Vectra B 1996 Project V6

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B 1996 Project V6

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 101 tot 117 (van in totaal 117)
  • Auteur
    Richard88

Dit moet om tebouwen zijn ja, onderblokken zijn 100% gelijk.., De start motor valt ook perfect in de startkrans..

Denk dat alles goed zit :), krijg alleen de koppeling niet ontlucht..

Bartjex88
      Deelnemer

Is normaal hetzelfde als remmen:)
        Misschien ben je hier wat mee:
        http://www.mijngrossier.nl/assets/files/LuK_info_montage_hydraulische_druklager_art510007310.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

usbstick
        Deelnemer

Je blok heeft niks te maken met voor of achterwiel aandrijving, versnellingsbak wel, maar hij is op de goede weg

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

remutr
          Deelnemer

De v6 van de omega staat er toch recht in en niet dwars tussen de voorwielen?

usbstick
            Deelnemer

Dat heeft er ook niks mee te maken, motor steunen passen gewoon onafhankelijk van elkaar

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

Jerremy
              Deelnemer

@Richard88 wrote:

Ik hou de orginele spiegels toch eerst maar idd.. kijk ik later wel verder :)

Ik heb op advies mijn donor vectra vliegwiel uitgedraait van 38mm naar 44,10mm

Maar nu even een vraag.. Volgens meerdere mensen kan ik het vliegwiel wat uit mijn vectra donor komt gewoon gebruiken.. als ik de doorlaat 44.10 mm maak..

Maar het deel van de krukas waar het vliegwiel op komt steekt bij het vectra donor blok maar 1mm uit,. en bij het omega blok wat er in komt 6 mm.. Dus mijn vliegwiel komt 5mm dichter bij de bak
                Komt dit wel uit ? Ik heb hier zelf geen ervaring mee met opel, en de mensen die het mij vertelden heb ik ook een klein beetje mijn twijfels bij

Ik ben dus bang dat als ik alles in elkaar heb dat mijn koppeling zal slippen door het het verschil van 5mm

Ik heb het vliegwiel wel al van binnen uitgedraait na 44.10mm en het past perfect.. Ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen.

mv gr richard

Aangezien de meeste Omega’s 3.0 met een automatische transmissie zijn geleverd, zal de afstands ring er nog wel tussen zitten ivm flexplate, die een variant met een handbak niet heeft.
                (5)

-BlendjuH-
                Deelnemer

Zijn er nog update’s king:

remutr
                  Deelnemer

Denk dat we weinig updates kunnen verwachten.

Hij zou met rond de paasdagen al 2 deur strips opsturen netjes € 25,00 betaald maar nog nooit een strip gezien. Mailen of bellen helpt ook niet dit forum lid reageert helemaal nergens meer op.

Richard88

@remutr wrote:

Denk dat we weinig updates kunnen verwachten.

Hij zou met rond de paasdagen al 2 deur strips opsturen netjes € 25,00 betaald maar nog nooit een strip gezien. Mailen of bellen helpt ook niet dit forum lid reageert helemaal nergens meer op.

Ik heb je een PM gestuurt over hoe en wat.. Ik ben idd een tijd weg geweest maar ben nu weer aanwezig op het forum, en ook weer bezig met de vectra..

Het motorblok zit er inmiddels in, en heb net de eerste testrit achter de rug..Hier en daar wel wat problemen.
                      Maar daar doe ik morgen een update over,

Mv Gr Richard

Richard88

Vast even een kleine update en wat foto’s

Met het vliegwiel en de koppeling is alles goed gekomen. De bak zit er weer achter en de koppeling doet het goed :)

Blok weer op het subframe :

En inbouwen maar :)

Motor ingebouwt, Starte snel maar niet zonder problemen.. Kleine test rit gemaakt:

Stationair heel wisselvallig lopen, varieert tussen de 500/1500 rpm (wankelen)
                        Heel erg hoog benzine verbruik
                        Blauwe rook.. (oorzaak gevonden, Inlaat overstroomt met olie..)
                        heel veel vermogen verlies

Ik heb de kans nog niet gehad om de auto uit te lezen, dit ga ik morgen doen. Hoop dat er dan meer duidelijkheid is over het benzine verbruik en het vermogen verlies.

De inlaat die volstroomt met olie lijkt me iets met de carter ventilatie, heeft iemand hier ervaring mee ?

In ieder geval.. ik laat morgen de auto uitlezen en dan post ik de uitkomst,

Mv Gr richard

wim-v6
                        Deelnemer

Vacuumslangen verkeerd!!!!

Door WIM-V6, vanaf de teledinges
                          let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

Richard88

Weer even een update, Het probleem van de blauwe rook bleef dus ik heb het blok er maar weer uit gehaald om goed na te kijken..,

Het oude V6 blok wat in de donor zat heb ik ondertussen even na gekeken en daar was weinig mis mee :) even wat kleine dingen gedaan, blok opgebouwt en het loopt weer als een zonnetje na een heel dom foutje :),. Bougie kabels verkeerd op Cil 4/6 :o, ik ging bij 2 4 6 de fout in,. Dat is dus op de bobine 2 6 4 :) Maargoed weer wat geleerd..

Wel merk ik dat het blok wat inhoud tussen de 4000/5000 rpm.. Dit zal zoals wim-v6 zei ook wel een vacuum probleem zijn.. ik kan alleen Nergens vinden hoe ik nou precies de vaccuum aan moet sluiten ?
                            , Ik heb wel een duits werkplaatshandboek.. hier kom ik een heel eind wat betreft het vacuum systeem op de inlaat, maar verder kom ik niet, Heeft iemand misschien een duidelijke tekening ? of een goede beschrijving

Hier even wat foto’s van de vectra tot nu toe :

Auto staat nu in de eerste laag primer, Zo zie ik alle putjes/deukjes en andere plekken die je over het hoofd zal zien als de auto niet egaal is.

Tot nu toe gedaan aan de buitenkant :
                            Wielkassen achter verbreed,
                            Wielkassen voor verbreed,
                            Sideskirts gemaakt,
                            Omega lampen passend gemaakt,
                            Booskijkers opgelast,
                            Zeischermen aangepast (airvents),
                            Auto verlaagt met Irmscher veering/schokbrekers,
                            Sierlijsten dicht gelast en weg gewerkt,
                            Voorbumper aangepast

Als iemand enig idee heeft wat het inhouden kan zijn bij 4/5000 rpm, Dan hoor ik het graag
                            Dat was het tot zover even, In het weekend zal ik weer bezig. Updates volgen :)

cano666

Ziet er echt wel goed uit een kleine spoilertje zou wel mooi staan

x18xeturbo
                              Deelnemer

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
                                ziet er goed uit man

gr

remutr
                                Deelnemer

In je advatar zie ik een club staan die niet de mijne is maar ze hebben het gisteravond echt goed gedaan in de defensie van het grote Oranje.

rutgerlagrand

Netjes……

Dolby
                                    Deelnemer

Netjes hoor. :thumb

17 berichten aan het bekijken - 101 tot 117 (van in totaal 117)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.