 streepjes “–” in je temp schermpje staan als je de auto uit zet.
                  dit wil zeggen dat er een foutcode is opgeslagen.

                  hey dat geeft mijn ecc ook/wel aan als ik de motor uitzet, maar heb eigenlijk geen klachten en volgens mij werkt allles prima.
                  de foutcode(s) zijn die alleen met op-com uittelezen, of kan dat ook op een andere manier (kheb geen op-com namelijk)?

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.