Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B 1996 Project V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2014 om 06:28 #18222358
Petje af hoor! Grote klus!
15 april 2014 om 17:07 #18222359Dankje.. Zeker een grote klus, maar het schiet aardig op inmiddels :)
Even een update:
Het Subframe = klaar,. Alleen nog wachten op de nieuwe koppeling en dan kan het blok+bak er op :angel
Voor :
Na:
Verder n update van de deuren/zijscherm:
Zijstrippen even dicht lassen
Andere deur :
En het Zijscherm even wat verbouwt :) :
Dit leek me wel wat
Dat was het even voor vandaag,. Deze week kan ik de hele week met de vectra bezig :D dus updates volgen z.s.m
gr richard
15 april 2014 om 17:22 #18222360Ben enorm benieuwd naar het eindresultaat maar ik denk wel dat ie er mag wezen :wub
16 april 2014 om 06:58 #18222361Dat ziet er heel goed uit!
Jij heb een hele mooie oplossing gevonden voor je deur strips. En die spatborden echt mooi met die happers, komt er ook nog een gaasje voor?
16 april 2014 om 07:13 #18222362Een woord Geweldig. :thumb Echt super om te zien hoe je dit aanpakt. Kon ik het ook zelf maar. dan had ik mijn handgrepen en stootlijsten van mijn Zafira ook in kleur laten spuiten.
Ga zo door. Hou dit topic zeker in de gaten. Mooi werk.
16 april 2014 om 07:28 #18222363Ik zie dat je gat voor de knipperlicht ook dicht is gelast :hmmz
Waar laat je nu dan de knipperlicht ?
Of ga je er andere spiegels op zetten ?16 april 2014 om 07:38 #18222364Geeft niets… zijn nog niet verplicht te hebben met de leeftijd van de auto.
Goed bezig hoor, foto’s doen me denken aan mn eigen Vec project. Keep the photos comin’ :thumb
Greetz Emiel
16 april 2014 om 08:38 #18222365goed bezig :thumb
maar past het zijscherm nu nog met die happers er in, dit ivm tankje wat daar achter zit?
16 april 2014 om 09:09 #18222366Dat zit toch meer onder je zijscherm..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
16 april 2014 om 11:36 #18222367zij strips zou wel goed staan vraag me echt af hoe het gaat worden ik volg je
16 april 2014 om 13:04 #18222368@usbstick wrote:
Dat zit toch meer onder je zijscherm..
16 april 2014 om 14:50 #18222369Oja andere kant zit ook nog wat..
16 april 2014 om 15:38 #18222370Bedankt voor de reacties :)
Het knipperlicht is idd niet verplicht op het zijscherm.. Misschien dat ik nog wel andere spiegels neem met de knippers er in..
Het zijscherm past net nu met het tankje er achter.. de happers vallen ook niet heel ver na binnen.(moest wel de ophanging van het tankje een klein beetje veranderen)
En ja er komt nog wel wat gaas achter.. ben er nog niet over uit hoe en wat precies
Verder een kleine tegenslag.. ik heb de koppelingsplaat+Drukgroep binnen.. kom ik er achter dat het vliegwiel wat ik bij het blok heb gekregen niet past :(, De doorlaat van het vliegwiel is te krap.. Ook valt me op dat de flensplaat waar het vliegwiel op komt bij het oude vectra blok anders is,Weet iemand of ik zonder problemen een vliegwiel van een omega kan gebruiken met de bak van een vectra ?
mv gr richard
16 april 2014 om 16:03 #18222371:hmmz Spiegels vervangen voor andere :hmmz
Dat breekt wel de hele lijn van de vectra …
T is wat je zelf mooi vind natuurlijk maar ik zou de spiegels
laten zitten …
Dat is juist het mooie van de vec dat die lijn zo mooi door loopt king:Verder kom je er wel …
Blijf het volgen :jerry16 april 2014 om 16:34 #18222372@-BlendjuH- wrote:
:hmmz Spiegels vervangen voor andere :hmmz
Dat breekt wel de hele lijn van de vectra …
T is wat je zelf mooi vind natuurlijk maar ik zou de spiegels
laten zitten …
Dat is juist het mooie van de vec dat die lijn zo mooi door loopt king:Verder kom je er wel …
Blijf het volgen :jerrykan ook de orginele nog verbouwen.. knipperlichten er bij in,maar eerst de rest maar even afmaken.. haha :p
16 april 2014 om 16:37 #18222373Als je knippers in de spiegels maakt. En je wilt het volgens de regels doen dan moet het ook aan de achterkant van de auto zichtbaar zijn.
16 april 2014 om 16:45 #18222374@arjontje wrote:
Als je knippers in de spiegels maakt. En je wilt het volgens de regels doen dan moet het ook aan de achterkant van de auto zichtbaar zijn.
