Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra B 1996 Project V6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 maart 2014 om 13:40 #18222333
@usbstick wrote:
Engelse forums staan er vol mee, dus zal wel meevallen..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
http://www.opel-infos.de/motoren/motto.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
staat niet in de lijst ;)
en engelsen noemen een duitse sport ed II met Zender pakket ook een vectra b OPC . . . die bestaat ook niet
wat dat betreft lomp stug volk hoor die UKkers ;)28 maart 2014 om 15:49 #18222334Ik wil ook een vectra b opc :D, maar je moet er wel rekening mee houden hoe een ander het noemt, anders denk je, laat maar,die hoef ik niet,terwijl het gewoon hetzelfde is..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
28 maart 2014 om 18:02 #18222335Vauxhall… ach rare jongens die Engelsen. Kadett heet daar al vanaf begin Astra MK1 en zo verder.
30 maart 2014 om 03:29 #18222336Even een klein beginnetje gemaakt :)
Met het uitzicht op het nieuwe blokje. X25XE met 3 liter nokken assen :angel
Ik ben er nog niet uit welke inlaat en kleppendeksels ik wil gebruiken. Ik heb het nieuwe blok gekregen met de inlaat van een Omega, de inlaat van de vectra is nogal anders.. heeft iemand ervaring met het ombouwen van een inlaat van een omega in een vectra ? het is namelijk nogal krap onder de kap met een v6 ben ik achter gekomen :)
Deze kleppendeksels zitten er dus nu al op.. en die vind ik persoonlijk ook mooier als de ronde deksels die nu op het oude blok zitten van de donor vectra…
Meer updates volgen :)
30 maart 2014 om 06:30 #18222337Ziet er goed uit! Je moet kleppendeksels en inlaat van Vectra gebruiken. Die kunststoffen deksels lekken altijd flink. Gewoon alu deksels erop(pakkingen van 2.6 bestellen!)
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
30 maart 2014 om 07:41 #18222338Kunstof deksels gaan ook niet passen met het Vectra inlaat, en een Omega inlaat is ook niet zomaar passend op een Vectra.
Willem
30 maart 2014 om 21:47 #18222339Oke dan ga ik zoizo maar voor de aluminium deksels.. was er al mee bezig geweest, alles even goed schuren en dan polijsten :)
1 kleppendeksel geschuurt. Pokke werk.. maar het is het waard :)
Inlaat ook maar even mee gepakt..
Morgen het oude blok er helemaal uit halen en de boel klaar maken voor de nieuwe :angel
Updates volgen
gr richard
30 maart 2014 om 22:00 #18222340Klepdekselpakkingen zijn ook niet uitwisselbaar tussen aluminium en Kunstof.
Mocht je nieuwe hebben op de Kunstoffen kan je deze niet op de ALU’s gebruiken, en andersom.
Willem
31 maart 2014 om 00:56 #18222341@wim-v6 wrote:
Klepdekselpakkingen zijn ook niet uitwisselbaar tussen aluminium en Kunstof.
Mocht je nieuwe hebben op de Kunstoffen kan je deze niet op de ALU’s gebruiken, en andersom.
Willem
Bedankt voor de tip. Maar ik heb nieuwe voor de aluminium deksels en voor de kunststof deksels, dus moet goed komen :)
31 maart 2014 om 17:04 #18222342Kleppendeksels even gepolijst :
:kewlpics
En straks het oude blok er helemaal uit halen.. Updates volgen :)
3 april 2014 om 17:42 #18222343Weer even een update,
Het motorblok is er jammer genoeg nog niet uit, kon geen goede motorlift krijgen,. Dus dat word volgende week..
Verder wel genoeg tijd gehad om de auto te strippen en compleet te schuren:
Ook even andere voorlampen er bij. Nog even passend maken, en de binnenste kap die nu chroom is denk ik zwart spuiten:
en een mooi setje irmscher schokbrekers / veren :)
3 april 2014 om 17:49 #18222344leuk project.had hem nog niet gezien op het forum,maar ga hem zeker volgen :thumb
succes :D
3 april 2014 om 17:59 #18222345dankje :), ik doe mn best.. haha
–
Zat net even door mn kleuren waaier te bladeren.. denk dat dit wel een mooie kleuren combi is voor de vectra :)
Zou eigenlijk voor zwart met groene tinten gaan.. maar dit is ook wel mooi, Blijft lastig kleur kiezen :angel
3 april 2014 om 18:04 #18222346@Richard88 wrote:
Weer even een update,
Het motorblok is er jammer genoeg nog niet uit, kon geen goede motorlift krijgen,. Dus dat word volgende week..
