Vectra-B 1999 2.0 DTL foutcodes P0400 P1335 en P0725

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra-B 1999 2.0 DTL foutcodes P0400 P1335 en P0725

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    paulus01

Hoi allemaal,

mijn naam is Paul en ik heb een Vectra 2.0 DTL uit 1999.

Ik heb een probleem met de auto en was benieuwd of iemand mij kan helpen. Ter info, ik weet er heel weinig vanaf ;)

Zo nu en dan tijdens het rijden gaat het lampje van het motormanagementsysteem aan. De toerenteller staat dan op 0, de auto rijdt nog gewoon en het vermogen zakt erg terug (auto trekt bijna niet meer op).

Als ik dan een paar uur wacht, is alles weer ok, maar meestal na 30 minuten treed het probleem weer op.

Ik heb de auto laten uitlezen en kreeg de volgende foutcodes:
      P0400: uitlaatgas-recirculatie systeem
      P0725: motortoerental
      P1335: toerental-signaal

Na veel googlen heb ik een aantal keer gezien dat dit kan duiden op de krukassensor?

Ik heb deze op internet gevonden nieuw voor ongeveer 30 euro incl BTW, maar kun je dat zelf monteren? En moet je dan nog ergens rekening mee houden?

Ik zou ook niet weten waar deze zit trouwens (ja, een leek inderdaad ;))

Overigens is afgelopen woensdag mijn richtingaanwijzer vervangen en het probleem is daarna (dezelfde avond in ieder geval) opgetreden. Kan dat ermee te maken hebben of is dat puur toeval?

Wie kan mij helpen?

Bedankt!

Gommel

Lijkt me echt raar van die ringtingaanwijzer, maar ik heb er hier nog eentje liggen. Mocht je uit de buurt van Assen komen kan je die van mij zonder problemen proberen om te kijken of het daarmee opgelost is, maar lijkt me bijzonder…

Miss dat er wat draden beschadigd zijn tijdens het plaatsen?

ps zit wel in dezelfde situatie als jou….. Ter info, ik weer er heel weinig vanaf :p.

paulus01

De richtingaanwijzer is al vervangen en werkt prima. Het lijkt mij ook wel heel erg toevallig dat het probleem daardoor veroorzaakt zou zijn.

Ik heb nog wat gezocht en wat ik lees is dat het of de toerental sensor of de krukassensor is. Hoe kan ik dit vaststellen?

Bedankt

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.