Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B 1996 Project V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2014 om 10:40 #18222383
Dit moet om tebouwen zijn ja, onderblokken zijn 100% gelijk.., De start motor valt ook perfect in de startkrans..
Denk dat alles goed zit :), krijg alleen de koppeling niet ontlucht..
18 april 2014 om 12:23 #18222384Is normaal hetzelfde als remmen:)
Misschien ben je hier wat mee:
http://www.mijngrossier.nl/assets/files/LuK_info_montage_hydraulische_druklager_art510007310.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk19 april 2014 om 07:24 #18222385Je blok heeft niks te maken met voor of achterwiel aandrijving, versnellingsbak wel, maar hij is op de goede weg
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
19 april 2014 om 07:39 #18222386De v6 van de omega staat er toch recht in en niet dwars tussen de voorwielen?
19 april 2014 om 11:28 #18222387Dat heeft er ook niks mee te maken, motor steunen passen gewoon onafhankelijk van elkaar
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
19 april 2014 om 11:40 #18222388@Richard88 wrote:
Ik hou de orginele spiegels toch eerst maar idd.. kijk ik later wel verder :)
Ik heb op advies mijn donor vectra vliegwiel uitgedraait van 38mm naar 44,10mmMaar nu even een vraag.. Volgens meerdere mensen kan ik het vliegwiel wat uit mijn vectra donor komt gewoon gebruiken.. als ik de doorlaat 44.10 mm maak..
Maar het deel van de krukas waar het vliegwiel op komt steekt bij het vectra donor blok maar 1mm uit,. en bij het omega blok wat er in komt 6 mm.. Dus mijn vliegwiel komt 5mm dichter bij de bak
Komt dit wel uit ? Ik heb hier zelf geen ervaring mee met opel, en de mensen die het mij vertelden heb ik ook een klein beetje mijn twijfels bijIk ben dus bang dat als ik alles in elkaar heb dat mijn koppeling zal slippen door het het verschil van 5mm
Ik heb het vliegwiel wel al van binnen uitgedraait na 44.10mm en het past perfect.. Ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen.
mv gr richard
Aangezien de meeste Omega’s 3.0 met een automatische transmissie zijn geleverd, zal de afstands ring er nog wel tussen zitten ivm flexplate, die een variant met een handbak niet heeft.
(5)6 mei 2014 om 14:44 #18222389Zijn er nog update’s king:
14 mei 2014 om 06:12 #18222390Denk dat we weinig updates kunnen verwachten.
Hij zou met rond de paasdagen al 2 deur strips opsturen netjes € 25,00 betaald maar nog nooit een strip gezien. Mailen of bellen helpt ook niet dit forum lid reageert helemaal nergens meer op.
3 juni 2014 om 21:22 #18222391@remutr wrote:
Denk dat we weinig updates kunnen verwachten.
Hij zou met rond de paasdagen al 2 deur strips opsturen netjes € 25,00 betaald maar nog nooit een strip gezien. Mailen of bellen helpt ook niet dit forum lid reageert helemaal nergens meer op.
Ik heb je een PM gestuurt over hoe en wat.. Ik ben idd een tijd weg geweest maar ben nu weer aanwezig op het forum, en ook weer bezig met de vectra..
Het motorblok zit er inmiddels in, en heb net de eerste testrit achter de rug..Hier en daar wel wat problemen.
Maar daar doe ik morgen een update over,Mv Gr Richard
3 juni 2014 om 22:11 #18222392Vast even een kleine update en wat foto’s
Met het vliegwiel en de koppeling is alles goed gekomen. De bak zit er weer achter en de koppeling doet het goed :)
Blok weer op het subframe :
En inbouwen maar :)
Motor ingebouwt, Starte snel maar niet zonder problemen.. Kleine test rit gemaakt:
Stationair heel wisselvallig lopen, varieert tussen de 500/1500 rpm (wankelen)
Heel erg hoog benzine verbruik
Blauwe rook.. (oorzaak gevonden, Inlaat overstroomt met olie..)
heel veel vermogen verliesIk heb de kans nog niet gehad om de auto uit te lezen, dit ga ik morgen doen. Hoop dat er dan meer duidelijkheid is over het benzine verbruik en het vermogen verlies.
De inlaat die volstroomt met olie lijkt me iets met de carter ventilatie, heeft iemand hier ervaring mee ?
In ieder geval.. ik laat morgen de auto uitlezen en dan post ik de uitkomst,
Mv Gr richard
8 juni 2014 om 15:58 #18222393Vacuumslangen verkeerd!!!!
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.13 juni 2014 om 11:21 #18222394Weer even een update, Het probleem van de blauwe rook bleef dus ik heb het blok er maar weer uit gehaald om goed na te kijken..,
Het oude V6 blok wat in de donor zat heb ik ondertussen even na gekeken en daar was weinig mis mee :) even wat kleine dingen gedaan, blok opgebouwt en het loopt weer als een zonnetje na een heel dom foutje :),. Bougie kabels verkeerd op Cil 4/6 :o, ik ging bij 2 4 6 de fout in,. Dat is dus op de bobine 2 6 4 :) Maargoed weer wat geleerd..
Wel merk ik dat het blok wat inhoud tussen de 4000/5000 rpm.. Dit zal zoals wim-v6 zei ook wel een vacuum probleem zijn.. ik kan alleen Nergens vinden hoe ik nou precies de vaccuum aan moet sluiten ?
, Ik heb wel een duits werkplaatshandboek.. hier kom ik een heel eind wat betreft het vacuum systeem op de inlaat, maar verder kom ik niet, Heeft iemand misschien een duidelijke tekening ? of een goede beschrijvingHier even wat foto’s van de vectra tot nu toe :
Auto staat nu in de eerste laag primer, Zo zie ik alle putjes/deukjes en andere plekken die je over het hoofd zal zien als de auto niet egaal is.
Tot nu toe gedaan aan de buitenkant :
Wielkassen achter verbreed,
Wielkassen voor verbreed,
Sideskirts gemaakt,
Omega lampen passend gemaakt,
Booskijkers opgelast,
Zeischermen aangepast (airvents),
Auto verlaagt met Irmscher veering/schokbrekers,
Sierlijsten dicht gelast en weg gewerkt,
Voorbumper aangepastAls iemand enig idee heeft wat het inhouden kan zijn bij 4/5000 rpm, Dan hoor ik het graag
Dat was het tot zover even, In het weekend zal ik weer bezig. Updates volgen :)13 juni 2014 om 17:40 #18222395Ziet er echt wel goed uit een kleine spoilertje zou wel mooi staan
14 juni 2014 om 06:47 #18222396:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
ziet er goed uit mangr
14 juni 2014 om 07:45 #18222397In je advatar zie ik een club staan die niet de mijne is maar ze hebben het gisteravond echt goed gedaan in de defensie van het grote Oranje.
3 juli 2014 om 17:18 #18222398Netjes……
3 juli 2014 om 18:24 #18222399Netjes hoor. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.