Verder wel genoeg tijd gehad om de auto te strippen en compleet te schuren:
Ook even andere voorlampen er bij. Nog even passend maken, en de binnenste kap die nu chroom is denk ik zwart spuiten:
en een mooi setje irmscher schokbrekers / veren :)
Leuk bezig zo :thumb Dat lijken wel Omega B koplampen of vergis ik me nu ZO hard…? :hmmz
3 april 2014 om 18:13 #18222347@Seth wrote:
Leuk bezig zo :thumb Dat lijken wel Omega B koplampen of vergis ik me nu ZO hard…? :hmmz
Klopt ja, Scherp opgemerkt ;). Ik zag dezen op de sloop liggen voor bijna niks. en dacht voor dat geld kan ik ze altijd mee nemen :)..
Aangezien ik toch het plaatwerk verbouw moeten deze lampen wel passend te maken zijn, Zoniet dan verkoop ik deze maar weer en dan koop ik n paar andere lampen3 april 2014 om 18:21 #18222348Héhé, tnx :p Heb zelf nog een omega gehad en die koplamp meer in mijn handen gehad dan wat anders :p Vind persoonlijk de koplampen van een Vectra machtig mooi!
Ook kan je kiezen tussen helder zwart en helder chroom en als je een pimpzot bent zoals ik kan je Angel Eyes nemen zwart of chroom, met LED ringen of CCFL, Devil eyes zwart of chroom met LED knipperlicht of gewoon… Op zich de meeste keuze samen met de Astra G op gebied van koplampen… Dusja, vind het beetje een vreemde en omslachtige keuze.
Maar mocht het passen wil ik wel :kewlpics zien…
4 april 2014 om 20:47 #18222349@ Seth,,. Het is idd wel wat omslachtig..:p maarja daar hou ik wel van :) ik denk dat het wel mooi gaat staan.. zoniet dan haal ik alsnog vectra lampen.
—
Weer een stukje verder.. De deurposten van binnen geschuurd, roest weg gehaald en vast in de primer gespoten
het dak ook meteen maar even mee genomenVoor:
Na :
En Morgen de oude motor er uit.. dan kan de motor ruimte ook voorbewerkt worden :)
Fijn weekend iedereen. gr richard
4 april 2014 om 20:52 #18222350Ben je spuiter van beroep? Ziet er lekker prof uit :thumb
4 april 2014 om 21:17 #18222351@Seth wrote:
Ben je spuiter van beroep? Ziet er lekker prof uit :thumb
Dankje. ik heb een aantal jaren in de schade herstel gewerkt.. en ben opgegroeit met een vader die altijd alles zelf deed.. dus vandaar :p, Heb het gespoten met 2componenten epoxy primer van Kristal.. een goede ondergrond is het halve werk :p
5 april 2014 om 16:27 #18222352:thumb
5 april 2014 om 16:50 #18222353Zooo de oude motor is er uit :)
:angel
5 april 2014 om 17:32 #18222354dat ziet er goed uit!
Dat spuiten van de Vectra gaat je zeker goed af, dit word als hij klaar is een hele mooie Vectra. ( zit nog even te dubben of ik een kijkje komt nemen bij je project om de stripjes dan gelijk mee te nemen of dat de tnt man/vrouw de kilometers mag maken)
Als ik me pa zo gek krijg nemen we de Omega namelijk mee rijd een stuk luxer en lekkerder dan mijn Vectra.
5 april 2014 om 21:07 #18222355@remutr wrote:
dat ziet er goed uit!
Dat spuiten van de Vectra gaat je zeker goed af, dit word als hij klaar is een hele mooie Vectra. ( zit nog even te dubben of ik een kijkje komt nemen bij je project om de stripjes dan gelijk mee te nemen of dat de tnt man/vrouw de kilometers mag maken)
Als ik me pa zo gek krijg nemen we de Omega namelijk mee rijd een stuk luxer en lekkerder dan mijn Vectra.
Dankje,. Langs komen om een kijkje te nemen mag altijd :), opsturen vind ik ook geen probleem.. ik hou het zoizo even voor je achteruit
6 april 2014 om 23:13 #18222356Update :
Blokje verder opgebouwt :
De auto word toch blauw/zwart ipv groen/zwart.. dus het onderblok maar even blauw gemaakt
,Verder het subframe nog onder de auto vandaan gehaald en schoon gemaakt, Morgen stralen en opnieuw spuiten(gewoon zwart weer)
7 april 2014 om 06:25 #18222357mooi te zien dat je het grondig aan pakt :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.