? lijkt me onlogisch.. heb zat spiegels door mn handen gehad met knipperlichten. en die waren nooit van de achterkant zichtbaar :
en het lijkt me behoorlijk gevaarlijk en irritant is snachts als jij in je spiegels kijkt met knipperlicht aan dan..
ik zal het even uitzoeken dan hoe het precies zit
16 april 2014 om 16:55 #18222375De regel is als volgt. Je loopt vanaf de spiegel 6 meter naar achter. En dan 1 meter van de auto af. Nu moet je de verlichting goed zien.
Die tuning spiegels zijn ook niet goed. Deze mogen dus ook niet als zij knipperlicht gebruikt worden.
Kijk maar eens goed naar de spiegels van vw en Mercedes. Daar loopt de verlichting helemaal door tot de achter kant van de spiegel armatuur.16 april 2014 om 17:05 #18222376In de huidige spiegels van de Vectra is wel het mooiste.
Zo ie zo maak je er een hele mooie Vectra van :thumb
16 april 2014 om 21:22 #18222377Ik hou de orginele spiegels toch eerst maar idd.. kijk ik later wel verder :)
Ik heb op advies mijn donor vectra vliegwiel uitgedraait van 38mm naar 44,10mmMaar nu even een vraag.. Volgens meerdere mensen kan ik het vliegwiel wat uit mijn vectra donor komt gewoon gebruiken.. als ik de doorlaat 44.10 mm maak..
Maar het deel van de krukas waar het vliegwiel op komt steekt bij het vectra donor blok maar 1mm uit,. en bij het omega blok wat er in komt 6 mm.. Dus mijn vliegwiel komt 5mm dichter bij de bak
Komt dit wel uit ? Ik heb hier zelf geen ervaring mee met opel, en de mensen die het mij vertelden heb ik ook een klein beetje mijn twijfels bijIk ben dus bang dat als ik alles in elkaar heb dat mijn koppeling zal slippen door het het verschil van 5mm
Ik heb het vliegwiel wel al van binnen uitgedraait na 44.10mm en het past perfect.. Ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen.
mv gr richard
16 april 2014 om 21:24 #18222378@arjontje wrote:
De regel is als volgt. Je loopt vanaf de spiegel 6 meter naar achter. En dan 1 meter van de auto af. Nu moet je de verlichting goed zien.
Die tuning spiegels zijn ook niet goed. Deze mogen dus ook niet als zij knipperlicht gebruikt worden.
Kijk maar eens goed naar de spiegels van vw en Mercedes. Daar loopt de verlichting helemaal door tot de achter kant van de spiegel armatuur.Oke.. bedankt voor de info, mocht ik al knippers inbouwen dan hou ik daar rekening mee
17 april 2014 om 16:04 #18222379@Richard88 wrote:
Ik hou de orginele spiegels toch eerst maar idd.. kijk ik later wel verder :)
Ik heb op advies mijn donor vectra vliegwiel uitgedraait van 38mm naar 44,10mmMaar nu even een vraag.. Volgens meerdere mensen kan ik het vliegwiel wat uit mijn vectra donor komt gewoon gebruiken.. als ik de doorlaat 44.10 mm maak..
Maar het deel van de krukas waar het vliegwiel op komt steekt bij het vectra donor blok maar 1mm uit,. en bij het omega blok wat er in komt 6 mm.. Dus mijn vliegwiel komt 5mm dichter bij de bak
Komt dit wel uit ? Ik heb hier zelf geen ervaring mee met opel, en de mensen die het mij vertelden heb ik ook een klein beetje mijn twijfels bijIk ben dus bang dat als ik alles in elkaar heb dat mijn koppeling zal slippen door het het verschil van 5mm
Ik heb het vliegwiel wel al van binnen uitgedraait na 44.10mm en het past perfect.. Ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen.
mv gr richard
Niemand die dit weet ??
gr richard
17 april 2014 om 18:14 #18222380Ik heb alles maar gewoon in elkaar gebouwt,. Van alle dealers die ik op heb gebeld kan niemand me helpen, van alle beun garage’s die ik weet, kan niemand me helpen.. ik snap er niks van, dit moet toch algemeen bekend wezen bij opel dealers lijkt me ??
Maargoed het zit weer in elkaar, de bak sloot mooi aan.. dus ga er van uit dat het goed zit nu :)
Morgen alles weer aansluiten..
Ik zat alleen na de koppeling te kijken (hydrolisch) . Hoe breng ik deze op druk ? Met een vacciuum op de nippel bij de bak ?
ik heb nog nooit een hydrolische koppeling gehad.. vandaar dat ik het eerst maar even vraag voor ik bezig ga :)mv gr richard
17 april 2014 om 18:30 #18222381Richard,
Misschien een domme vraag, maar een Omega is een achterwielaandrijver, kun je dat blok dan ombouwen naar een voorwielaandrijver wat de Vectra is?
18 april 2014 om 08:36 #18222382en hoe komt je starterkrans nu uit dan tov de startmotor?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.